Kontrollrummet

Gurano - Göpen kommer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan!
Det fanns ett byoriginal därifrån min sambo kommer, som var lite speciell - denna visa är gjord med honom i åtanke. Han kunde inte riktigt tala rent och var dessutom kraftigt rädd för spöken (som han kallade Göpen). Därav blev det en liten, i mina öron, spökvisa. Misstänker att ni inte uppskattar sådan här uppstyltad musik (men hoppas att det finns något ändå i mina slingor). Jag tar gärna emot synpunkter på allt från arr och mix - det finns som alltid en hel del att såga vad gäller mix :).

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 12.03.2011, 13:18:07 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
70-talshårdrock och elektronika i en märklig allians.  :D

Inte så mycket att hänga upp sig på. Det känns mest som en ljudbild för mig tyvärr. Kanske är det avsikten?

Riffet i början låter som ett klassiskt Purple/Rainbow/Whitensnake-riff bakom delaytäcket. Skulle kunna bli en helt egen låt av det.

Jag tycker inte det står på egna ben i nuvarande form. Däremot kanske som ett flummigt soloparti i en mer "normal" låt eventuellt.

Mixen tycker jag nog inte är nåt fel på. Förutom att jag inte är ett fan av överdos av delay, men det är ju en smaksak. Och då blir det ju ingen överdos beroende på vem man frågar.  :)





Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
70-talshårdrock och elektronika i en märklig allians.  :D
Inte så mycket att hänga upp sig på. Det känns mest som en ljudbild för mig tyvärr. Kanske är det avsikten?
Riffet i början låter som ett klassiskt Purple/Rainbow/Whitensnake-riff bakom delaytäcket. Skulle kunna bli en helt egen låt av det.
Jag tycker inte det står på egna ben i nuvarande form. Däremot kanske som ett flummigt soloparti i en mer "normal" låt eventuellt.
Mixen tycker jag nog inte är nåt fel på. Förutom att jag inte är ett fan av överdos av delay, men det är ju en smaksak. Och då blir det ju ingen överdos beroende på vem man frågar.  :)
Jo nog är det en udda kombination, men det var min tanke - att i alla fall i mina öron skapa en spänning mellan ösig rock och det andra. Visst kan mina riff kanske stå för sig själva i "normala" rocklåtar och jag vet att jag kan göra låtar med vers-ref-vers-ref-solo-vers-ref (sk normala klassiska låtar) men det är jag inte ute efter nu - det har gjorts hur många gånger som helst - när jag blandar och ger är det för att utforska min egen musikalitet liksom - å då kan det bli oortodoxt :)
Och detta delay - vet att du inte diggar om det är för mycket - men det gör jag ;)

Tack för att du tog dig tid att lyssna å kommentera
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
låter koolt men vart är trummorna?
på med trummor vetja så blir det kanon  :)
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
låter koolt men vart är trummorna?
på med trummor vetja så blir det kanon  :)
Kul att du gillar´t !  :D
Jo jag har tänkt på trummor och hade en variant med trummor som jag inte la upp - man hör ju lättare att jag snubblar lite på instrumenten med trummorna på  B)
Men jag lägger upp trummvarianten så kan ni ju tycka till om den oxå då! Trummorna finns på låtens andra halva - den lite mer ösiga delen.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mycket ljud och effekter. Låter som det kommer Göpen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Musikalisk mosaik. Skulle funka till rörliga bilder. Det kommer en del snygga figurer som alltid i dina låtar. Kanske renodla dom, göra tydligare? Snyggt när trummorna kommer in. Många ingredienser i denna anrättning, har lite svårt för trance-synthen, men i övrigt ganska gott. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou G!
Prodden låter skitsnygg.... dock blir lite långtråkigt utan sång t.ex!
Basen kunde ha sina mer tydiga rigg-gångar som kund efäljas av sammalydiga gitarr-riffgångar!
Breaks within drums, breaks whitin guotars... ok!

Bara att hyvla vidare mannen, bra botten att utvidga på! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jooorå. Mycket intressant. Truumorna är på tok för lama dock. Släng in några trumbrejk också innan trummorna kommer in. Och där på slutet (efter 135) var baskaggen går på... variera volymen på den en liten aning, nu låter den väldigt automatisk.

Space
Life is too short to remove USB safely