Neil Young på Woodstock
Har inte kollat med gitarr eller piano så många fel kan det bli. Sitter och skriver i grova drag did köksbordet efter grovdisken (efter god spagetti och köttfärssås):
Efter varje ackord ska det stå "nånting..."
Cmaj D Am Cmaj
Cmaj D Am Cmaj
måste nu fly alla krav sticka ut och fixa vidare med trumlooparna jag klippt från Yamaha-keybordets autokomp.
Usch då Neil Young som jag inte ens gillar - kom ihåg att jag drog efter två låtar på Josse en gång i tiden - och jovisst inget fel på det örat inte det ska vara D#maj7, Fsus2, Cm7 och Gm
Capo på tredje band alltså!
Jag hörde öppna ackord, så du tar ackorden som
Cmaj7, Dsus2 Am7 och slutligen - den missade jag visst - Em, inte Cmaj.
Jepp capo var ordet tredje band var regementet.
Gillar Akke soundet och kul låt,och se där en Hammond...Nu är vi på rätt spår.. 
Sedan kan jag kanske tycka att basisten och kongas spelarna är lite i ivrigaste laget på vissa ställen..
Och visst känner man hur hasch dimmorna lägger sig runt Woodstock-festivalen..
I det här fallet handlar det om Blend nr. 4 den svagaste ciggen i hela världen. Jag måste köpa med mig limpor när jag ska utomlands - var det det här vi ville med EU nä knappast. Tack för tyck Uriah

Cmaj7, Dsus2 Am7 och slutligen - den missade jag visst - Em, inte Cmaj.
Em och Cmaj är samma ackord. (Endast bastonen skiljer dem åt). Så det är inte alltid så lätt att höra! 
I det här fallet så tar jag c istället för h på a-strängen och g istället för e på e-strängen så visst är det skillnad - lägg därtill capo så blir det andra bullar i o f s

Lite Neil Young hörde vi, yeps!
SM58 låter bra på din röst, jag har själv en sådan nuförtiden, den (micken alltså, men även din röst!) vinner i längden 
/Marre
Nu gillar jag ju som sagt inte Neil Young men du har rätt jag hör likheterna med den svävande klart osäkra rösten. Fast jag tror inte det handlar om SM58 mer att jag har pluggat och EQ.at på ett annat sätt än jag brukar och kanske sjungit lite annorlunda oxå Tack för tyck Marre

Tantrock! Jag gillar :-)
(och självklart är allting med epitetet "tant-" ett positivt omdöme)
Eh... tantrock det trodde jag Engelbert Humperdink pysslade med - men jag får lov att ta till mig det positiva i omdömet Tant Fransa och fattar att du gillar kul, tack

Det var väldigt vad micken gjorde med karaktären på din röst! Knappt jag kände igen den.
Sången har mer diskant och mindre bas, men det låter bra. Är ak.gitarren också inspelad med samma mick?
Du har en förmåga att få till så'na här lite flummiga låtar med sköna harmonigångar!
Gör färdigt texten och sjung in den med lite mindre reverb. Kanske en kör skulle komplettera på några ställen....?
Trummorna är som du säger lite statiska, dom skulle behöva varieras en aning!
Spännande!
Jag hann göra ändringar innan jag läste ditt inlägg. Men jovisst gitarren är det första jag lirade in och som gav mig inspiration till fortsättningen - guran blev riktigt bra ljud på tycker jag - nu har jag ju lagt en hel del delay och sånt på den inspirerad av en Foo Fighter låt som jag såg på tuben men nu inte kan hitta igen. Rösten är som sagt tweakad till oigenkännlighet

Kör är inte ett feltänk - nu ligger i alla fall en ny verre uppe. Tack för tyck.
Glömde kommentera sången. Det är skön känsla. Tillsammans med instrumenten ger det en otyglad flummig känsla, som du fångar rysligt bra. En av artisterna på Woodstock! Kul med darren på rösten på en del partier.
Du bygger en stämning bra!
Stoooort tack Maxen jag suger i mig

Som sagt tack till alla som har velat kommentera min enkla låt och tack för alla kreativa förslag - nu ligger en ny verre uppe och för de som orkar ge gärna ett nytt omdöme - bättre eller sämre.