Kontrollrummet

Killian of Sweden- Love is for poets, dreams are for fools

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad j.rocker

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
    • www.myspace.com/killiansweden
LÅTNAMN: Love is for poets, dreams are for fools
ARTIST/GRUPP: Killian of sweden
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 4.42
KOMPOSITÖR: Johnny Lundberg
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 15.03.2011, 10:09:55 by j.rocker »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Inte illa. Trummorna finner jag dock lite intetsägande. Försök få lite mer "fräs" på dem. Nu blir det lite långrandigt.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt sound skön låt. Här finns potential och utrymme för hängande distkompgitarrer också, hör jag.
Hur har du rattat sångljudet? Någon reverb/eko/widener? Något mer?
Solot på sista delen är alltså sångrösten? Kanon! Storgillas!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Återigen - jag svarar medan jag lyssnar och har inte läst igenom övriga kommentarer..
Som Du säkert redan vet (om Du har erfarenhet från KR) så uttalar jag mig aldrig om mixning, för det är ett ämne som jag absolut inte behärskar..

MEN HELVETE...
Det här är riktigt bra - som låt betraktat... Visst kan det filas en del på produktion och sånginsats, men förutom detta så gillar jag stilen starkt...
Rock on!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Vore kul att veta vad vi ska tycka om din låt.

Du har en bra röst som passar till indierock, fast lite småfalsk ibland, låter som om du sjunger lite packad. Inget fel med det men det ska inte höras. Men jag har kanske det hela helt fel.
Jag hör att du byggt upp låten på ett snyggt sätt men kan inte låta bli att tycka att den är rätt så tråkig


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag befinner mig på en caschba på kanarieöarna på andra våningen det är ett hål i golvet och fasen kommer det inte musik från hålet - jomenvisst - där nere i ett vitkalkat rum står en orkester och öser på för fullt medan Johnny the rocker själv står på en pall för att komma närmre taket med sin sång. En skön låt strömmar ut från hålet i golvet men själv önskar jag att jag stod därnere vid scenen för att ordentligt höra vad som spelas och sjungs. Ja det var en illustrativ bild av hur jag uppfattar denna sköna dänga tillbaxs till mixerbordet och få oss ned på nedervåningen där allt händer.
« Senast ändrad: 19.03.2011, 12:34:56 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Oj, detta gillade jag! :)
Luftigt och svävande, kul instrumentering! :)

Även om helheten är jättebra, dras den ner i mina öron av sången, om än bitvis. Lite omlägg och du är hemma.


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Stor potential i det här! Snyggt arr  - det är sången som behöver fixas till lite. Den känns lite "garderobsinspelad" på ngt sätt - och kanske tjänar den på omsjungning på några håll....bra låt!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


asti

  • Gäst
Bra låt och snyggt arr! Trummorna kunde gärna få lite mer tryck allteftersom låten byggs upp.
Tror att sången skulle vinna på lite mer attityd. Följ inte taktslagen så exakt i betoningarna,
utan dra ut lite på fraseringarna. Då tror jag det här blir jättebra!


Utloggad Laffen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Bra låt - fin lyd på intrumentene  - men sangen blir ensformig og kjedelig.


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det här har ju jättepotential! Bra låt och jag tycker sånginsatsen speglar musikstilen med en härlig känsla. Men sången ligger ovanpå mixen i övrigt. Den verkar ganska skuren i de undre regionerna och i den här typen av musikstil undrar jag om den inte skall ligga mer i mixen och mindre skuren i basen. Riktigt skön lyssning var det i alla fall.