Kontrollrummet

Melankoni som suktar efter sång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Kastar ut en trevare, någon som vill lägga lite sång på detta? Ett enkelt arr, och enkla harmonier där det är fritt att så konstnärligt som möjligt uttrycka sig. Allt är tillåtet, typ...

Själva storyn i låten:

Want you to love me
No matter what you shouted yesterday
Need you to love me
Please come back, hopefully you may?


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Hm, jag är alltid på samarbeten men denna låt är väldigt ofärdig. Inte någon direkt struktur och den första syntslingan fungerar ju bra men den andra (den handspelade sologrejen) känns ganska otight? Så, jag är gärna på men då vill jag att det ska vara lite mer färdigt först.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Stämmer, allt är "fritt". Kanske behövs det tajtas till, men en tanke var just att det skulle vara lite osammanhängade att det var en del av känslan.

Skall se om jag kan tajta till lite. Det är ju fritt att arrangera om, kanske räcker? Så att det finns utrymme för sång utan syntsoloslingor?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Melodistämmorna är tuffa att hitta sång till då de spelar ungefär samma saker men ungefär samtidigt. Det är som ett klassiskt stycke flera parallella medlodier och då är det svårt att hitta ett spår för sången. Ska inte stycket dra igång med snabba trummor efter en stunds intro?
Om du tänkt dig något sånt, kan det vara lättare att styra upp och hitta sångmelodi tror jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google