Jag har väl aldrig sagt att jag inte gillar den här?
Jag vet... det var tänkt som som en lite provokativ rubriksättning, önskade respons typ

grymt tjusig denna... Funderar på om jag inte borde ansöka om att få skriva om denna på svenska (det är ju mitt spår för tillfället?)...
Hur som helst - det här gillade jag massor. Tror faktiskt att det är det bästa jag hört från dig (so far)... Grattis!!
Tack!

Ja, jag älskar låten... Fundera du, återkom med en ansökan i så fall.

Jag betraktar detta som en ny låt och har inte aning om vad andra tyckt (Dividend). Du har lagt en ny sång, munspel, bas på vad då? Men som ofta har du en rätt go känsla i musiken som kan får en att glömma visa halvfärdigheterna som nog går att fixa. Känner mig vilja vara lite grym ikväll, lite whiskey å så, se upp allihopa - nu är jag grym (men hinner nog somna innan...
Det är en ny låt men jag hade den med i senaste Forumfestivalen (fick 5 poäng av Dividend

). Nu har jag efter många lyssningar lagt om några grejer.
grym låt max mycket känsla, arret sitter finfint ihop du har en roger waters karaktär på rösten i början när du sjunger mjukare har aldrig tänkt på det tidigare.. låter bra gör det iaf
gott jobbat
Roger Waters

tack!
Nej nu är alla så jäkla snälla så vi behöver en leverage här. Pianot är riktigt murrigt och du har lyckats spela in allt brus i Haninge som finns ungefär. Gitarrerna saknar mellanregister och sången låter ibland lite väl pretantiös (fast 95% är faktiskt jävligt bra) Så nu hoppas jag det kommer en ny mix som tar hänsyn till dessa kalla ord. Eds med huvudet på skaft eller i alla fall öronen.
Pianosamplingen ger mig inspiration. Den är troligen skapad av nån med mindre bra utrustning, dovt ljud och brus finns där. Men känslan i pianot ger mig lust att inspireras, trots att jag spelar på ett plastigt keyboard utan närhet till pianots vägda tangenter. Tror jag hört liknande pianoljud på nån platta med Tom Waits? Som om pianot befinner sig i ett rum med träväggar, trätak och trägolv.
Gitarrernas mellanregister behöver jag hjälp med... Har jag kanske eq:at så att de är diskantrika och låter mer som om man spelar på en tvättbräda men att de saknar kropp och ton i lägre register? I så fall, är det inte riskt att totalen blir ännu murrigare? Orgeln och pianot tar ju ganska mycket plats i lägre frekvenser (mellanregister?).
Sången är pretentiös. Försöker få både ren och len stämma och samtidigt skulle det vara kul att ha Tom Waits röstkvalitéer. Arbetar på det och blir anklagad

för att den låter pretentiös.
Endera får jag jobba hårdare på sången eller mindre hårt. Kul är det att sjunga i alla fall.
denna låt har jag missat den är supernajs ! bra jobbat maxB borde kanske dock
vara lite mer bluesgitarr på lämpliga ställen o om du inte vill lägga dom själv så vet jag att du får förslag här på kr
Tack för najs! Jag spelar gärna gitarr själv men har försökt att hålla denna avskalad. Hör själv att hängande distkompelgira skulle passa på vissa partier och att själv spela ett solo tackar jag aldrig nej till men som sagt, ville hålla den här så avskalad att jag inte ens hade med bas tidigare.
Tjou! omöjligt att få igenom en klyftig kommentar... programmet kastar mig hit o dit o texten blir bara skit...
Så själva kommenteringen får bli tills jag hittar en kanal som funkar 
Låten låter fin, mixen dock för tjock... packad.
återkommer.......
Mixen tjock... packad... Vem, packad?

Antar att det är murrigheten Eddi tipsar om? Sången slår i 0dB (distade) på några ställen. Vid sångtillfället klev jag tillbaka några steg då jag tog i men ser efteråt på wavefilen att den ändå slår i taket. Använder efteråt kompressor på två eller tre spår, bl.a. sångspåret och basspåret.
Hej Max, Skön låt denna. Känns överlag som du har utvecklats på sångfronten på senaste tiden (iaf sen jag började hänga här på KR). Dock kan jag sakna lite av de mer King Crimson-lika alstren som du producerade förut (med mellotron och lite mer proggigt). Pitchen på sång och munspel känns lite svajjig ibland, speciellt körerna är rätt instabila. Sen känns det som munspelet ligger lite lågt i pitch för det mesta (du har spelat för mycket blues
). Med dina röstresurser tror jag absolut du kan lägga mer stabil sång på denna.
Helt klart vissa Roger Waters-vibbar stundtals ("how I wish you were here"
).
Jag gillar pianoljudet och dess muddighet. Det låter lite som ett äkta, dåligt uppmickat, piano. Tror det hade låtit skumt med ett kristallklart flygelljud.
Upplever själv att sångmöjligheterna har utvecklats, känns jättetrevligt! Mycket tack vare allt ryggdunkande, tror jag. Jag har fått hjälp att tro på mina resurser. Tack Kontrollrummet för det!
Vad menar du med pitchen på sång och munspel? Är det att det är några cent falskt ibland eller svajar det fram och tillbaka runt tänkt ton? Körgossarna är inte tänkta att vara perfekta proffs utan de är lika känsliga rackare som sångaren och de lider lika mycket som han
Kanske jag ska lägga ny stabilare sång men jag vet inte. Körde igenom tre eller fyra sångspår och deletade föregående, innan jag sjöng om. Är faktiskt inte säker på om jag kan få det stabilare med tanke på var jag befinner mig sångmässigt. Och jag vill inte använda konstgjorda medel, för att nå stabil sång. Får se vad jag gör med sången...
Pianot och dess muddighet är nog som du säger, äkta, dåligt uppmickat, som nån spelat in och sen skapat en soundfont av, som jag sen hittade då jag sökte på webben.