Kontrollrummet

Robblar / Laffen - Vår

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Låt: Vår (Robblar / Laffen)
Gitar: Robblar
Gitarsolo: Fan den har jeg glemt...
Sang/kor: Robblar
Bass: Robblar
Vegg, egg, tamburin, hult trestykke: Robblar

Nja.. kan vel legge ut slaskteksten også med det samme (ikke akkurat shakespeare, men den fyller ut linjene)

Vår (Larsen/Viken)
Ref:
No e det vår! Vår!
Sjå sola jage snøen vekk
No vare det itj læng
Vi glemme kulda fra i går

Vår! Vår!
Vi strække oss mot himmel'n
Vi kjenne at vi leve
Vi kjenne hjertet slår
No e det vår


Vi har fått nok av lange frosne kalde vintra
Vi har fått nok av sludd og snø
No e det deilig å sjå sola
Vi rusle ut og sår et lite frø

Ref x 2

Det ska bli godt å få litt varme inn i kroppen
Itj for å klag men det har vorre ailltfor kaldt
Vi e itj vant te å gå tynnklædd ut på trappa
Æ sole mæ og har tatt av mæ aillt

Ref

Brå slutt

Laffen fant på en stilig gitargreie. Jeg slasket det ferdig i kveld/natt og her er resultatet!
Jeg frykter at jeg kan ha lagd en forferdelig skitlåt utav Laffen's glimrende idé, men men. Hva tycks?  :)

Forrige låt var kanskje litt lang. Denne er kanskje litt kort. Heheh  :) Kan være muligheter for noe instrumentalgreier etterhvert tipper jeg. Bare at det går så innforjævli fort at jeg tror det kan bli veldig vanskelig å spille solo... Det man egentlig skulle hatt var noe kvikk tele-kyllingplukking el. noe mandolin eller..eller...  jo mer jeg studerer teksten dess mer føler jeg at hele låten burde være en instrumentallåt. Heheheh  ;)

Vel vel. God natt :)


-Robert
« Senast ändrad: 13.12.2011, 02:24:33 by robblar »


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Kan legge til at da jeg gikk for å ta bussen hjem i morges kl. 6:00 etter en lang (idiot-)natt med innspilling og miksing lavet det ned store svære digre enorme snøfiller. Sammen med litt regn. Sludd. Kaldt. Så litt nedtur der, kan du si. Men vi kan ikke gi opp, kan vi vel? Våren kommer, gjør den ikke? Den er vel ikke avlyst?

-R


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Dejlig :D
Kul att du sjunger på norsk. Gillas. På några ställen tyckte jag att sången styr över på rött.
Gitarrsoundet gillas ^_^


Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt gung och bra fart i spelet. Skön text också! Skulle passa som allsång där alla sjunger med i refrängen.
Jag skulle också vilja höre nån körstämmor som inte sjunger med i texten utan sjunger Oooooh på en del ställen i verserna.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Gillas. Kan kanske bli tightare på stämmorna men jag tycker det svänger fint som snus!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Takk for at deres kommentarer! Det varmer og gir inspirasjon til videre jobbing nå som våren faktisk BLE avlyst og en ny vinter har begynt!  :(  I morges kom jeg ut på trappa til SNØSTORM :(  Men det betyr at det går an å sitte inne å lage musikk! Selv om vinden av og til blåser så sterkt at det blir med på opptaket... Laffen foreslo "Borttagen" på "Vår" inntil været blir bedre, men vi bestemte oss for å la den være. Håper det ikke er jeg som har "jinxa" våren med dette!

Dejlig :D
Kul att du sjunger på norsk. Gillas. På några ställen tyckte jag att sången styr över på rött.
Gitarrsoundet gillas ^_^


Space
Takk for dine fine ord, Space!
Jeg ser for meg at vi synger inn denne på nytt med en annen person eller to på andrestemme. Sange styr ikke over på rødt hos meg (njo. orange da, kanskje) men det kan hende jeg har overstyrt preampen ved innspilling iofs. Var alene i studio da dette ble gjort og hadde ingen i "kontrollrummet" for å passe på nåla på preampen. Og det går vel kanskje litt "hardt for seg" vokalmessig stedvis i låten. Men det er greit.. jeg har noe tekstsmåplukk som også skal rettes. Og harmoniene, som sagt.  :)

Jeg har sett flere som har kommentert gitarlyden. Tipper det kommer mest av gitaren, Taylor 114e, den har veldig fin klang. Det er Laffens gitar og jeg er jätteavundssjuk. Selv har jeg en "scene"-størrelse takamine som jovisst har fin lyd på scenen (laijnat) men ikke på langt nær samme klang.. øhh.. maijkad(?)

Skönt gung och bra fart i spelet. Skön text också! Skulle passa som allsång där alla sjunger med i refrängen.
Jag skulle också vilja höre nån körstämmor som inte sjunger med i texten utan sjunger Oooooh på en del ställen i verserna.
Takk skal du ha, MaxB! Oooooh er noterad! Mulig det blir en Aaaaaah eller to også.

Gillas. Kan kanske bli tightare på stämmorna men jag tycker det svänger fint som snus!
Takk, Bengan! Vi skal tighte til det i neste versjon, samtidig som vi legger på ultra tighte oooh og aaahs på verset!


-Robert


Utloggad ArieG

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Kjempelåt  :o   Faktisk bedre enn "Jørgen".

Klarer ikke å høre noe feil her, enda jeg sitter med øreplugger; og texten er jo rein poesi  :)

Intet poeng å være 'avundssjuk' på Taylor gitaren. Om din Takamine låter bedre 'plugged', så er det vel bare å ta med sånne spor i mixen  ;)

best of luck,

____________
ArieG
we gonna have a 10 min break, then come back and play electric music and boogie  (csny)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
:)

Liker ikke lenger lyden av piezo pickup. Fint og praktisk live, men når vi gjør opptak har vi mulighet til å mikke opp. Det blir en god del bedre. Særlig med den nye mikken.

Har eksperimentert lit tmed å blande line og mikk, men mener nok etterhvert at det blir helt klart finest lyd ved å mikke opp akkerten.

Gorde noen forøk med MS stereo opptak også. Det var forsåvidt interessant, ok lyd, men det forsvinner i en miks. Mulig det blir fint dersom det er bare uakkompaniert gitar-solo, f.eks. Eller dobro. :)

-Robert


Utloggad ArieG

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Citera
Liker ikke lenger lyden av piezo pickup. Fint og praktisk live, men når vi gjør opptak har vi mulighet til å mikke opp. Det blir en god del bedre. Særlig med den nye mikken.

Du snakker om sjølkomponert luxus-problem  :huh:  (edit: det er selvfølgelig forskjeller på piezo pick-ups)
Det er jo, som du selv sier, ikke alltid man får finest lyd ved oppmikking.

Citera
Gorde noen forøk med MS stereo opptak også. Det var forsåvidt interessant, ok lyd, men det forsvinner i en miks

Det er forståelig. Tror nok at MS er tradisjonelt egnet for opptak av et 'live' scene-bilde rett i stereo, så du får center stage i en kanal og begge sidene i den andre. Mye av poenget forsvinner nok når man legger sekvensielle spor og mixer ned til stereo i etterkant.

Skal du oppnå en tilnærmet stereo effekt ved post-processering, må du splitte side informasjonen i 2 kanaler, så du har 1 signal som adderes til center og 1 signal som subtraheres fra center.

beste hilsen,
_____________
ArieG
we gonna have a 10 min break, then come back and play electric music and boogie  (csny)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Citera
Liker ikke lenger lyden av piezo pickup. Fint og praktisk live, men når vi gjør opptak har vi mulighet til å mikke opp. Det blir en god del bedre. Særlig med den nye mikken.

Du snakker om sjølkomponert luxus-problem  :huh:  (edit: det er selvfølgelig forskjeller på piezo pick-ups)
Det er jo, som du selv sier, ikke alltid man får finest lyd ved oppmikking.

Du misforstår. Jeg tror jeg kan få bedre lyd med min takamine oppmikket enn fra Laffens Taylors piezo pickup.
Kan forsåvidt test ut det i kveld, jeg kan hente takamine'n og bruke den i festival-bossa'en  ;) Jeg har vel faktisk aldri tatt opp takamine'n med AT-4050. Kanskje det blir bra, man vet aldri. Vi har bare fått så mye skryt av gitarlyden at vi ikke har gidda å prøvd andre kombinasjoner  ;)

-Robert.



Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Nu får man vårkänslor en trevlig skön låt trobblar! :)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Nu får man vårkänslor en trevlig skön låt trobblar! :)
Takk skal du ha, SYNTH!

Bare for ille at denne låten førte til at våren bråsnudde og vi nå atter igjen har vinter.
Men, men.
Nå jobber vi med låten "Vinter" for å gjøre det godt igjen og sørge for at vinteren forsvinner.

-Robert


asti

  • Gäst
Underbar liten låt med kanonfint gitarrspel och skön sång! Fin, behaglig mix!
Som jag påpekat i en tidigare låt skulle jag nog föredragit trummor med vispar i kompet....
Hade kanske känts naturligare med att refrängen tas två gånger i slutet än mitt i,
men det har väl ingen större betydelse. Sluttonen kunde gärna klinga ut lite längre!
Det här njuter jag av!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fasiken vilken klar och bra ljudbild du fått till.
Och nog spritter det lite i kroppen när man hör dett glada vår-alstret.
Fast i dag vart det minus grader igen. GRRR..... :angry: ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Underbar liten låt med kanonfint gitarrspel och skön sång! Fin, behaglig mix!
Som jag påpekat i en tidigare låt skulle jag nog föredragit trummor med vispar i kompet....
Hade kanske känts naturligare med att refrängen tas två gånger i slutet än mitt i,
men det har väl ingen större betydelse. Sluttonen kunde gärna klinga ut lite längre!
Det här njuter jag av!
Takk, takk! Trommer er vår svake side. Bruker egg, vegg og tamburin ofte, for å få det til å høres "ekte" ut. Når jeg må til med programmering av midi blir det svært ofte kjedelig. Jeg håper å få tak i en bedre plugg snart. Som har litt biblioteksfunksjoner for midi-klipp osv osv. Sluttonen skal nok få klinge ut i neste versjon  :)  (Denne er litt slask) Egentlig skulle jeg laget ny versjon av denne for lenge siden, men så lenge vi fortsatt får nye idéer må de prioriteres for det er ikke hverdagskost!   ;)

Fasiken vilken klar och bra ljudbild du fått till.
Och nog spritter det lite i kroppen när man hör dett glada vår-alstret.
Fast i dag vart det minus grader igen. GRRR..... :angry: ;)
Sorry about the minus grades  :)
Saken er vel den at rett etter at denen var ferdig begynte det å snø. For å rette opp det tenkte vi: Omvendt psykologi, og laget "vinter". Og da ble det faktisk helt ok. Inntil vi laget "Sommer". "Sommer" gjorde at regnet og vinden kom. Det løste vi ved å spille in "Høst". Nå skal alt være i orden og universet i balanse. Eller hva?  ;)


-Robert


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnat och gillar :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se