Kontrollrummet

ChromaWoods - Render me Useless

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
LÅTNAMNRender me Useless
ARTIST/GRUPPChromaWoods
GENREDrum n' Bass / Beats
LÅTLÄNGD5.32
KOMPOSITÖRAndreas Larsson
PRODUCENTAndreas Larsson
INSPELNINGSÅR2007
FORMATMP3 @ 224kbps
===============================

Här kommer ett nytt försök från mig att hålla Dn'B-fanan högt här på forumet. B)
Beat repeats? Ja, natürlisch.

Hej svejs.

/Chroma.


DåligtGehör

  • Gäst
Ödesmättad stämning. Vackert men hotande. Gillar hur du mjukt vandrar mellan olika tempo, stillhet och fart. Uppehåll på slagverk. Det är väldigt elastiskt och luftigt. Det handskas du väldigt bra med.

Vissa ljud tycker jag har väl mycket rymd på sig. Rösten förmår inte riktigt engagera mig. Tar flera lyssningar innan rösten når fram. Lite luddig och konturlös.

---

Lät den vara på medan jag läste annat. Den växer och vill vara kvar i spelaren (och jag lyssnar ju knappt sånt häringa).
« Senast ändrad: 01.06.2007, 01:05:04 by DåligtGehör »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej CW!

Lyssnar inte ofta på den genren så kan vara att jag är ute o ror :unsure:

Lyssnar i lurar och skulle kunna skära bort 50% av det allmänna reverbet, såsar sig nu o låter otajt på samma gång som det täcker in t.ex sången ganska totalt. Gör sången luddig o konturlös som DG redan konstaterade.

OCh tycker jag att soundmässigt låter låten bekannt, är det så att dom ska låta lika eller... dom svepande mattorna tycker jag har låtit lika i tiotals år :P OCh för att få sågandet fullständigt så gillar jag inte att takten byter i låtar som e menade att kanske dansa till ;)
Gillar delen som drar igång ca 1:48, den gungar i väg snyggt, men sen stannar tåget vid 2:29, vet int kanske de ska vara så?

Hoppas att du tillrättavisar mig om jag har fel, har åxå mycket att lära
Snyggt jobbat i varje fall, inget plug-and-play. Snygg användning av rösten, som jag förmodar e din egen :)

h.   JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
DG & mahan: Tack för era kommentarer. Ja, sången är min och dessvärre känner jag mig nästan tvungen att "maskera" den usla akustik som min betonglägenhet medför. Därav reverb och långa delays... och för att det hör till genren. Och nja..... dansar man till Dn'B? Låter jobbigt, men det är det säkert vissa som gör. Fast just den här är gjort för att lyssnas på.

Breaket blev lite omedvetet inspirerat av Faithless' "Insomniac" verkar det som... Det upptäckte jag nu i efterhand. Coolt.

Kul att få höra reflektioner från folk som inte vanligtvis lyssnar på sånt här.

EDIT: Gjorde de sista ändringarna sent igår.... Skulle nog kunna begränsa reverbet och delayen på sången när allt kommer omkring...
« Senast ändrad: 01.06.2007, 10:34:36 by ChromaWoods »


Utloggad tsmalmbe

Ganska stilrent tycker jag. Skulle processera rösten lite mera, och panorera den i mitten. Skär basen, kör lite phonline-effekt på den. Håll reverb och delayt. Works for me.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Ganska stilrent tycker jag. Skulle processera rösten lite mera, och panorera den i mitten. Skär basen, kör lite phonline-effekt på den. Håll reverb och delayt. Works for me.

Ja det är just sången jag inte blir nöjd med. Det är svårt att få den bra med tanke på att inspelningen inte är bra från början, och det beror på min taskiga betonglägenhet. Jag fumlar i blindo känner jag, men jag ska följa dina råd!


Utloggad tsmalmbe

Det skall ju låta bra, och i denna genre är det inte likhetstecken mellan "naturligt och riktigt" och "bra".
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
sången har lite svenskt studentrum över sig ;)
antingen fixa detta eller spinna vidare på det i musiken.
känns lite försiktigt .... är ju inte superinsatt i drums and basse men hade en lite hårdare känsla som förväntan..
trummor o bas ligger lite lågt tycker jag syntar tar stopp före det tyngre i lyssningen, om man höjer  för att stunnsa runt lite.
upp med beatsen så diggas detta mer här shysta övergångar helt klart
bra jobb som kan bli bättre



ynto
att leva är att dö