Skitsvårt. Jag och ynot kläckte ju den birllianta ideen att få ihop en skiva. Har väl blivit lite så att jag som syntfjant har suttit mest med mixar och sound etc. Det är skitsvårt. Oftast blir man rätt less på låtarna efter ett tag oxo, samt hemmablind.
Man pillar på en låt i "sololäge", och hittar ett sound. Detta sound bör i mitt tycke följa med på nästa spår på skivan. inte slaviskt, men någon känsla bör följa med. kanske något trumsound, en speciell gitarreffekt (även om det är bara lite som liknar) eller kanske ett avslutande svepljud som går igen i nästa låt. Nästa låt kan sedan ta sig iväg på olika sätt. På "skivmixarna" av nr ett, två och tre på skivan (alive, fear no evil och echoes) funkar det lite så. Ett rassligt ljud samt ett par basar förljer med från 1 till två, och kaggar + ett annat svepljud följer till nummer tre. Vissa fraseringar försöker vi få till likartade, men inte FÖR lika heller.
Skitsvårt tycker jag. När vi kommer närmre i vårt projekt så funderar jag om man inte kan tanka upp skiten i sin helhet så att de som orkar

kan ge feedback på låtordning, intro/utro etc.
De skivor som för mig snurrar i sin helhet just nu;
Depeche mode, Songs of faith and devotion
Recoil, Unsound Methods
U2, Zooroopa.
Jag gillar skivor som likt ovanstående är en kontinuerlig resa. Den kan spreta åt alla håll, men hittar tillbaka till sist.
På ngt sätt....