Forum > Färdiga produktioner

BJURTE with Friends - BLOOZ For REZZNAC

<< < (5/11) > >>

bjurte:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.03.2011, 22:44:41 ---Ljudbilden är himmelsk och jag önskar jag kunde lära mig hur du gör. Det är trollkonster på hög nivå. En toppenmix är nu himmelsk. Allt sitter som en smäck! In i färdigfacket nu och på nästa!

--- Slut citat ---
Ja jo,den är väl så gott som klar nu,lite pytte pill på sången bara..
Sen är det även så att jag sitter och väntar på eventuella 'Riktiga trummor'
Jo just det,min 'trollkonst' ;) är nog mest att jag spelar in med det ljud som jag vill ha direkt ist för att pilla efteråt,lägger i stort sätt aldrig
på några EFX eller EQ:s/Kompressioner efteråt mer än på sången och ibland basen..

Eddi:
Ödesmättad var ordet - musiken lättas i o f s upp med det sköna PF-liret men de svarta molnen ligger täta liksom texten OCH vilket saxintro - skönt med riktiga prylar.. Tungt tungt på orgeln så det skaver om det. Marre hittar stämningen men är kanske lite för reverbad? Nja det passar in.
Hör nu kom alldeles snart igen med 2:an och 3:an där jag anar ljus i tunneln B)
Bra jobbat allihopa.

Rattlesnake:
Häftigt, verkligen. Jag älskar det psykedeliska i detta och flirten med år 1969.

Din kompis vet jag vem det är, jag hoppas inte att jag, eller någon annan för den delen, någonsin träffar honom.

Saxen är häftig, jag önskar man hörde mer av den bara. Marre sjunge som en gudinna här, riktigt bra. Tänker på Grace Slick. Gitarrer, bas och orgel är också kanon. Nya trummor är på väg, men du kanske vill ha feed ändå om dessa trummor. Jag tycker det låter som att virveln ligger före i takten ibland, och att riden liggger otajt på 8-delarna när virvel gör spökslag. Det hade låtit bättre med rak ride (4-delar mest).

Mixen tycker jag är bra. Den låter ju retro, och är det så du vill ha det så kan du vara nöjd. En mer modern approach hade varit att lyfta sången lite till och gjort den krispigare, och dragit ner på effekterna. Men som den är nu är den en del av ett band, inte som en soloartist som sjunger till ett band.

Jag väntar med spänning på del två i trilogin.  :)

bjurte:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.03.2011, 23:05:31 ---Hör nu kom alldeles snart igen med 2:an och 3:an där jag anar ljus i tunneln B)

--- Slut citat ---
Inte i 2:an i alla fall,där kommer jag bli mer Förbannad och ilsken... :lol:
3:an däremot blir väl mer om saknad och separationsångest... :huh:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.03.2011, 00:19:23 ---Häftigt, verkligen. Jag älskar det psykedeliska i detta och flirten med år 1969.

Din kompis vet jag vem det är, jag hoppas inte att jag, eller någon annan för den delen, någonsin träffar honom.

Saxen är häftig, jag önskar man hörde mer av den bara. Marre sjunge som en gudinna här, riktigt bra. Tänker på Grace Slick. Gitarrer, bas och orgel är också kanon. Nya trummor är på väg, men du kanske vill ha feed ändå om dessa trummor. Jag tycker det låter som att virveln ligger före i takten ibland, och att riden liggger otajt på 8-delarna när virvel gör spökslag. Det hade låtit bättre med rak ride (4-delar mest).

Mixen tycker jag är bra. Den låter ju retro, och är det så du vill ha det så kan du vara nöjd. En mer modern approach hade varit att lyfta sången lite till och gjort den krispigare, och dragit ner på effekterna. Men som den är nu är den en del av ett band, inte som en soloartist som sjunger till ett band.

--- Slut citat ---
Jo den Djäveln ska man passa sig för,han kan va riktigt elak.. :wacko:
Men nu håller vi på att separera,ska bli skönt att bli 'särbo' ett tag.
Fn. det är nästan så man börjar få separationsångest.
Håller med om Saxen,sådana inslag kan man aldrig få nog av,vi får väl ställa introt på repeat då. :huh: :lol:
Sen om Trummor,som sagt det blir nog inte så mycket mer pill på dom,har ju 'the real deal' på gång.
Och visst har du rätt ang. mitt ljudideal,jag vill att det ska låta som på gammla goda tiden,fast med en liten modernare 'twist' med mer tydlig separation
och klarare ljudbild.(det kunde ju bli rejält luddigt ibland på 60-70 talet.)

Marruschkka:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2011, 18:12:10 ---Grooovy!

--- Slut citat ---

Det svänger rejält det här..roligt att få vara med.. :D

--- Citat från: Eddi skrivet 29.03.2011, 23:05:31 ---Ödesmättad var ordet - musiken lättas i o f s upp med det sköna PF-liret men de svarta molnen ligger täta liksom texten OCH vilket saxintro - skönt med riktiga prylar.. Tungt tungt på orgeln så det skaver om det. Marre hittar stämningen men är kanske lite för reverbad? Nja det passar in.
Hör nu kom alldeles snart igen med 2:an och 3:an där jag anar ljus i tunneln B)
Bra jobbat allihopa.

--- Slut citat ---

Tack Eddi :D  Nu känner jag mej inte så reverberad längre, i den nya versionen, jag är toppen-nöjd. Det ska bli spännande att följa fortsättningen på trilogin...

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.03.2011, 00:19:23 ---Häftigt, verkligen. Jag älskar det psykedeliska i detta och flirten med år 1969.

--- Slut citat ---

Grace Slick...tack :wub: Älskar henne och jag bugar mej!

Visst är det häftigt med sax, vill oxå höra meeeer....duktig kille..men det kanske kommer på nästa? ;) Jag ser oxå fram emot del 2 här.

Ja, mixen är underbar, det där kan du mr Uriah, det är ett stort nöje att samarbeta med dej, som alltid..det är ju några stycken vi gjort nu, alltid med gott resultat :rolleyes:

Tack oxå Zorrow, och jag håller med om allt du säjer!!

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion