Hej, jag håller fullständigt med Tokai gällande det här gardet som sjunger om gruvor osv men som bara suttit hemma i kollektivet och petat sig i näsan och lattjat proletärer och skulle förmodligen aldrig ens orka lyfta en spann med cement eller sätta en spade i jorden de klena afrghanpälsprydda flumstollarna, det finns ett riktigt stort löje över den Svenska proggen som skulle vara så politiskt rumsren att de blev en pinsam/tragisk parodi på sig själva, musikens makt tex tillät ju inga texter med kärlek etc vilket gjorde att en massa s.k. progg-artister inte betraktades som politiskt korrekta och blev utfrysta och smutskastade rent av, bland dessa hittar vi förmodligen de mest talangfulla musik och textskaparna men deras verk fick de försöka prångla ut själva!
Din låt låter ganska typisk både musik och textmässigt om än lite moderna än de dammigaste 70-talsproduktionerna som idag betraktas som så kultiga av någon konstig anledning, dagen generation söker våäl efter något som aldrig fanns/kommer finnas som det tror denna musik förespeglar!!!
För mig låter det dock mer Leonard Cohen med rösten och det lägre registret på den, tyvärr lite för surt och lite för ofta, om du prompt skall sjunga själv så sänk sångpaketet en aning så blir det perfekt balans, körerna är ytterst vaga/intetsägande, verserna går an men mitt tipps är: lägg om sången och ta i lite mera/mer attityd eller byt sångare*
Musiken är bra mixad och soundet är korrekt på alla vis, texten
skulle kunna handla om något helt annat och faktiskt lyfta låten till nya höjder enbart pga detta inbillar jag mig, vem skall lyssna på detta förlegade budskap idag???
Vill man sjunga protest eller arbetarsånger frö rena rödstrumpor och nya anarkiströrelser + de gröna etc så tror jag man får ta till lite fräschare och mer energirika grepp som passar dagen planetära tillstånd, rage-power-hip-hop-hardcore elelr super proddad powerpop med intelligeta antitexter är vad som krävs i så fall, för att få med lyssnarna i en ny kamp som knappast kan innehålla gruvtexter!!!