Kontrollrummet

Asti - Ingen kan veta vad som väntar (slutversion)

gäst · 89 · 12799

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Varför måste stråkarna konkurrera ut den aukustiska sologuran?    :(
Kan inte stråkarna få ligga och backa upp den bara och så lirar du solot precis som du gjorde i första versionen, fast en oktav högre.

Jag saaaknar guran!

Tyvärr laddade jag aldrig hem någon av de versionerna. Finns de kvar?   :unsure:
Me, Myself & I


asti

  • Gäst
Varför måste stråkarna konkurrera ut den aukustiska sologuran?    :(
Kan inte stråkarna få ligga och backa upp den bara och så lirar du solot precis som du gjorde i första versionen, fast en oktav högre.

Jag saaaknar guran!

Tyvärr laddade jag aldrig hem någon av de versionerna. Finns de kvar?   :unsure:

Jag hade en version med omgjorda nylongitarrer, men den blev inget vidare......
Stråkversionen tycker jag känns mer enhetlig och faller in i stämningen bättre.
Men om du vill ladda ner nylonguraversionen kan jag väl fixa det!
Jag PM:ar.
/Asti


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
"Har lyssnat lite nu runt 108 sek och hittar inget jag tycker låter "fel"! Men det är naturligtvis en personlig uppfattning hur man anser att det "ska" eller "bör" låta.
Det är nog inte bara så där att skicka in till olika radiokanaler.....? Är också lite osäker på varför och meningen med det. Visst vore det roligt om låten spelades i radio,"

Förstår inte vad som är svårt med det. Bränn ner låten på en cd (inte mp3) och skicka den till lokalradion i Småland. Antingen ratar dom den eller så hör du på den klockradion på morgonen... Låter handlar om något aktuellt, ett trauma, som händer nu. Borde vara intressant för media.
Och jag vidhåller att stråkarna borde spela andra harmonier vid ca 208. Du är antagligen så mycket inne i i låten just nu att du kanske inte hör det jag hör. Alltså stråkarna passar inte ihop med ackorden på gitarrren på nåt sätt.


Rent praktiskt är det naturligtvis inte så svårt att skicka in låten till t.ex Jönköpingsradion, men vill inte bli indragen i någon "kärnkraftsdebatt" eller
framföra låten live i något sammanhang. Att skicka den till radion känns som att man vill väcka till debatt och är beredd att engagera sig i frågan....
Jag åker bort i helgen, men när jag kommer hem ska jag lyssna igen med förhoppningsvis "friska" öron och speciellt runt 108 sek!  :)
Återigen tack för uthållig feedback! Känns som att jag snart är i mål!  :rolleyes:
/Asti

Jeg kunne gjerne tenkt meg å se deg gjøre denne live hvis/når svt kjører en tv-aksjon / støttekonsert for japan. Din låt, din gitar, din stemme hadde vært helt perfekt i en sånn setting og ville fått folket til å tenke etter.
Evt kan du som plan B la Wiehe synge den, det ville nok også funke.

-Robert


asti

  • Gäst
"Har lyssnat lite nu runt 108 sek och hittar inget jag tycker låter "fel"! Men det är naturligtvis en personlig uppfattning hur man anser att det "ska" eller "bör" låta.
Det är nog inte bara så där att skicka in till olika radiokanaler.....? Är också lite osäker på varför och meningen med det. Visst vore det roligt om låten spelades i radio,"

Förstår inte vad som är svårt med det. Bränn ner låten på en cd (inte mp3) och skicka den till lokalradion i Småland. Antingen ratar dom den eller så hör du på den klockradion på morgonen... Låter handlar om något aktuellt, ett trauma, som händer nu. Borde vara intressant för media.
Och jag vidhåller att stråkarna borde spela andra harmonier vid ca 208. Du är antagligen så mycket inne i i låten just nu att du kanske inte hör det jag hör. Alltså stråkarna passar inte ihop med ackorden på gitarrren på nåt sätt.


Rent praktiskt är det naturligtvis inte så svårt att skicka in låten till t.ex Jönköpingsradion, men vill inte bli indragen i någon "kärnkraftsdebatt" eller
framföra låten live i något sammanhang. Att skicka den till radion känns som att man vill väcka till debatt och är beredd att engagera sig i frågan....
Jag åker bort i helgen, men när jag kommer hem ska jag lyssna igen med förhoppningsvis "friska" öron och speciellt runt 108 sek!  :)
Återigen tack för uthållig feedback! Känns som att jag snart är i mål!  :rolleyes:
/Asti

Jeg kunne gjerne tenkt meg å se deg gjøre denne live hvis/når svt kjører en tv-aksjon / støttekonsert for japan. Din låt, din gitar, din stemme hadde vært helt perfekt i en sånn setting og ville fått folket til å tenke etter.
Evt kan du som plan B la Wiehe synge den, det ville nok også funke.

-Robert

Tror inte att vare sig plan A eller B kommer att realiseras!  :)
Jag hörde med Mikael Wiehe för några år sedan om han var intresserad av några utvalda låtar,
men han sa att han enbart framförde eget material.( som t.ex Dylan, Afzelius..... :) )
Men tack för din tilltro till låten!
/Asti


asti

  • Gäst
Har ändrat kontrabasspelet i instrumentalpartierna till lite mer "walking" - fjärdedelar.
Har också försökt dra in stråket lite till mot mitten.
Får nog anse den här vara "färdig" nu.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Kanon låt och Kanon ljud..
Och en text som verkligen griper tag i en.
Skönt arr oxo.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


asti

  • Gäst
Kanon låt och Kanon ljud..
Och en text som verkligen griper tag i en.
Skönt arr oxo.
Det var roligt att höra! Tack för det!
/Asti


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den här är bland de bästa jag hört av dej (men listan kan göras lång, väntar på plattan här, yeps).
Vilken text, så angelägen, som påminner om livets skörhet och att ta tillvara på det man har, för ingen vet vad som kommer sen. ^_^

Ändå lever vi så beskyddade i den här delen av världen, och det påminns man om gång på gång.

Du fångar det bra.

Sen hur du sjunger, så går det, som alltid ju, rakt in i själen.

Gillar speciellt ditt stick från 1:40 till 2:00. En lätt dissonans som påminner..om världen utanför.

Skitbra!!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Wonderbaum - vet inte hur många ggr jag lyssnat men nu finns inga hangups alls - skiva skiva skiva fast du måste ha fler protestlåtar  :lol: (OBS denna räknas absolut in i det kriteriet)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Marruschkka - Någon platta lär det nog aldrig bli, mer än det jag lägger upp på min hemsida...
                    Det verkar på kommentarerna som att jag lyckats med texten och det är jättekul!
                    Samtidigt känns det kluvet att glädja sig åt något som bygger på en tragedi.... :wacko:
                    Lite grann som att profitera på andras olycka.....
                    Hur som helst värmer det (mer än våren hittills lyckats med) att du gillar min sång och att sticket verkar funka nu.

Eddi -            Skönt att du inte hittar några hangups!  :)
                    Protestlåtar, ja det kanske man skulle satsa på....Protestanterna Asti & CPG.  B)

Stort tack båda två för feedback och värmande kommentarer!
/Asti
                                                                     


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Hoppas att jag inte är för sen med kommentar, men vill bara säga att jag tycker det är en bra låt och underbart gitarrande och sång. Begriper mig inte riktigt på stråkarna i mellanspelet, men superbra låt or arr i allmänhet.


asti

  • Gäst
Hoppas att jag inte är för sen med kommentar, men vill bara säga att jag tycker det är en bra låt och underbart gitarrande och sång. Begriper mig inte riktigt på stråkarna i mellanspelet, men superbra låt or arr i allmänhet.

Nejdå, det är aldrig för sent med kommentarer!  :)
Kul att du tycker om låten och framförandet!
I det instrumentala partiet försökte jag hitta harmonier som "tänjer ut" på harmonierna från
verserna och hänger kvar lite längre, som en förhoppningsvis effektfull kontrast!  :)
Från början var det med en nylonsträngad gitarr, men till slut byttes den ut mot stråkar.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Fint budskap i texten,
tydlig och rak text.
Tjusigt uppbyggt där gitarren får vara ensam igen efter stråkarna och så..


asti

  • Gäst
Fint budskap i texten,
tydlig och rak text.
Tjusigt uppbyggt där gitarren får vara ensam igen efter stråkarna och så..


Vad kul att höra av dig Emlan!
Roligt att du gillar texten och delar av arretl!  :rolleyes:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Hela arret var såklart bra:)
Ja, det var ett tag sen jag var här på forumet och hälsade på!
Har hunnit sakna det!


asti

  • Gäst
Hela arret var såklart bra:)
Ja, det var ett tag sen jag var här på forumet och hälsade på!
Har hunnit sakna det!
Skönt att höra!  :)
Det är nog mest vi andra på KR som saknar dina utlämnande låtar och din ljuva stämma!
/Asti


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Hela arret var såklart bra:)
Ja, det var ett tag sen jag var här på forumet och hälsade på!
Har hunnit sakna det!
Skönt att höra!  :)
Det är nog mest vi andra på KR som saknar dina utlämnande låtar och din ljuva stämma!
/Asti

Det var då väldigt rart skrivet av dig asti,
Tack! :)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tjenare mannen!
Du vet ju redan att jag tokgillar denna låten, även om jag håller hårt i den tidigare versionen som du var godhjärtad nog att låta mig ladda hem.   ;)
Me, Myself & I


asti

  • Gäst
Emlan - önskar jag vore rar (=sällsynt)  :)
Kornstad - Tack för det! Vad gör man inte för att sprida sina alster!  :rolleyes:

/Asti