Forum > Färdiga produktioner
Holy Aoly - Solitude
aoly:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 03.03.2007, 00:49:38 ---Är jag helt ute och seglar om jag gissar att det här är tvångsmatat via en aggressiv limiter?
--- Slut citat ---
Det är du inte; det ligger en maximizer och pressar upp mastern... Den ryker till nästa mix!
Trummorna är jag också missnöjd med, samt att det finns en massa annat att fixa till. T.ex burkigheten på distarna.
Alla tips som framkommit hittills har jag lagt på minnet.
Har jobbat med en ny låt i några dagar och den har tagit allt fokus ifrån Solitude. Men nu har jag kört fast med den nya så det blir till att se över problemen och justera mixen när tid finnes.
VIEGA:
Skönt som fan. introt är superbt. läste ett inlägg som kommenterade hihaten. kanske inte helt fel. en ride kanske hade suttit bättre när man tänker efter. mycket skön lugn låt. Funkar helt klart som instrumental!
mvh
Fidden:
Aaah, underbar början. älskar det.
Blir lite värre när trummorna kommer in, känns inte som dom passar in i ljudbilden riktigt. Vassa och hårda.
Sen mådde jag inte alls bra när distgitarrerna kom in. Som en kniv rakt in i själen. Mycket möjligt att det är så hårdrock ska låta, men det gick inte hem i mina öron.
Men som sagt, partierna med den där plockgitarren är magiska, riktigt bra och framkallar gott om ståpäls.
Harmonierna är också mycket snygga, melankoliska och får mig att vilja ladda cd-spelaren med låten "Glider" med kent...
Kornstad:
Skön låt! Den blir nog riktigt bra när du får lagt sång på den.
Gillar introt men jag skulle velat skära bort lite mer av basen på första guran och låta sologuran vara som den är så den kommer fram en aning mer.
Jag reagerade inte så mycket på att de distade gitarrerna kommer in för häftigt men däremot reagerade jag på att du dämpar dem så tvärt när det går tillbaks till det "aukustiska" stycket igen. Det hade varit skönt om den fick tona bort lite långsammare och hänga kvar en liten bit in i nästa parti och ge en mjukare övergång.
Det är är för hög volym på distade gitarrerna. Jag blev tvungen att sänka volymen när de kom in och sedan höja igen när de försvann.
Pwayne:
Jag gillar det här och ser fram emot sången!
Gillar gitarrljudet (och förståss vad du spelar) på de lugna delarna och jag gillar även distpartier framförallt det första som minner mig om J Mascis/Dinosaur Jr men disten är lite stickig för min smak.
Den rena "sologitarren" på de lugna partierna låter kanon i mina öron.
Snygga harmonier, skön låt! En grunge/emo-ballad i mina öron. Jag har inte särskilt ont av trummorna, inte alls faktiskt, möjligen hihaten, men riden låter fint!
Well done! :) :) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida