Forum > Demolåtar

MikaelEdebro - The Marching Ant

<< < (3/4) > >>

MikaelEdebro:

--- Citat från: Gurano skrivet 15.03.2011, 00:43:27 ---Tycker om låten! - den är soft och du sjunger bra.
Men som du konstaterade i en av mina trådar så har vi nog lite olika ljudideal - tycker att trummorna är lite för instängda.
Sedan behöver guran från 167 släppas ut lite oxå, tycker jag. Du skrev att du kanske skulle lägga på lite gura (då antar jag att du menar solo?) och visst skulle ett väsande frätande solo göra mumma :) Det finns några bra partier som är lämpade för solo, enligt min smak då. Slutet ger Uriah Heep-känsla  :)

Ha´t gott
Gurano

--- Slut citat ---

Kul att du gillar sången. Sång brukar oftast vara det jag våndas mest av att höra alla misstag osv. Dock har jag äntligen vant mig vid att höra min egen röst, så nu kan jag lyssna lite mer "objektivt".

Jo gura-solo hade nog passat, speciellt över det sista partiet. Sugen på testa?

Gurano:
Go kväll!
Jag har slängt på lite sugiga gitarrer på din goa låt - finns i ett PM till dig!
Gurano

equality:
Coolt! Skön blues-jazzig stil. Det sparsmakade kompet, sången och texten gillas. "The silent melody of a marching ant" - snyggt!

bjurte:
Hälig komposition och bra sång,gillar uppbygnaden och slutet med Riffande orgel är lysande.
Det enda negativa skulle väl vara att jag kan tycka det är lite väl dovt,särskilt trummorna..

Marruschkka:
Bra det här :rolleyes:
Fastän det låter lite murrigt i mina högtalare, i de lägre frekvenserna som grötar lite, (i lurar bättre), så är låten som helhet mycket tilltalande, med din softa röst, mellotronen och gitarren och det är sådär "blått" som alltid går hem hos mej.

Schyst text oxå, ger extra plus här.

Snyggt jobbat :P

Jag vill gärna höra lite saxofon från dej snart, men det kommer väl, om inte i denna, så nästa då? ;)

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion