Kontrollrummet

Melodifestivalen 2011

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Danny Inthe club 10 poäng
Playtunes 9 poäng
resten får mindre poäng speciellt Eric Saades låt som är totalsnodd från de där tyskarna som jag inte kommer ihåg vad de heter.

Snart är väl omröstningen klar och jag har väl fel som vanligt!
Eddi
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Och den obligatoriska slakten av klassiker som pausmusik. <_< Den här gången rock you like a hurricane.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Ångrar att jag slösat så många minuter på att kolla på skiten, detta patetiska spektakel med Björkman i spakarna. Det kommer att förbli samma kacka så länge han får styra och ställa.

Jag är fortfarande övertygad att OMG var enda svenne-låten som haft en chans internationellt.
http://mera.hacke.nu


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ångrar att jag slösat så många minuter på att kolla på skiten, detta patetiska spektakel med Björkman i spakarna. Det kommer att förbli samma kacka så länge han får styra och ställa.

Jag är fortfarande övertygad att OMG var enda svenne-låten som haft en chans internationellt.
Jag borde väl fatta vad du menar med OMG men det gör jag inte?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Ångrar att jag slösat så många minuter på att kolla på skiten, detta patetiska spektakel med Björkman i spakarna. Det kommer att förbli samma kacka så länge han får styra och ställa.

Jag är fortfarande övertygad att OMG var enda svenne-låten som haft en chans internationellt.
Jag borde väl fatta vad du menar med OMG men det gör jag inte?

Sorry, Oh My God med The Moniker.

Dum i huvudet som jag är försöker jag just nu rösta på just den låten men funkar inte... "numret används inte".

Känns som fejk.
http://mera.hacke.nu


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Har försökt 20 ggr nu på OMG... får varje gång:

"Numret som du ringt används inte, kontrollera numret och försök ringa igen. Tack."

Hur f-n ska dom kunna försvara att rätt låt vann när det inte går att rösta?

Jaja, det var säkert förutbestämt ändå vilken låt som ska gå vidare.
http://mera.hacke.nu


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nästa år ska jag ställa upp med dammsugarvalsen en låt från 1936 det verkar ju vara en framgångsfaktor att låten redan finns. Inga kramar till Eric Saade :(
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja jag tycker att The Moniker skulle ha vunnit i alla fall
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ångrar att jag slösat så många minuter på att kolla på skiten, detta patetiska spektakel med Björkman i spakarna. Det kommer att förbli samma kacka så länge han får styra och ställa.
:lol: Ja om jag inte hade suttit här en lördag kväll och halvsovit så här tidigt.. :wacko:
..så hade inte jag heller slösat en minut på skiten. De kan lika gärna döpa om den till fjortisfestivalen. Saade och Danny, vilket skräp. Sånt skit som småtjejer skriker sig hesa i falsett för och kissar i trosorna bara de ser och hör dessa två. <_<
Citera
Jag är fortfarande övertygad att OMG var enda svenne-låten som haft en chans internationellt.

Håller helt med dig.

Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Har försökt 20 ggr nu på OMG... får varje gång:

"Numret som du ringt används inte, kontrollera numret och försök ringa igen. Tack."

Hur f-n ska dom kunna försvara att rätt låt vann när det inte går att rösta?

Jaja, det var säkert förutbestämt ändå vilken låt som ska gå vidare.

Ja va trodde du? De skrev ju i media att rösta är troligtvis helt meningslöst för att de redan bestämt vem som ska vinna.  <_<
Vilka var dessa internationella jurygrupper? Björkmans gaypolare han mött på gayklubbar utomlands? Ingen fördom men de verkar vara lika inavlade lirare som han så man undrar verkligen.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
The Moniker eller Swingfly skulle ha vunnit.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag satte mig framför teven och katten hoppade omedelbart upp i mitt knä. Äntligen tycktes han tänka. Såg fyrverkerier och explosioner och hörde något förutsägbart eurodisko-trams. Var den som vann, sa nån. Tack och lov kom jag alltså försent till teven. Sen sa kära nån att det är den här låten som ska representera Sverige i ESC. Hoppsan, har visst missat alla deltävlingar och bara sett sista minuterna av svenska finalen.

Helt OK.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU!

OBBNÄSJURYN VAR HELT ÖVERENS OM ATT BÄSTA LÅT VAR  OH MY GOD!
Fast vi inte fick rösta så blev det rtt helt klart vinnarbidrag med en helhet som verkligen sitter! Man blir både glad och upprymd vid lyssning... månne lyssnarens egna år har nåt med saken att göra? BEATLES! :wub:

Hur som helst önskas lykka till med låten som vann, trots lilla ögonkatastrofen så har ni en nu en egen ung "Tom Cruise" att panga på med!
h.  johan o Benita
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nästa år ska jag ställa upp med dammsugarvalsen en låt från 1936 det verkar ju vara en framgångsfaktor att låten redan finns. Inga kramar till Eric Saade :(

Om jag har rösträtt när din låt kommer ut så kan du räkna med mig! :P :lol: :wub:

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
ja hualigen men ett kul fenomen
tyckte låten lukta lite lilli och sussi   o mama cant u tell en mycket vacker och underfundig melodi ,,,,,hrrrm 
men men populär blev den låt som vann

skål på er



ja fan de e inte bra eller ?  :D
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Totala katastrofer:
Swingfly: Sämre rappare än jag har hört vid amatöruppträden nyligen och katastrofalt dålig låt.
Brolle: Överreklamerad leksaks-Elviskopia med urdålig låt.
Playtones: Kass plojlåt som inte hade fått några röster om de inte hade varit "kända från TV" sedan tidigare.
Nicke Borg: Vad ska man säga? Bräkande och dålig sång - och totalt kass låt.
Sara Varga: Hjälp! Mesig sång till menlös vaggvisa... Allt är förlåtet - kom tillbaks Lisa Ekdahl, "Vem vet" (som är helkass) är ungefär 45 gånger bättre...

Återstår 5 bidrag som var rimligt lyssningsbara:
Danny: Sämst av dessa 5. Han sjunger kanonbra, men låten var våldsamt tjatig.
Sanna Nielsen: Kanonbra sång, men låten hade behövt något mer. Arret kändes inte riktigt färdigt, utan det hade behövst ett bättre lyft i musiken i refrängen.
Eric Saade: Mycket bra sång. Låten hade vissa lite oväntade byten, så den blev inte så tjatig som den kunde ha varit, så den funkar bra. Trots allt så var det nog rätt låt som vann i finalen, för en gångs skull (men det fanns bättre som röstades ut tidigare...). Lite trist att de tvunget skulle sno trummorna från Boney M och som sagt "inspireras" kraftigt av refräng-melodin från "Oh Mama" istället för att göra något helt eget, men så är det ju i ESC-världen...
Linda Bengtzing: Sjunger mycket bra i sin genre, men låten kändes lite för rörig på något sätt.
The Moniker: Bra sång och ganska ok låt, men lite för mycket olika influenser med en märklig blandning av Beatles-pastisch och Bierstube-umpa-bumpa...


Bäst låt var annars "Rock you like a hurricane" - men vi fick rensa öronen efteråt genom att plocka fram Scorpions livekonsert "Moment of glory" som vi har på DVD, så att vi fick avsluta med the real thing... :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Och den obligatoriska slakten av klassiker som pausmusik. <_< Den här gången rock you like a hurricane.

Den var aldrig bra i original och ikväll blev den bara lite mindre dålig. Tyskar som inte kan engelska är lika illa som överenergiska nannor.
« Senast ändrad: 13.03.2011, 00:45:01 by Wernborg »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nästa år ska jag ställa upp med dammsugarvalsen en låt från 1936 det verkar ju vara en framgångsfaktor att låten redan finns. Inga kramar till Eric Saade :(

Om jag har rösträtt när din låt kommer ut så kan du räkna med mig! :P :lol: :wub:

h.  johan
Tack Johan jag ska börja träna nu redan :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nästa år ska jag ställa upp med dammsugarvalsen en låt från 1936 det verkar ju vara en framgångsfaktor att låten redan finns. Inga kramar till Eric Saade :(

Om jag har rösträtt när din låt kommer ut så kan du räkna med mig! :P :lol: :wub:

h.  johan
Tack Johan jag ska börja träna nu redan :lol:

Sov nu!
Godnatt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no

Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Ha ha! Säga vad man vill (eller tycka) så väcker den känslor.

Det är ett underhållningsprogram i första hand. Tävlingsmomentet har blivit alldeles för allvarligt.

Jag har inte sett alla deltävlingar, men jag tyckte ljudet var mycket bättre idag från Globen, än tidigare i år. Varför?

Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.

Vilka är med?

Jag har 2 låtar just nu (som inte hörts någonstans, förutom närradion i Kristinehamn) som vi skulle kan börja jobba med. Finns det fler som har idéer så kom med dem. Ju fler desto bättre!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lite Boney M
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Har tröttnat på spektaklet sedan några år tillbaka. Kollade i stället en Almodovar-film "Att återvända" med Penelope Cruz på TV4 film,
vilken är betydligt mer njutbar och inte gör mig ett dugg förbannad!  :)
TV2 hade också lagt en annan utmärkt film "The Squid and the whale" med Jeff Daniels samtidigt med Melodifestivalen. Synd!


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Varför har man hört alla låtar förrut? Dvs dom är ett kollage av snuttar från andra dängor....



stycket vid 0:43 (bryggan)



är typ början på denna....

.. för här har vi lite rockigare Nick så då lånar vi från dessa kategorier.

//Daniel  <_<


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ja ni, det är ständigt samma diskussion kring detta, år efter år som av någon outgrundligt anledning får dessa proportioner i massmedia just här i Sverige vilket givetvis är ett symptom på den utmärkande och i mina ögon muppklassade tomtementaliteten vi lider av i detta land, med vissa undantag...ungefär som när första snön kommer vilket den gjort i miljontals år: ojdå det var visst halt bäst att sakta ner i trafiken men först ser man ett gäng bilar i diket 1:a veckan av kung Bore's ankomst och det slår aldrig fel!

Vägra glo på skiten för fan, visa att ni är musiker/rebeller/intelligenta varelser etc...all annan sysselsättning (dra en skinnbanjo i motvind på stadens soptipp tex) är bättre än att sitta bänkad framför detta årets största kalkon och korrupta i förhand uppgjorda piss-spektakel det är så man kräks fgast man inte ens sett en sekund, räcker med att se på blaskornas löpsedlar vilka proportioner detta får, kalle anka kultur in absurdum jag skäms i dessa lägen för att vara Svensk, annars är det bra*

 :P


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.

.

Det där med att skicka in bidrag... Det är ju en låtsastävling. Det är ingen jury som blint lyssnar på alla bidrag, utan det sker en grovsortering innan av förlagsgrupper, då tusentals bidrag skall bli ett hundra. Förlagen får en tilldelad pott låtar och ett bestämt antal låtar som de skall skicka vidare. Deras egna låtskrivare/artister finns med bland dessa. Det är ju inte så svårt att räkna ut att det medför att ett bidrag skrivet av någon utan förlag är i princip chanslös att komma med. Det finns inget som säger att dessa bidrag ens lyssnas på... Tävlingsledningen har hela vägen kommunikation med förlagen om lämplig matchning artist/låtskrivare/låt. Troligtvis långt innan låten skrivs.

Jag tycker faktiskt att det är OK att det går till på detta vis (jag fick det beskrivet enligt ovan av en medverkande kompositör som året efter hamnade i en förlagsgrupp). Det är ju bara tv-underhållning, och det finns ett ekonomiskt intresse av att Sverige kommer så långt som möjligt i europatävlingen. Men jag tycker att man kan vara öppen om det och skippa teaterföreställningen om att det är någon slags öppen kompositörstävling i Notarius Publicus regi.

Edit: Jag tyckte Dynaztys version av "This is my life" var gårdagens behållning.

« Senast ändrad: 13.03.2011, 11:21:49 by Rattlesnake »
DON'T PANIC


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag förstår inte mångas argument att vi måste skicka någon riktigt skitlåt bara för att det ska "gå bra" i den stora festivalen.  Detta är ett helt orimligt resonemang tycker jag.  Går det bra så går det bra s.a.s.  Bättre att vi skickar låtar som vi tycker är bra, men visst vi satsar väl på en skitlåt denna gång då och ser hur det går.  :P   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Citera
muppklassade tomtementaliteten vi lider av i detta land

Hear hear!!

Citera
kalle anka kultur in absurdum jag skäms i dessa lägen för att vara Svensk

grawel grawel!!

Citera
korrupta i förhand uppgjorda piss-spektakel det är så man kräks fgast man inte ens sett en sekund

Nu börjar demonerna komma över mig... fan vad jag mår dåligt!

Satans Nick som tar mig i Borgen om det nu var dom som saade vilket skit som trycktes upp i häcken på Danny.. eller har
jag en varg att förargas?!

(måste lugna mig med en klassiker)



Ahhh.. nu känns det bättre.....


//Daniel  ^_^


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: han påminde lite om The Voice i utseendet men det lät inte riktigt så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.

.

Det där med att skicka in bidrag... Det är ju en låtsastävling. Det är ingen jury som blint lyssnar på alla bidrag, utan det sker en grovsortering innan av förlagsgrupper, då tusentals bidrag skall bli ett hundra. Förlagen får en tilldelad pott låtar och ett bestämt antal låtar som de skall skicka vidare. Deras egna låtskrivare/artister finns med bland dessa. Det är ju inte så svårt att räkna ut att det medför att ett bidrag skrivet av någon utan förlag är i princip chanslös att komma med. Det finns inget som säger att dessa bidrag ens lyssnas på... Tävlingsledningen har hela vägen kommunikation med förlagen om lämplig matchning artist/låtskrivare/låt. Troligtvis långt innan låten skrivs.

Jag tycker faktiskt att det är OK att det går till på detta vis (jag fick det beskrivet enligt ovan av en medverkande kompositör som året efter hamnade i en förlagsgrupp). Det är ju bara tv-underhållning, och det finns ett ekonomiskt intresse av att Sverige kommer så långt som möjligt i europatävlingen. Men jag tycker att man kan vara öppen om det och skippa teaterföreställningen om att det är någon slags öppen kompositörstävling i Notarius Publicus regi.

Edit: Jag tyckte Dynaztys version av "This is my life" var gårdagens behållning.



I år ändrade de dessutom reglerna så att etablerade (utgivna) upphovsmän endast fick skicka in. Övriga hänvisades till Webbjokern där polarna sms-röstar.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.

.

Det där med att skicka in bidrag... Det är ju en låtsastävling. Det är ingen jury som blint lyssnar på alla bidrag, utan det sker en grovsortering innan av förlagsgrupper, då tusentals bidrag skall bli ett hundra. Förlagen får en tilldelad pott låtar och ett bestämt antal låtar som de skall skicka vidare. Deras egna låtskrivare/artister finns med bland dessa. Det är ju inte så svårt att räkna ut att det medför att ett bidrag skrivet av någon utan förlag är i princip chanslös att komma med. Det finns inget som säger att dessa bidrag ens lyssnas på... Tävlingsledningen har hela vägen kommunikation med förlagen om lämplig matchning artist/låtskrivare/låt. Troligtvis långt innan låten skrivs.

Jag tycker faktiskt att det är OK att det går till på detta vis (jag fick det beskrivet enligt ovan av en medverkande kompositör som året efter hamnade i en förlagsgrupp). Det är ju bara tv-underhållning, och det finns ett ekonomiskt intresse av att Sverige kommer så långt som möjligt i europatävlingen. Men jag tycker att man kan vara öppen om det och skippa teaterföreställningen om att det är någon slags öppen kompositörstävling i Notarius Publicus regi.

Edit: Jag tyckte Dynaztys version av "This is my life" var gårdagens behållning.



I år ändrade de dessutom reglerna så att etablerade (utgivna) upphovsmän endast fick skicka in. Övriga hänvisades till Webbjokern där polarna sms-röstar.
Visst fasiken, så var det ju... Två av 32 låtar var webbjokrar. Jag hängde inte med riktigt. :)
DON'T PANIC


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
(måste lugna mig med en klassiker)
Ahhh.. nu känns det bättre.....

Det där var en låt för en riktig trummis det. Vilken fin stor trumma keyboardisten hade.
Här snackar vi om hantverk!  :lol:

Citera
I år ändrade de dessutom reglerna så att etablerade (utgivna) upphovsmän endast fick skicka in. Övriga hänvisades till Webbjokern där polarna sms-röstar.

Med tillräckligt många som hoppas på "lyckan" har många slantar slängts i sjön.

Aldrig tidigare har så många hoppats på så mycket och fått så litet för sina investerade pengar.

Är det nån som sett om SVT redovisat hur mycket intäkter de totalt fått in på den delen? Jag är nyfiken på hur mycket SMS-pengar som rullat in i den delen av cirkusen och hur mycket SMS-pengar som krävdes för att få med respektive SMS-bidrag i cirkusen. Nån som reflekterat över det tidigare? Nån som har fakta? Tror ni att fakta av detta slag går att få redovisat om man är intresserad?
« Senast ändrad: 13.03.2011, 14:43:19 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Är det nån som sett om SVT redovisat hur mycket intäkter de totalt fått in på den delen? Jag är nyfiken på hur mycket SMS-pengar som rullat in i den delen av cirkusen och hur mycket SMS-pengar som krävdes för att få med respektive SMS-bidrag i cirkusen. Nån som reflekterat över det tidigare? Nån som har fakta? Tror ni att fakta av detta slag går att få redovisat om man är intresserad?




"Totalt under Webbjokern inkom 799 811 röster, där varje röst kostade ett par kronor att skicka in."

Citat hämtat från siten Poplight

"Ett sms kostar 3, 60 kronor. Från varje telefonnummer kan man skicka högst 100 sms. Mellan 200.000 – 300.000 kronor kostar det antal röster som kan ge en hög placering i webbjokern."

Citat hämtat från Skånskan
« Senast ändrad: 13.03.2011, 15:59:10 by jonnerstone »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr

Är det nån som sett om SVT redovisat hur mycket intäkter de totalt fått in på den delen? Jag är nyfiken på hur mycket SMS-pengar som rullat in i den delen av cirkusen och hur mycket SMS-pengar som krävdes för att få med respektive SMS-bidrag i cirkusen. Nån som reflekterat över det tidigare? Nån som har fakta? Tror ni att fakta av detta slag går att få redovisat om man är intresserad?
"Totalt under Webbjokern inkom 799 811 röster, där varje röst kostade ett par kronor att skicka in."
Citat hämtat från siten Poplight

"Ett sms kostar 3, 60 kronor. Från varje telefonnummer kan man skicka högst 100 sms. Mellan 200.000 – 300.000 kronor kostar det antal röster som kan ge en hög placering i webbjokern."
Citat hämtat från Skånskan

Snyggt infångat. Hur många bidrag kan ha varit med och tävlat i den storleksordningen?
10 bidrag med mer än 200 000 kr nedlagt per bidrag? Kan det vara 100 eller 1 000 bidrag som ligger i storleksordningen över 100 000 kr via SMS?


Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.
.
Med tanke på det du skrev Angrod, det är det inte värt... då odsen, trots den investeringen, är så låga.
« Senast ändrad: 13.03.2011, 16:25:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google