Kontrollrummet

Hur köra Cubase 5 utan dongel?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Klantig och glömsk som man är så har jag missat att ta med min dongle + lite andra grejor till studiodatorn dvs dom ligger kvar i min Franska studio/kåk...jag kan alltså inte köra Cubase för det kommer upp ett felmeddelande typ "no eLicence" inserted etc...finns det någon väg runt detta???

 :o


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
pirate bay och ett torrentprogram ;)

Jag funderade på att köpa 5:an, men det är ju i princip samma program som sx eller sx3.. Några buggfixar möjligtvis.

Du kan, i vilket fall, ta bort piratkopian (som jag gjort) när du fått donglen hemskickad :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag har ett äkta licensprogram herr dividend så det så, vad händer om man hämtar en dongle (om det nu är möjligt) på nätet med originalprogrammet???
Vill ju inte sabba något...dessutom finns det ingen som kan skicka hem den därifrån, jag är ju här!!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vet att du har en äkta 5:a.

Jag skrev bara en lösning på problemet. Take it or leave it :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
jag förstår men går det inte bara att hämta syncrosoft crack eller protokollet och peta in på ett usb minne???


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Kanskje Steinberg kan hjelpe deg?
En dongle koster jo ikke så mye, du kan jo spørre om de kan sende deg en ny og evt. gjøre lisensen i den andre ugyldig?
Eller kanskje de har en lisensløs syncrosoft dongle å låne deg i nærmeste musikkforretning...

https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/free_articles/kb_show/usb-elicensersteinberg-key-details-tips-and-troubleshooting/kb_back/2020.html



-Robert


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
tack för tipset men jag tro det är ärtt kört såvida jag inte får steinberg att ge mig en ny licens, allt är ju registrerat hos dom osv men när man läser på deras och andra forum säger folk likadant; steinberg är stenhårda och ersätter inte dongle om man tappat den etc...crazyyyy, var hittar man en syncrosoft som funkar???
Har letat överallt men hitta bara site man måste regga sig på har ingen lust...


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Som Dividend skrev så är enda alternativet att ladda ned crackad dongel. Eventuellt även behöva installera C5 crackad också. Jag vet inte.  :rolleyes:   Men det spelar väl ingen roll? Du har ju ändå betalat för C5 och vill kunna använda allt nu.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
jepp men var hittar man en sådab dongle då, pm:a mig gärna om man inte får yppa dessa siter, jag har letat och letat men hittar ingen man kan ladda ner direkt...kontaktade steinberg för att se vad dom säger i morrn, finns ju reggad där men vill ha det att funka nu, hade inspiration ikväll och så fallerar det på detta... <_<


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
http://www.thomann.de/se/steinberg_key.htm
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jeg vet selvfølgelig ingenting om knekt software, men om jeg skulle gjette er det ikke dongeljæveln som blir knekt, men selve programmet. Det er sikkert ikke så enkelt å emulere en syncrosoft. Kanskje enklere å identifisere kode som kaller dongelen og bypasse denne? Så jeg tipper det kun er selve programmet som er knekt, og at det piratiserte programmet kjører helt uten syncrosoft. Sånn rent moralsk kan det sikkert forsvares å installere dette når du har det fra før, men det kan vel tenkes at det kan lage litt datatrøbbel...
 
En dongel kan du bestille på webshop'en til Steinberg. Koster et par hundre kroner. (Man må även ha en dongel for å få kjørt demoen til cubase 6) Og såvidt jeg greier å lese vil steinberg kunne hjelpe deg med å få ny lisens plassert inn i donglen, så sant du er registrert hos dem. Antar det de gjør er å gi deg en ny lisens som du kan laste ned og legge inn i dongelen og samtidig sørge for at den gamle lisensen ikke kan brukes mer.

Hvis du hadde andre lisenser (plug-ins?) i den gamle dongelen må sikkert de fikses separat hos de respektive leverandører.

-Robert


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag avvaktar svar från Steinberg annars får man väl köra ett h2O testexemplar så länge bara det inte blir konflikt i datorn med dubbelinstallation av programmen?!?

Jag har även mitt UAD solo kort i samma dator med ett gäng pluggar som jag vill använda men dom är ju separat installerade/licencierade har jag för mig (i deras eget program)...


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag avvaktar svar från Steinberg annars får man väl köra ett h2O testexemplar så länge bara det inte blir konflikt i datorn med dubbelinstallation av programmen?!?

Jag har även mitt UAD solo kort i samma dator med ett gäng pluggar som jag vill använda men dom är ju separat installerade/licencierade har jag för mig (i deras eget program)...

Kan bli ruggiga konflikter om syncrosoft är installerat...det är liksom antingen eller  :D



Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jeg vet selvfølgelig ingenting om knekt software, men om jeg skulle gjette er det ikke dongeljæveln som blir knekt, men selve programmet. Det er sikkert ikke så enkelt å emulere en syncrosoft.

Ilok är crackat sen länge och det är ju en dongel. Hur skulle annars minst 50% av alla hemstudios ha Waves pluggar?
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Om ingen i Linköping kan låna mig en dongle så får jag ta mig till Norrköping idag, audiodog har dom för 220:-
Steinberg kommer skicka mig en ny licens verkar det som...


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jeg vet selvfølgelig ingenting om knekt software, men om jeg skulle gjette er det ikke dongeljæveln som blir knekt, men selve programmet. Det er sikkert ikke så enkelt å emulere en syncrosoft.

Ilok är crackat sen länge och det är ju en dongel. Hur skulle annars minst 50% av alla hemstudios ha Waves pluggar?

A-ha. Jeg ville nok blitt en dårlig softwarepirat. Men.. men.. cubase 5 finnes knekt. Men cubase 6 er det ikke og den kjører jo med akkurat samme dongel, det medfølger ikke ny dongel i oppgraderingspakken fra 5 til 6??

-Robert


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ny usb-dongle beställd från emusic 220:- thomanns kostade mindre men samtidigt mer i slutändan med 150:- i frakt, ny 6-månaders licens tilldelad fr. Steinberg idag tills jag får hem min originaldongle fr utlandet...så slipper dom döda den licensen!

Tack för all input men jag vågar inte dubbelinstallera ett cubase utan avvaktar och tränar ännu mer på mina nya låtar under helgen*

 B)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jeg vet selvfølgelig ingenting om knekt software, men om jeg skulle gjette er det ikke dongeljæveln som blir knekt, men selve programmet. Det er sikkert ikke så enkelt å emulere en syncrosoft.

Ilok är crackat sen länge och det är ju en dongel. Hur skulle annars minst 50% av alla hemstudios ha Waves pluggar?

A-ha. Jeg ville nok blitt en dårlig softwarepirat. Men.. men.. cubase 5 finnes knekt. Men cubase 6 er det ikke og den kjører jo med akkurat samme dongel, det medfølger ikke ny dongel i oppgraderingspakken fra 5 til 6??

-Robert

Nej det är samma dongel hela tiden när man uppdaterar Cubase. Uppgraderingarna skrivs in på dongeln bara.  :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ny usb-dongle beställd från emusic 220:- thomanns kostade mindre men samtidigt mer i slutändan med 150:- i frakt, ny 6-månaders licens tilldelad fr. Steinberg idag tills jag får hem min originaldongle fr utlandet...så slipper dom döda den licensen!

Tack för all input men jag vågar inte dubbelinstallera ett cubase utan avvaktar och tränar ännu mer på mina nya låtar under helgen*

 B)

Nå det var bästa lösningen. Visste inte att man kunde få en ny 6 månaders licens. :huh:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.