EddiÖka tempot blir för mycket att göra om. Men kanske i nån senare version?
Den här låten är ett försök att få ihop guror och syntar till en helhet. Att du föredrar mer gitarrer hellre kan ju tyckas som ett misslyckande.
Texten är inte ok. Man kan göra bra texter på 10 min. men oftast inte.
Kul att låten är kul! Tack.
djonasHej! Det finns ett ställe i låten som jag kallar för solot. Det är efter andra refrängen när det stannar upp. Där kommer djembe in, tänkte att där skulle nog också behövas lite djonas också

Kul att bas och bassynt funkar bra ihop!
Fint att du gillar! Tack för lyssning och kommentar!
DividendSäger samma sak som till Eddi, fast tvärtom.
Sångmelodin fick här underordna sig alla riffen som finns i låten på gott och ont. En kvinnlig sångerska är alltid bra, oftast bäst. Är det nån du tänker på?
Bra att tycker det är BRA! Uppskattas.
astiMåste säga att jag inte alls hade nåt 60-tals tankar bakom det här, snarare syntpop från 80-talet, t.ex Devo, Human Leage och sånt. Men 60-tals ränderna går väl aldrig ur.
I upptakten till refrängen kommer tamburinen in, skulle kanske fortsätta med dom in i refrängen och brassa på med lite Keith Moon trummor här och var?
Jag har som sagt många guror med här, finns alltid några man kan dista på mer.
Att sången är lite svag framför allt i verserna har mycket att göra med att texten inte direkt berör mig, svårt att sjunga helhjärtat till en blajtext. Mycket bra kommentarer, asti!
MaxBDu svarar på precis det jag sa till asti. Helt rätt! Tack ska du ha!
martinmKanske gitarrer och syntar ändå gifter sig med varandra.
Som sagt, sången är lite fisig i brist på en text som man uttrycka sig med.
Arret är kanske det viktigaste i den här låten, underbart att du gillar det!
Låten bygger rätt mycket på kontraster: dåtid - nutid, happy - sad, gitarrer - syntar, luftig vers - kompakt refräng, i sångemelodin You made me happy (upp), You make me sad (ner).
Återkommer med ny sång och text.