Hej och tack för feedbacken hittills
Den där harpan är enbart ett experiment och jag kände samma sak när jag la den för skojs skull, fan va det blev Andreas Wollenveider plötsligt, vilket inte alls var meningen, jag har iofs inte hört honom sen typ 1984 men förmodar att han har sitt stuk som är ok men inte alltför spännande i mina öron.
Det jag först tänkte på var någon sorts rytmisk gitarr men som du säger Jonnerstone får det inte bli för många rytmkakor här, pianot MÅSTE vara precis som det är det ruckar jag inte på men ev. är syntbasen en aning för vandringspoppig tillsammans med elpianobasen men samtidigt tycker jag själv dom funkar och soundmässigt gillar jag ett
fylligt frekvensspektrum utan hål, dvs inte dagens normer vilka jag gärna bryter emot, huvudsaken är att det inte blir grötigt och för rörigt dåra...trummorna får här betraktas som ett clicktrack, jag föredrar att lägga en tight levande trummis hela veckan!!!
Alltså harpan skall kanske inte alls vara med här, bara en ljud/arr. test men jag vete fasen hur gitarren skall spelas, den som känner sig hugad får givetvis en ren fil hemskickad för pålägg!
Sången då, här har jag också svårt att höra vad det verkligen skall vara för att bli perfekt feeling, gospel säger du Eddi, utveckla gärna...det blir ju så ibland som om man vore blind inför sitt eget projekt vid en viss nivå, allt annat liksom lektes fram rätt snabbt här men min filosofi och teori är att man hellre jobbar med andra och att tex sångaren hör vad som skall till osv osv, jag har gjort det "allsmäktiga" misstaget i för många år nu och trott att man fixar allt själv och det blir ofta bra till en viss gräns som sagt*
Equality kom gärna med gitarr eller sångideer om du känner för det, det viktiga är att dom man ev. testar grejor med gillar stuket och det känns kul med er input här som sagt, rätta mig om jag har fel det är aldrig fel...