Forum > Färdiga produktioner
Eddi-The Strangers are here
Tokai:
GLAD PÅSK PÅ DIG SJÄLV!
Så får man äta ägg istället för nykläckt låt. Eller...eh? Vad kom först?... Snurrigt.
Eddi:
Okido låten uppe igen efter renovering. Har lagt till bas acke sjungit om etc.
Tacksam för förbättringssynpunkter på allt.
Skrev ju tidigare att den för en gångs skull inte var självupplevd men kanske till hälften ändå under höststormen 69 var jag o en kompis i skogen när allt blåste omkull runt omkring oss så såg jag plötsligt två starka ljus ca 20-30 meter över marken framför oss som i sakta mak var på väg bortåt vi sprang som sjutton för att hinna i fatt men icke - det fanns inga flygplan uppe den kvällen som flög så lågt det skulle ha varit en omöjlighet.
Så här står det om man söker på höststormen i Wikipedia: "22 september - En våldsam storm över västra och södra Sverige samt Danmark kräver minst 11 liv, av vilka 5 i Göteborg, som ser ut som en bombad stad"
MaxB:
Under den stormen var jag hos släkten i Hälsingland och såg nyhetsinslag i TV, från Vallby i Västerås där jag bodde. Där hade hustak lossnat, blåst ner och krossat parkerade bilar.
Skön låt att spela solo till, kul att höra att du gör bra ifrån dig.
Sången fortfarande inte 100 % säker.
Eddi:
Jag har ju höjt sången tonmässigt så jag ligger väldigt nära gränsen men felen sitter i fraseringen i början av reffen tror jag? Har försökt att labba med Pitchern men får inte till det.
Förövrigt var den nya versionen för låg tyckte jag så jag höjde verssången något och outet något ny version alltså.
Solot på slutet är ett försök att härma Close Encounters of the third kind med US nationalsång på det allra sista - bäst jag säger det för det lär väl ingen höra :lol:
Tack för tyck MaxB
Harmonica mike:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.04.2011, 04:51:33 ---Okido låten uppe igen efter renovering. Har lagt till bas acke sjungit om etc.
Tacksam för förbättringssynpunkter på allt.
Skrev ju tidigare att den för en gångsskull inte var självupplevd men kanske till hälften ändå under höststormen 69 var jag o en kompis i skogen när allt blåste omkull runt omkring oss så såg jag plötsligt två starka ljus ca 20-30 meter över marken framför oss som i sakta mak var på väg bortåt vi sprang som sjutton för att hinna i fatt men icke - det fanns inga flygplan uppe den kvällen som flög så lågt det skulle ha varit en omöjlighet.
Så här står det om man söker på höststormen i Wikipedia: "22 september - En våldsam storm över västra och södra Sverige samt Danmark kräver minst 11 liv, av vilka 5 i Göteborg, som ser ut som en bombad stad
Det har inte varit särskilt många lyssningar - folk är väl upptagna med att dra granarna till majbrasan antar jag . I alla fall här finns en version helt utan pluggar endast viss panorering som ett slags jämförelse - jag tror jag har förirrat mig i pluggträsket i mixen annars... [mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/TheStrangers5.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Enda sättet att kommentera med mobilen verkar vara att quota...Nåväl,skön dänga här Eddi.Mobil lyssning här utan headset så mixen kan jag inte säga något om.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida