Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Got to leave you now
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.03.2011, 22:53:12 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 29.03.2011, 22:38:48 ---Neil Young på Woodstock
Har inte kollat med gitarr eller piano så många fel kan det bli. Sitter och skriver i grova drag did köksbordet efter grovdisken (efter god spagetti och köttfärssås):
Efter varje ackord ska det stå "nånting..."
Cmaj D Am Cmaj
Cmaj D Am Cmaj
måste nu fly alla krav sticka ut och fixa vidare med trumlooparna jag klippt från Yamaha-keybordets autokomp.
--- Slut citat ---
Usch då Neil Young som jag inte ens gillar - kom ihåg att jag drog efter två låtar på Josse en gång i tiden - och jovisst inget fel på det örat inte det ska vara D#maj7, Fsus2, Cm7 och Gm
--- Slut citat ---
Capo på tredje band alltså!
Jag hörde öppna ackord, så du tar ackorden som
Cmaj7, Dsus2 Am7 och slutligen - den missade jag visst - Em, inte Cmaj.
bjurte:
Gillar Akke soundet och kul låt,och se där en Hammond...Nu är vi på rätt spår.. ;)
Sedan kan jag kanske tycka att basisten och kongas spelarna är lite i ivrigaste laget på vissa ställen..
Och visst känner man hur hasch dimmorna lägger sig runt Woodstock-festivalen.. :lol:
Angrod:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.03.2011, 01:18:00 ---Cmaj7, Dsus2 Am7 och slutligen - den missade jag visst - Em, inte Cmaj.
--- Slut citat ---
Em och Cmaj är samma ackord. (Endast bastonen skiljer dem åt). Så det är inte alltid så lätt att höra! :rolleyes:
Marruschkka:
Lite Neil Young hörde vi, yeps!
SM58 låter bra på din röst, jag har själv en sådan nuförtiden, den (micken alltså, men även din röst!) vinner i längden :D
/Marre
Tant Fransa:
Tantrock! Jag gillar :-)
(och självklart är allting med epitetet "tant-" ett positivt omdöme)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida