Kontrollrummet

Fender-lukten

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Har ni luktat i en Fendercombo vet ni vad jag menar. Gamla jävlar från 60-talet luktar lika som de nyare, h-e vad det luktar gott! Har aldrig känt samma goa doft i Marshall eller Musicman stärkare...
Är det magin som luktar så där?

Abra Ka Dabra.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Du menar att det luktar gammal gubbröv?  :lol: :lol:  :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Har ni luktat i en Fendercombo vet ni vad jag menar. Gamla jävlar från 60-talet luktar lika som de nyare, h-e vad det luktar gott! Har aldrig känt samma goa doft i Marshall eller Musicman stärkare...
Är det magin som luktar så där?

Abra Ka Dabra.

Jag tror jag ved vad du menar, det var samma med Fender Rhodes pianot jag hade för en massa år sedan + en twin reverb, dom hade precis samma lukt men hur förklarar man den;
-lite sötaktig och murken fast inte på något äckligt vis, kanske som en doft av höstlöv + Marabou frukt och mandel + nån go piptobak???



Utloggad Dan Ö

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
    • MISSING MAN Recordings
Jag måste dock inflika att Marshall också har en fantastisk doft. Jag hade en Marshall som jag dock har sålt som jag köpte ny för typ 15 år sedan och det räckte nästan med att bara lukta på manualen som brukade ligga i den. Den väckte genast fina gamla minnen.  :)

Jag går dock och funderar på att köpa en ny fender så förhoppningsvis får jag snart uppleva en ny parlör bland nya förstärkardofterna.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt att gå gång på så lite!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Jag brukar använda deodoranten "Fender Bassman -69" för att få den rätta replokalsdoften under armarna!  :rolleyes:


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag brukar använda deodoranten "Fender Bassman -69" för att få den rätta replokalsdoften under armarna!  :rolleyes:

  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
replokals doft får du om du tar massor av folköls burkar med lite skvättar kvar  i botten och slänger i lite cigarett fimpar, och låter de stå några veckor.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
och häller ut dem över helttäcknings mattan, och kryddar med några prillor i tacket
minns att tillochmed en gammal tranistor yamaha stärkare luktade mountain dew i den miljön! :D
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
replokals doft får du om du tar massor av folköls burkar med lite skvättar kvar  i botten och slänger i lite cigarett fimpar, och låter de stå några veckor.

Några veckor? Städar ni i er lokal?

 :D


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Kan det vara att de använt samma lim till galonen i alla år? Marshall har kanske också samma lim sen de satte igång?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil