Jag har inte ännu gjort någon musikvideo, men har en tanke på hur man kan göra. Att spela in alla kameror med hela låten och sedan skapa ett spår för varje kamera, och därefter bara klippa mellan dom. Detta för att slippa hålla på att synka varje klipp för sig. I Premiere är det inga problem, men i Pinnacle Studio verkar bara finnas ett videospår + ett överlagringsspår.
Hur brukar du göra?
Precis som du beskriver. Lägger alla filmer i varsitt spår och synkar starten på dem. I "The Queen" spelade jag ett instrument i filmen av låten en gång och lät filminspelningen rulla. Så tog jag nästa instrument och placering. Slutligen tredje placeringen innan jag stängde av kameran. Sen la jag in den i Timeline. Rakblad på slutet av första svängen i första spåret, tog ner det som var efter klippet och la i början av andra spåret och synkade. Rakblad i början av tredje instrumentinspelningen och flyttade det till början av tredje spåret.
I Premiere kan man titta på ljudfilen (Audio 1 i bilden - klickar på den första av de fyra "ikonerna") och har 1/2 sekund eller kortare inställt nere till vänster, för att se ljudfilernas detaljer i början. Sen, då man ska välja när man vill att ett annat filmspår ska synas i videon, finns det metoder för att titta på film som inte ligger överst (du nämnde tidigare är den som är överst är det som visas).
Jag har även använt ett annat program tidigare, som visar film precis som pinnacle. Där fanns ett val så att man kan se spåren över och under varandra, som i Premiere. Har du tittat efter den möjligheten i pinnacle?