Kontrollrummet

Blev inspirerad av Starcraft II tävlingen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jaja, det är ju inte varje dag jag postar något här. Hoppas att någon kan tänka sig att stötta lite med glada tillrop. Det är ju midi som flyter i mitt blodomlopp och min uppenbarelse består av delar från framför allt Waldorf och Clavia. Högst upp sitter det en äldre men väl fungerande CPU...

Själva skapelsen kom till efter att jag kollat ett par minuter på Starcraft II -livesändningarna och blev inspirerad av spelets "motor".

Så, vad skall jag göra? Någon som vill vara med och utveckla? Kanske lägga en slinga med gitarren någon stans? Eller ett par ackord från en stålsträngad aukustisk?? Kanske lite körer? Eller skall jag bara dra ner på hh?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hurra. En LH-låt.

Det låter bra, som om din frånvaro kulminerat i nåt nyskapande och unikt, men ändå är "du". :)

Ljuden låter bra, har inga klagomål angående. Finns en del sköna melodier som kan skrivas till den här bakgrunden. Gillar basen.

Inte så "vettiga" comments från mig alltså om hur du ska utveckla ;) men det får gå ändå..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Tackar för kommentaren, det är alltid välkommet att bli positivt pushad! :-)

En kanske föga intressant sak, jag lyckades inte synka arpen på min Nordlead 2'a så det blev till att spela.

Det finns en sampling som jag inte har hittat, och det är en kraftig mullrande explosion. Någon som har??


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tror samplingarna till CC och starcraft I låg som wav el dyl i spelkatalogen?

Bara att installera spelen och rippa :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt långt stycke! Har många sköna sound och jag gillar den successiva uppbyggnaden.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Jag gillar A-delen mer än B-delen men det är mest en smaksak, båda är bra. Snygg låt! Skönt med lite dynamik också (som när den andra omgången trummor kommer in.. BADOOOM!). Gitarr tror jag inte på i detta men en kyrkokör hade varit fint, någonting riktigt sakralt.. fast det är en annan låt kanske.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Hm, en kyrkokör.. ja kanske det. Någon som har en sådan tillhands, hade varit lite kul att höra hur det skulle kunna bli.


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Finns det en kyrka så finns det en kyrkokör. Det är bara att gå till lokala kyrkan och fråga. :)



Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Alltså, ibland är man ju så dum att man skäms.. såklart är det där man finner en kör,, Den som söker han finner..


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Skön låt... en långsam resa... eh... :huh: eller nåt. Lite slow motion :)
Gillar såna här låtar som jag vet att en del finner långtråkiga... jag hittar nåt meditativt i detta.
Jag tycker allt låter som det ska.
En kör tror jag skulle ändra karaktären på denna låt vilket inte automatiskt betyder att den skulle bli sämre... i väntan på kören lyssnar jag på denna version... den är faktiskt rätt skön att ha på repeat medan man jobbar.
På jobbet översätter jag bruksanvisningar och annan text och musik av denhär typen är utmärkt "jobb-musik".

Space
Life is too short to remove USB safely



Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ja, jag tillhör ju den kategorin som gärna tycker att det blir lite långt...   :)
Bra sound och en låtuppbyggnad som höll mitt intresse vaket längre än vanligt.

Enda saken som störde lite för mig var att det var en typ som envisades med att bara skjuta mig i höger öra hela tiden!!
Hade känts bättre tror jag om det var någon som sköt tillbaks iffrån vänster emellanåt.... bara för att liva upp det    ;)
Me, Myself & I


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Ja, jag tillhör ju den kategorin som gärna tycker att det blir lite långt...   :)
Bra sound och en låtuppbyggnad som höll mitt intresse vaket längre än vanligt.

Enda saken som störde lite för mig var att det var en typ som envisades med att bara skjuta mig i höger öra hela tiden!!
Hade känts bättre tror jag om det var någon som sköt tillbaks iffrån vänster emellanåt.... bara för att liva upp det    ;)

Men du, riktigt bra tips. Har inte tänkt på det själv, kan bero på att jag inte använt lurar alls, bara monitorhögtalare...

Tackar!