Forum > Demolåtar

MikaelEdebro - The Marching Ant

<< < (2/4) > >>

MikaelEdebro:
Hej och tack för kommentarerna. Jag har nu rensat upp lite i låga registret och lagt om sången och ändrat lite i texten osv.

Håkan Nilsson:
Bra låt. Snyggt sjunget, snyggt sångljud. Vad sjunger du i för nåt? Kompressor?
Men elbasljudet var rätt gräsligt. Har du olika stark output på olika strängar? Går kanske att justera mickarna... Men har du nåt fasfel i basljudet? Line+högtalare på två spår är lurt.

Mellotron är ju magi!

Känner du som orgelman till Quatermass? Bland de bästa jag hört överhuvudtaget. Ingen gitarr alls...
nWRZTwPI0_PrpQ5

SYNTH:
Fanken inte alls tokigt du har en bra sångröst! :)

MikaelEdebro:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.03.2011, 00:45:18 ---Bra låt. Snyggt sjunget, snyggt sångljud. Vad sjunger du i för nåt? Kompressor?
Men elbasljudet var rätt gräsligt. Har du olika stark output på olika strängar? Går kanske att justera mickarna... Men har du nåt fasfel i basljudet? Line+högtalare på två spår är lurt.

Mellotron är ju magi!

Känner du som orgelman till Quatermass? Bland de bästa jag hört överhuvudtaget. Ingen gitarr alls...
nWRZTwPI0_PrpQ5

--- Slut citat ---

Jo min bas är inte den friskaste. Den skulle behöva sig ett strängbyte och en intonering, och allt det där. Men jag har bara inte orkat ta tag i det. :P
Jag sjunger in i en Studio Projects B1 och ljudkortet är Focusrite Saffire. Kompressorer och alla virtuella instrument är de som kom med Logic.

Nu har jag lagt upp en version som får bli den sista. Bättre än så här blir det nog inte med mina mixningskunskaper och Logics inbyggda grejor. Över till nästa projekt!  :P :lol:

Gurano:
Tycker om låten! - den är soft och du sjunger bra.
Men som du konstaterade i en av mina trådar så har vi nog lite olika ljudideal - tycker att trummorna är lite för instängda.
Sedan behöver guran från 167 släppas ut lite oxå, tycker jag. Du skrev att du kanske skulle lägga på lite gura (då antar jag att du menar solo?) och visst skulle ett väsande frätande solo göra mumma :) Det finns några bra partier som är lämpade för solo, enligt min smak då. Slutet ger Uriah Heep-känsla  :)

Ha´t gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion