Forum > Färdiga produktioner

Holy Aoly - Solitude

(1/3) > >>

aoly:
LÅTNAMN: Solitude (instrumental)
ARTIST/GRUPP: Holy Aoly
GENRE: Metalballad?
LÅTLÄNGD: 6:11
KOMPOSITÖR: Markus Aulie
PRODUCENT: Markus Aulie
EV. MEDVERKANDE: Markus Aulie
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3 @ 192kbps
Har redan postat denna i andra forum under arbetsnamnet "Obetitlad".
Sång (både clean och growl) kommer att läggas på, men instrumentalversionen kommer att finnas kvar.

Vore kul att höra vad ni tycker, all kritik mottages tacksamt! :D

DåligtGehör:
Gillar den mjuka inledningen med sina sköna stämningar (men så är jag är mest en mjukis). Övergången till lödigt distade gitarrer är inte fel men ljudet känns inte riktigt rätt ljudmässigt. Det blir för stor kontrast mellan värme och ett väldigt bitskt vasst metalljud (tycker en mossig jazzare).

Sen tycker jag inte att det är så särskilt snyggt ljud på hi-haten. För "chookig" och väsig. Lite väl mycket jobb på virvel än vad låten kräver/behöver. En lungnare trumfigur (mindre men framför allt mer dynamiska virvelslag. Slå svagare ibland) tror jag hade varit snyggare under de lungnare partierna.

Om den skall vara instrumental tycker jag det behövs mer melodiska inslag.

stajo:
Tycker den börjar skönt. Även slingan som kommer in efter ett tag är också snygg. De brottas lite med varandra pga samma ljudtyp och frekvens... du har aldrig funderat på att höja andra gitarren en oktav?

Distade gitarren tycker jag förstör lite, men man tycker ju olika. Sa jag och så kom gitarren vid 3.04 som jag tycker funkar bättre.

På något sätt känns det akustiska ljudet bredare än när du spelar distat, eller är det bara jag?

aoly:
Tack för feedback! Klockan är mycket men jag ska nog pilla lite med låten ändå.. B)
Det blir iaf ingen ny mix än på ett litet tag, men när den väl kommer så får jag väl posta den i halvfärdiga demos antar jag.

--- Citera ---På något sätt känns det akustiska ljudet bredare än när du spelar distat, eller är det bara jag?
--- Slut citat ---
Det är inte bara du ;)

Emulator:
sköna gitarrer x2 i inledninge...trummorna är jag lite osäker på, men gillar nog dem över lag. har ibland lite svårt för massa dubbelkaggar, men här sitter det mesta som gjutet ändå. lite stel hihat.

övergången till det vassa borde smetas ut lite, kanske kan du ordna det med sången eller bara göra ngt innan med gitarren....så man fattar att nu smäller det ;)

oj! EXAKT så som du gör vid 3 min ;)

positivt helt klart, blir intressant med sång sen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion