Kontrollrummet

Patetiska gubbar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article12804485.ab#abArticleComments

Alltså varför vägrar vissa bara inse att de är gamla? Fan va patetiskt med såna här gubbar. Kollar man upp de två originalmedlemmarna så är de födda på första halvan av 50-talet. Manowar har alltid haft hög kalkonfaktor. Men i och med sina höga ålder har de fått en till. :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ibland är det fruktansvärt patetiskt med dessa gubbar o kärringar som försöker bete sig som tonåringar när dom apar sig och klär sig som på nån jävla bögklubb eller strita i Berlin (läs prostituerade) men det finns ju å andra sidan en övervägande mängd artister som inte tillhör denna kategori, som åldras med värdighet och fortsätter att uppträda och utvecklas till vår glädje!

Nu pratar jag inte om dom man kan läsa om i sunkiga aftonbladet för det är ju en ytterst begränsad fokusering och en del av mediahypen, det pågår ju så mycket mer utanför den lilla bubblan tack och lov.
Sverige har ju en rejäl särställning som utpräglat töntig och framförallt innerligt barnslig stolle-nation vad gäller tv, media och s.k. underhållning...pajaser som leker musikerstjärnor som Brolle, och en massa till som jag knappt kan namnet på tex den där långhåriga albino-chimpansen som sitter vid pianot och ler som en idiot i dom där programmen får mig att vilja kasta ut tv'n och emigrera, det är sådant lågvatten men tydligen något som Svensson gillar stackars satar!
(när det finns så många begåvade...)

Utomlands (och på ett fåtal mindre festivaler här) är det mer bredd tack och lov och framförallt är det en mer avspänd och inte så hypad idol framtoning även på större gig (med vissa undantag såklart) men stora artister från förr och nu beter sig på ett helt annat nästan informellt sätt utanför och på scenen vid festivaler och konserter, klädda i sina vanliga paltor och rätt anspråkslösa till och från, sånt gillar jag och då är det verkligen musiken som betyder något, dom behöver liksom inte "bevisa" något genom att kråma sig eller klä sig som fnask, oavsett om dom är 20 eller 70, jag har sett goda exempel på detta i Bretagne och Alan Stivell tex som är över 70 idag och fortfarande drar fulla hus, en legend som är värd all respekt, varföre skull han sluta bara pga ålder???

Finns det något bäst före datum på musiker/artister?
Svar nej enl. mig men vissa skall bara inte sitta bakom ratten om dom inte klarar det, samma med dom i underhållningsbranschen tex...men vem talar om detta för dem som vägra fatta...


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tar bort...
« Senast ändrad: 01.04.2011, 13:43:04 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
varje ålder har väl sin egen charm, jag tycker också det är pinsamt med 70-åriga "tonårs-rebeller"..
man kan väl framföra sin musik klädd i något som passar en istället för att desperat klamra sig fast vid en styling som man vuxit ur för fyrtio år sedan... :lol:

-det är bara Stones som får vara barn tills de dör, så det så !  B)

Iggy skulle se åtskilligt bättre ut i en svart t-shirt, tycker jag i alla fall.... :D



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hackante påmej!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Här luktar det en hel del avundsjuka... Lågt att (försöka) göra sig lustig på andras bekostnad, hur de ser ut mm. Lika sopigt som att man blev högljutt förfärade av att Beatles var "långhåriga".
Om folk vill gå och se gammal hårdrock så får de väl göra det. Stup i ett är det nån som säger att gamla musiker inte borde få uppträda, fast de drar in miljoner och lika många vill se dem. Detta gnällande är det som verkligen är patetiskt och obegripligt. Det måste ju vara en sorts avundsjukehat?

Godmorgon alla älskvärda!  B)

God morgon. Håkan, jag tror det är mycket ironi för dem. gubbarna har varit med länge och kör samma som på 80-talet.
Tänker inte gå på en spelning med Manower, pga den kvinnoförnedrande retoriken. Eller kanske här i stockholm nån gång när de är 75-80 :D
Battle Hymn, är en grym platta. Själva låten har ett skönt gung... ÄLSKADE MANOWAR som tonåring och strax efter
« Senast ändrad: 01.04.2011, 11:40:03 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Många gånger handlar det säkert bara om att "odla sitt varumärke" och krama ur varje krona! Man måste ju ändå erkänna att hårdrockare inte är så värst trendkänsliga...
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tog bort inlägget. Var väl inget vidare författat... Sorry alla.  :mellow:
« Senast ändrad: 01.04.2011, 13:41:27 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Men herr Nilsson nu har du ju fan missförstått vartenda ord jag skrev, läs gärna mitt inlägg en gång till innan du häver ur dig saker som dessa vilka står i rak motsats till vad jag skriver och anser!
 :angry:


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Håkan, du läser som fan läser bibeln. Eller så vill du bara se det du vill att det ska stå. Det handlar inte om att bli äldre eller att man ska lägga av när man blir äldre. Det handlar om att hålla stil för sin ålder. Har du barn? Skulle du vilja att dina barn ser dig stå på scenen och skrika typ jag ska knulla skiten ur unga tjejer här, med skinnbrallor som visar skinkorna(ja det kör ju Manowar med ännu)? Det handlar inte om musiker i första hand utan om patetiska människor som vägrar inse att de är vuxna för länge sen. Det är lika patetiskt med kvinnor i 40-50 års åldern som ska tävla med sina tonårsdöttrar om att se yngst klädd ut och ska gå ut med sina döttrar och jaga killar i dotterns ålder. Jo vet en kvinna som var så. Hon låg med dotterns 18-åriga kompisar. Pinsamt är bara förnamnet. Det går utmärkt stå på scenen och spela hårdrock fast man är äldre och med stil. Bara se på Dio. Fan han hann bli 67 och var lika grym fortfarande. Inte behövde han någon patetisk pubertal tonårsstil för att dra publik.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tog bort mina inlägg... Även jag tycker Manowar med sin image är skit oavsett om de är 25 eller 60 år gamla. Men låt dem spela ändå om de får betalt för det. Jag tänker inte köpa nån biljett.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Även jag tycker Manowar med sin image är skit oavsett om de är 25 eller 60 år gamla. Men låt dem spela ändå om de får betalt för det.

Det handlar fortfarande inte om det. Vad är det som är så svårt för dig att inse?  :wacko:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Odrörir, vad är det för fel på mogna och villiga 50/60-taggare, dom kan ju vara helfräscha enl. min erfarenhet, om en äldre kvinna vill ha sex med en 18 årig yngling så är det ju bara spännande och kul för båda & knappast skadligt men ack så folk pratar illa om sådana kvinnor, om en "gubbe" på 50 (jag är 47) vill ha sex med en 18 årig brutta så är det mer ok? Jag skulle inte banga om hon var tillräckligt mogen i pallet*

För övrigt håller jag med dig om pinsamheten hos 80% av dessa kvinnor du beskriver som vill jämföra sig med dottern eller ragga, mycket sånt skit på tv just nu, fr Tyskland etc kräkfamkallande men det är bitchar och bitchar finns i ALLA åldrar, samma med bra kvinns!!!

Förrförra året träffade jag en kvinna i Bretagne på en pubkväll som var bland det vackraste, läckraste och mest välsvarvade/välbehållna jag någonsin sett, hon var liksom 60 (till min chock) och från UK och tyvärr gift men det var väldigt nära där på kvällen...såg ut som 45 max*
 :D
« Senast ändrad: 01.04.2011, 14:04:58 by Mr Artrock »


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Odrörir, vad är det för fel på mogna och villiga 50/60-taggare, dom kan ju vara helfräscha enl. min erfarenhet, om en äldre kvinna vill ha sex med en 18 årig yngling så är det ju bara spännande och kul för båda & knappast skadligt men ack så folk pratar illa om sådana kvinnor, om en "gubbe" på 50 (jag är 47) vill ha sex med en 18 årig brutta så är det mer ok? Jag skulle inte banga om hon var tillräckligt mogen i pallet*

Nej nej det handlar inte om det. Fan jag hade sex med en 50-åring kvinna när jag var 25 och en 17 åring tjej när jag var 39.  :wub: Ålder spelar ingen roll. Man kan vara attraktiv när man är 60 och mer attraktiv än en 20 åring, som kan se ut som en gammal mossig kärring.  Utan det är som sagt var bara just att när folk är så patetiska och vill spela unga som jag nämnde och menade. Vem vill ha en morsa, eller farsa när man är ung som vill hänga med ut och ragga på ens kompisar och ligga med dem? Det vill väl nästan ingen.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fan vad jag missat mycket...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Fan vad jag missat mycket...

Manowar, patetiska gubbar&kärringar som vägrar bli äldre, attraktiva äldre kvinnor, yngre tjejer?  :D Det är inte för sent för någotdera för din del.  ^_^
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
I haven't seen nuthing yet.  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Som vanligt är det tycke och smak.  Vad som är "patetiskt" är ytterst subjektivt.   Detsamma gäller uttrycket "vägra bli vuxen" eller egentligen bara "vuxen". 
Nej, skriv istället "Jag tycker att..." el. liknande så blir det mer korrekt än att nåt skulle vara absolut patetiskt på något sätt.

För tydlighetens skull så vill jag också säga att jag aldrig i h-----e skulle gå på någon Manowarkonsert el. skaffa någon av deras plattor.   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil

Nej, skriv istället "Jag tycker att..." el. liknande så blir det mer korrekt än att nåt skulle vara absolut patetiskt på något sätt. 

Enligt ditt tycke ja.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

Nej, skriv istället "Jag tycker att..." el. liknande så blir det mer korrekt än att nåt skulle vara absolut patetiskt på något sätt. 

Enligt ditt tycke ja.

I det här fallet -ja.   Fast det råkar vara så att det verkligen blir mer korrekt eftersom det inte finns något som är absolut patetiskt.     /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
 Ska man hålla på så där så kan man göra det i var och vartannat inlägg eftersom det inte heller finns några absoluta sanningar, bra smak, dålig smak, fel, etc etc. Var och en tolkar världen på sitt sätt. Det är ju ändå uppenbart att jag alltid skriver utifrån min bild. Det är inget som jag behöver förklara eftersom jag vet att de allra flesta är intelligenta nog att uppfatta det. Sen får andra göra sina tolkningar av världen. Jag tänker inte skriva något så jävla uppenbart för att göra varken dig eller någon annan nöjd med mitt språk.  <_<  Du får skriva i dina inlägg hur du vill när det gäller språket. Vill du leka språkpolis så får du göra det med någon annan än mig.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Om man är typ 55 år och står på en scen i Sverige och skriker till en ung tjej att man ska "fuck her hard", då är det fan patetiskt. Eller patetiskt, det är nog fel ord, det är ett jävla sätt. Nån form av verbal våldtäkt.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
är inte manowar typ ett plojband alá spinal tap?
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
är inte manowar typ ett plojband alá spinal tap?
Såg filmen med Spinal Tap nyligt., fy fan, grovt roligt. De lät så helvetes illa, och höll ändå färgen att det var var på allvar. Grymma skådisar. När de spelade live var det bästa punk jag sett, fy fan hur det lät. Och hur de uppförde sig. Best film ever.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
ja den filmen är en tio poängare

ve & fasa ifall sångaren skulle sjunga "My baby fits me like a flesh tuxedo. I love to sink her with my pink torpedo"
till en ung kvinna i publiken!  :lol:


(edit) ändrade tip poängare till tio poängare

« Senast ändrad: 02.04.2011, 03:16:37 by Larsson »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Om man är typ 55 år och står på en scen i Sverige och skriker till en ung tjej att man ska "fuck her hard", då är det fan patetiskt. Eller patetiskt, det är nog fel ord, det är ett jävla sätt. Nån form av verbal våldtäkt.
Patetiskt, ja! Önsketänkande, ja! Hybris, ja! Det vet ju alla som uppnått 55 års åldern att den inte är lika "hard" som förut!
Verbal våldtäkt, är kanske att gå lite långt? Det kan ju vara sagt (skrikigt) med glimten i det vattniga gråstarrbemängda (gubb)-ögat också?  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Patetiskt, ja! Önsketänkande, ja! Hybris, ja! Det vet ju alla som uppnått 55 års åldern att den inte är lika "hard" som förut!

You talk for yourself!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Det vet ju alla som uppnått 55 års åldern att den inte är lika "hard" som förut!

Det kan jag inte uttala mig eftersom jag inte nått dit än. Att det tar längre tid för en gubbe i den åldern att få stånd, ja. Men hård har inget med det att göra. Och hur gammal är du själv? Tiden går fortare än du anar. Du är snart där du med. :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Patetiskt, ja! Önsketänkande, ja! Hybris, ja! Det vet ju alla som uppnått 55 års åldern att den inte är lika "hard" som förut!

You talk for yourself!

Yes of course!  :P
Min empiriska studie stöds av andra med mer veteskapliggrund än den jag kan uppvisa!  ^_^
@ördir Jag har just passerat det magiska (stånds)-datumet för några månader sen. Det är bara min älskarinna (Lena Handén) som ännu är helt nöjd med sakens till(stånd)!  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Aja det finns ju annars pubisringar att använda och i brist på det kanske det funkar med en gummisnodd.  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Aja det finns ju annars pubisringar att använda och i brist på det kanske det funkar med en gummisnodd.  :lol:

Så har jag hört talas om nåt som kallas "Viagara" eller nåt dito. Låter mer som ett stort "drop" i Amerika!  :wacko:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hehe, det blev en knulldiskussion till slut av det hela :D Älskar det här forumet.. :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Hehe, det blev en knulldiskussion till slut av det hela :D Älskar det här forumet.. :D

 :unsure:

Kanske för att det finns för få tjejer på det här forumet. Eller........? Hade det kanske blivit ännu värre då?  :ph34r:

Skämt under bältet "står" sig alltid!  :lol:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ja va fan musik och sex har alltid gått hand i hand. ^_^ Musik utan sex är...eh...dandsbandsmusik? :P
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Dansbandsmusik är nog för många det samma som förspel! Så vad kommer sen?

Sex, drugs and Rock'n Roll är det som gäller för mig. "Drugs" skippar jag. så då återstår de andra. På senare år är det mest "and" som återstår, även om jag försöker spela en del Rock'n Roll också.   :P
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll