Kontrollrummet

Eran första låt som inte bara vara oväsen? :)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Eftersom jag börjar är jag "snäll" å delar med mig två av mina första låtar som inte var helt uppfuckade.


En gång i den grå forntiden satt jag med en Pentium MMX 200a, Nokia 3210 var fortfarande tuff och Mod Plug Tracker vad programmet som åt FT2 till frukost. Här är en solklar hit från ´99, bland de första låtarna som inte bara var trummor å lustiga samplingar.
Kom ihåg jag skickade in en version av denna till Vitaminic (nån gammal site för demolåtar) men blev dissad pga dålig kvalitet :)

http://www.speedyshare.com/824842701.html


Å på tal om samplingar så har jag ett till fantastiskt stycke från samma era att bjuda på.

http://www.speedyshare.com/381664838.html


Kom igen å dela med er av era äldsta verk  :P
« Senast ändrad: 01.06.2007, 02:01:21 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad tsmalmbe

Sämre har man ju hört...också nuförtiden.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Mina äldsta verk inspelande på en National mono-kassetbandspelare finns inte kvar. Men det lät inte så här bra det är helt klart.


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
National, är inte det vad Panasonic hette innan. Har en sån Equalizer nånstans :)
Uploada nått gammalt krafs nu :P
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
har ett par c-90 band fyllda med jox inspelat med en national panasonic inblandad. ping pong teknik med två kassettbandare. huga. :-)


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Det här är ju musikrelaterat... borde inte ligga under offtopic. Väl?

Ojfan..moderator får gärna flytta.



Ni måste hållt på länge om ni kört med gamla bandspelare va? Var fan inte igår man använde band :P
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
En gång i den grå forntiden satt jag med en Pentium MMX 200a, Nokia 3210 var fortfarande tuff och Mod Plug Tracker vad programmet som åt FT2 till frukost.

Ah, en landsman! Jag gav mig också in i datorvärlden via trackers. FT2 var ju helt enkelt apgrymt. Att det var ett DOS-program gör ju saken ännu coolare. Sen började jag med MODplug i windows och därefter blev det BuzzTracker och tillslut Renoise Tracker. Jag ska leta upp några riktigt gamla skämmiga tunes och leta upp nästa vecka när jag är hemma.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jag har min första skrivna låt på datorn.
Men tror ingen pallar att lyssna på den.

Editera det mesta midi i datorn, pianot alltså, klippte ihop fem gitarrdelar till ett solo, två kompgitarrer och spela bas på en ack.
Den är från 2003.
Kunde inget om toner eller noter, köpte min första synth några veckor innan och hade två gitarrer jag spela (hamra) lägereldsgitarrackord på, sen sjöng en tjej in en melodi jag knepa fram i en dynamisk mick utan xlr sladd (xlr - telemono) så gainratten stod på max.

Inspelad med soundblaster 16.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
aaaahh. lovely soundblaster..... awe 32
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag har min första skrivna låt på datorn.
Men tror ingen pallar att lyssna på den.

Editera det mesta midi i datorn, pianot alltså, klippte ihop fem gitarrdelar till ett solo, två kompgitarrer och spela bas på en ack.
Den är från 2003.
Kunde inget om toner eller noter, köpte min första synth några veckor innan och hade två gitarrer jag spela (hamra) lägereldsgitarrackord på, sen sjöng en tjej in en melodi jag knepa fram i en dynamisk mick utan xlr sladd (xlr - telemono) så gainratten stod på max.

Inspelad med soundblaster 16.


Ojojoj va de låter bekannt och skönt, men nånstans var det ju tvunget att börja! Hur gjorde man förr? :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jag har min första skrivna låt på datorn.
Men tror ingen pallar att lyssna på den.

Editera det mesta midi i datorn, pianot alltså, klippte ihop fem gitarrdelar till ett solo, två kompgitarrer och spela bas på en ack.
Den är från 2003.
Kunde inget om toner eller noter, köpte min första synth några veckor innan och hade två gitarrer jag spela (hamra) lägereldsgitarrackord på, sen sjöng en tjej in en melodi jag knepa fram i en dynamisk mick utan xlr sladd (xlr - telemono) så gainratten stod på max.

Inspelad med soundblaster 16.

Ojojoj va de låter bekannt och skönt, men nånstans var det ju tvunget att börja! Hur gjorde man förr? :)
Vågar du höra?
Ska jag lägga upp en länk??
Tänk att det är det första jag komponera , första jag spela in, första jag mixa, och mastra visste jag inte vad det var så jag gjorde inte det.

« Senast ändrad: 16.06.2007, 00:38:12 by Zyan »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Javisst, låtåmåss höra, ta du din först så tar jag min sen
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Javisst, låtåmåss höra, ta du din först så tar jag min sen

Kommer imorgon om jag inte glömmer :P
Nu ska jag ut på krogen


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
oj tusan, krogdags... hade helt glömt det ja... jag slänger in min låt på halvfärdiga sidan , vet ju int om man överlever krogen, men så blir det nånting kvar åt släkten! :D
« Senast ändrad: 16.06.2007, 01:02:31 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Burnin Sven

  • Gäst
Mina gamla alster från min Yamaha MT 120 fyrspårsporta bandare vet i hundan om jag kan lira längre så det får väl bli nåt efter det då. Men den här är gjord då men först inspelad "på riktigt" på PC runt år 2000 (Logic och ett Guillemot Pro isis ljudkort) ungefär två år efter jag sålde den

Small town small boy
 
  hi-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3670092&q=hi


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Mina gamla alster från min Yamaha MT 120 fyrspårsporta bandare vet i hundan om jag kan lira längre så det får väl bli nåt efter det då. Men den här är gjord då men först inspelad "på riktigt" på PC runt år 2000 (Logic och ett Guillemot Pro isis ljudkort) ungefär två år efter jag sålde den

Small town small boy
 
  hi-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3670092&q=hi

Oj va cool och frescht det låter, oskuldsfullt. :)
Duger snyggt även idag, well done BS! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Eftersom jag inte kan bjuda på första låtarna så kommer istället scener ur första bandet:

Hade gått en eller två terminer på gitarrkurs på kvällarna samt nog vid denna tid lärt mig bluesskalan. Tillsammans med en kompis i en parallellklass och hans vän trummisen (som kunde spela n del) så började vi. In på Hagströms musikaffär - den som är var Andreassons och är 4sounds nu - och köpte det billigaste vi kunde komma över. En gammal jävla Hagström förstärkare och någon slags hög och smal högtalarlåda, trummor, jag på ak.git med kontaktmik och en elgitarr. Sång behövdes. Plockade med en snubbe som sjung i gosskör. Elgitarristen kunde E, A, H och kanske Em, C & D. Alla låtar lät likadant och ur förstärkaren kom bara ett dovt basljud som gjorde det närmast omöjligt att höra vad den andre gjorde. Sången hördes inte förren sångaren började skrika vilket var det ända jag hörde honom göra de få gånger han var med.

Jag tänke att vi kanske skulle lära oss lite och på något sätt kunna spela lite musik på något ordnat sätt. Så jag tog med låtar från gitarrkursen som t.ex. 'Jag vill ha en egen måne' T. Gärestad. Naturligtvis hade jag betänklikheter mot att ta med dessa låtar särskilt som jag inte ens själv gillade dem. Men jag var desperat. Vi måste komma ifrån kaoset där alla bara hamrade på och det lät skit. När jag presenterade mina tankar och idéer så skrattade de rått åt mig och undrade om jag menade allvar med att spela sådan skit. Jag förskökte med att vi skulle snart kunna börja med annat men vi behövde "strukturer" ... men de avbröt mig och menade att de aldrig skulle komma på frågan. Vi upplöstes snart.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Eftersom jag inte kan bjuda på första låtarna så kommer istället scener ur första bandet:

Hade gått en eller två terminer på gitarrkurs på kvällarna samt nog vid denna tid lärt mig bluesskalan. Tillsammans med en kompis i en parallellklass och hans vän trummisen (som kunde spela n del) så började vi. In på Hagströms musikaffär - den som är var Andreassons och är 4sounds nu - och köpte det billigaste vi kunde komma över. En gammal jävla Hagström förstärkare och någon slags hög och smal högtalarlåda, trummor, jag på ak.git med kontaktmik och en elgitarr. Sång behövdes. Plockade med en snubbe som sjung i gosskör. Elgitarristen kunde E, A, H och kanske Em, C & D. Alla låtar lät likadant och ur förstärkaren kom bara ett dovt basljud som gjorde det närmast omöjligt att höra vad den andre gjorde. Sången hördes inte förren sångaren började skrika vilket var det ända jag hörde honom göra de få gånger han var med.

Jag tänke att vi kanske skulle lära oss lite och på något sätt kunna spela lite musik på något ordnat sätt. Så jag tog med låtar från gitarrkursen som t.ex. 'Jag vill ha en egen måne' T. Gärestad. Naturligtvis hade jag betänklikheter mot att ta med dessa låtar särskilt som jag inte ens själv gillade dem. Men jag var desperat. Vi måste komma ifrån kaoset där alla bara hamrade på och det lät skit. När jag presenterade mina tankar och idéer så skrattade de rått åt mig och undrade om jag menade allvar med att spela sådan skit. Jag förskökte med att vi skulle snart kunna börja med annat men vi behövde "strukturer" ... men de avbröt mig och menade att de aldrig skulle komma på frågan. Vi upplöstes snart.


JA det var en väldigt rörande beskrivning av hur det började. Troligtvis så har det börjat för se fleta av oss. Det hur gick det sen har väl delat oss i nybörjare eller veteraner. Oj va de sku vara kul om du hade nåt material kvar från den tiden, intensivt och oskuldsfullt!. Söker åxå efter nåt från min egen ungdom, maybe someone somewhere has something! :)

h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Men vänta nu, min första låt som jag gjorde har jag ju aldrig spelat in!!

Eller vänta nu igen.. medans jag skriver kommer jag på att jo, jag stal faktiskt refrängen och satte den på en annan låt ganska många år senare. Versen var bara skit, så det gjorde inte så mycket att den försvann.

Orginalet skrev jag nog i mellanstadiet eller nåt sånt, sen gjorde jag om den när jag var typ 20 och spelade slutligen in den med hjälp av ett par polare som hade en hemstudio ett par år senare. Tyvärr med auto-tune, så den låter sisådär.

Och här är den.
blargh


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
oj tusan, krogdags... hade helt glömt det ja... jag slänger in min låt på halvfärdiga sidan , vet ju int om man överlever krogen, men så blir det nånting kvar åt släkten! :D

Nu är jag hemma så jag överlevde.


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Men vänta nu, min första låt som jag gjorde har jag ju aldrig spelat in!!

Eller vänta nu igen.. medans jag skriver kommer jag på att jo, jag stal faktiskt refrängen och satte den på en annan låt ganska många år senare. Versen var bara skit, så det gjorde inte så mycket att den försvann.

Orginalet skrev jag nog i mellanstadiet eller nåt sånt, sen gjorde jag om den när jag var typ 20 och spelade slutligen in den med hjälp av ett par polare som hade en hemstudio ett par år senare. Tyvärr med auto-tune, så den låter sisådär.

Och här är den.
Skitbra låt!
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nu förstår jag itne riktigt, har ni slutat att göra oväsen?  :unsure: Hur gör men det?

Hade ett band för..öhm...tja, är nog.....öh....duh tolv år sen drygt...?


Här är den första låten vi gjorde som lät bra och hade sång!
Emusampler, korg wavestation A/D kawai KW, SAW (DAW-program utan midisynk eller effekter..duh) Samt Tomas (jag), Stefan och Sara;

(Lägg särskilt märke till den samplade kaffebryggaren av märket Krupps. satan så gott kaffe!)

www.perfectbounce.se/rain.wma
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Men vänta nu, min första låt som jag gjorde har jag ju aldrig spelat in!!

Eller vänta nu igen.. medans jag skriver kommer jag på att jo, jag stal faktiskt refrängen och satte den på en annan låt ganska många år senare. Versen var bara skit, så det gjorde inte så mycket att den försvann.

Orginalet skrev jag nog i mellanstadiet eller nåt sånt, sen gjorde jag om den när jag var typ 20 och spelade slutligen in den med hjälp av ett par polare som hade en hemstudio ett par år senare. Tyvärr med auto-tune, så den låter sisådär.

Och här är den.

Imponerande refräng du fick till så tidigt.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tyckte det lät jättebra. :) En yngre version av samma musikröst. Gav en positiv känsla för det var avslappnat och naturligt. Lite av känslan sitta på verandan utomhus och lira lite bara när solen sänker sig vid majsfältens horisont. :)


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil

Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Riktigt ball tråd!

Den här bjuder jag också på:

Today your love

Jag hade ingen aning om, eller erfarenhet av inspelning. Var också rätt musikaliskt oövad, men nånstans måste man ju börja. Pluggade in en 15w peavy genom phones utgången till soundblaster 16 kortet. Linade in en sjukt dålig halvackustisk gitarr till kompen. plingade lite på en Roland D5 för att få lite trummljud, också den linad till SB kortet.
Otajt som fasen men jag älskar fortfarande låten  :D


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Riktigt ball tråd!
Den här tråden har varit under off topic ett tag men tyckte att den förtjäna att vara finrummet så jag flytta den igår.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Editera det mesta midi i datorn, pianot alltså, klippte ihop fem gitarrdelar till ett solo, två kompgitarrer och spela bas på en ack.
Den är från 2003.
Kunde inget om toner eller noter, köpte min första synth några veckor innan och hade två gitarrer jag spela (hamra) lägereldsgitarrackord på, sen sjöng en tjej in en melodi jag knepa fram i en dynamisk mick utan xlr sladd (xlr - telemono) så gainratten stod på max.

Inspelad med soundblaster 16.

Nu uppladdad.
http://www.ekosys.eki.liu.se/~chrve426/kontrollrummet/kindness.mp3


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

Editera det mesta midi i datorn, pianot alltså, klippte ihop fem gitarrdelar till ett solo, två kompgitarrer och spela bas på en ack.
Den är från 2003.
Kunde inget om toner eller noter, köpte min första synth några veckor innan och hade två gitarrer jag spela (hamra) lägereldsgitarrackord på, sen sjöng en tjej in en melodi jag knepa fram i en dynamisk mick utan xlr sladd (xlr - telemono) så gainratten stod på max.

Inspelad med soundblaster 16.

Jaaa, va kan säga, låter så oskyldigt o sött! :wub:
Den låten kunde ju tas upp på nytt med lite modern teknik, helt ok.
Fanken det gick ju att göra musik förr åxå, Inte illa alls! :)

h.  JOhan

Nu uppladdad.
http://www.ekosys.eki.liu.se/~chrve426/kontrollrummet/kindness.mp3
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Riktigt ball tråd!

Den här bjuder jag också på:

Today your love

Jag hade ingen aning om, eller erfarenhet av inspelning. Var också rätt musikaliskt oövad, men nånstans måste man ju börja. Pluggade in en 15w peavy genom phones utgången till soundblaster 16 kortet. Linade in en sjukt dålig halvackustisk gitarr till kompen. plingade lite på en Roland D5 för att få lite trummljud, också den linad till SB kortet.
Otajt som fasen men jag älskar fortfarande låten  :D

Ou yees!

Härlig tråd med härlig musik! Bara att lyssna o småle, utan att behöva bry sig om mixar o mastrar eller annat, bara lyssna och......smålé :) Alldeles ypperligt alster detta åxå. Tack för den FM :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Den här bjuder jag på.


Wow!
Är detta Mr Overkill himself? Snyggt med egen musikvideo! Nån som sa att lägg lite mer distsound på trummorna? :D
Häärligt!


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Eftersom jag börjar är jag "snäll" å delar med mig två av mina första låtar som inte var helt uppfuckade.


En gång i den grå forntiden satt jag med en Pentium MMX 200a, Nokia 3210 var fortfarande tuff och Mod Plug Tracker vad programmet som åt FT2 till frukost. Här är en solklar hit från ´99, bland de första låtarna som inte bara var trummor å lustiga samplingar.
Kom ihåg jag skickade in en version av denna till Vitaminic (nån gammal site för demolåtar) men blev dissad pga dålig kvalitet :)

http://www.speedyshare.com/824842701.html


Å på tal om samplingar så har jag ett till fantastiskt stycke från samma era att bjuda på.

http://www.speedyshare.com/381664838.html


Kom igen å dela med er av era äldsta verk  :P



Dom fanns icke mer för nerladdning, tyvärr :(
This file has been deleted for the following reason: too old.


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Men vänta nu, min första låt som jag gjorde har jag ju aldrig spelat in!!

Eller vänta nu igen.. medans jag skriver kommer jag på att jo, jag stal faktiskt refrängen och satte den på en annan låt ganska många år senare. Versen var bara skit, så det gjorde inte så mycket att den försvann.

Orginalet skrev jag nog i mellanstadiet eller nåt sånt, sen gjorde jag om den när jag var typ 20 och spelade slutligen in den med hjälp av ett par polare som hade en hemstudio ett par år senare. Tyvärr med auto-tune, så den låter sisådär.

Och här är den.

Jaha Fidden!
Det var och är en rikti litet goding, en luftig o poppig tryckare. Sämre grejor hör man på radion var dag :D
Skruva igång den med dina kunskaper idag, tror det kunde bli coolt! :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............