Kontrollrummet

Asti - When I look into your eyes

gäst · 28 · 2914

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Vet inte om arret håller/räcker till. Tråkig låt? Kom gärna med synpunkter på arret (eller vad som helst).
Tanken var från början att det skulle vara en minimalistisk, nära låt. Den bör nog förlängas med en vers eller ett stick.....

Titel: When I look into your eyes
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2011
Längd: 2:55

« Senast ändrad: 09.03.2011, 21:50:48 by asti »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker det var en ovanligt otråkig låt! Funkar alldeles utmärkt, skön att lyssna på. och tycker absolut att den håller...Nice! :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vackert farbrorn!
Det är lugnt och harmoniskt. Titeln påminner lite om rad två i min låt i Emlans tävling nyss på KR...

Runt 60-70 sekunder in kan du testa att klippa bort ssss-ljuden på alla utom ett spår. De ligger inte helt i synk och det kanske är svårt att flytta så alla kommer samtidigt? Då kan du klippa bort dubletterna av s-ljud. Provat det förut på dubbad sång?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tremolon och lurarna gjorde mig lite yr till en början. Fin liten pärla detta och av någon anledning tänkte jag på Mandomsprovet - så nu är det bara att göra en video Asti :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Väldigt skön låt här, gött e-piano och en bra sångmelodi. Precis som MaxB säger så är inte dubbarna tighta och det förtar magin när man "hör" att det är dubbar. En bra regel är att aldrig låta dubbarna få avsluta ord som slutar på s,t,k.p osv utan låt dubben bara få följa med till sista vokalen i ordet så får leaden avsluta, då slipper du sådana tråkiga dubbel konsonanter.
Hör en del smask och salivljud också på sången, kanske städa bort eller öka avståndet till miken.

Sen har jag för mig att du en gång sa att du sjunger in genom en reverbburk, vilket gör reverbet är inbränt på wavespåret eller? Känns lite som att det skulle vara skönt att få höra ett annat sångljud på dig nångång. Inte för att det är dåligt utan mest för att det skulle ge dig lite mer variation i ditt sound. Effektlägga i datorn istället t.ex  :)


Bra stuff annars!!

Micke
« Senast ändrad: 09.03.2011, 22:57:03 by jonnerstone »


asti

  • Gäst
Clemens - det var otrist att du tycker låten var otråkig!  :)
MaxB - Farbrorn?  :ph34r: Intressant tips om s-ljuden! Jag har editerat de dubbade spåren en del just för
          att få bort vassa s-ljud, hårda k-ljud etc, men jag behöver nog gå över det lite mer.
Eddi - Jag tyckte jag var rätt försiktig med tremolot och panoreringen den här gången!  :)
         Mandomsprovet? Simon & Garfunkel? Bra film och Dustin Hoffmans genombrott.
         Ska höra med honom om han är ledig för en musikvideo!  B)
jonnerstone - som sagt, bra tips från dig och MaxB ang den dubbade sången - det ska testas!
                   "Smask och salivljud" är rätt svårt att editera bort, blir kanske tvungen att sjunga om....
                   Vill gärna sjunga nära micken - dels för att få närheten och dels för att jag inte har så stark röst.  :)
                   Jag använder ett TC Electronic reverb/delay, som jag ibland kör före inspelning och alltså
                   "bränner in". Det har jag gjort här, men tycker jag var väldigt försiktig med reverbet.
                   Tänker du på någon speciell effekt man skulle kunna variera sig med? Brukar aldrig använda
                   annat än reverb och de-esser, samt använda eq förstås. Något tips på bra effekt?

Tack för era funderingar och tips!
/Asti


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lungn och skön låt,som får en att må bra...
Underbart E-piano ljud,vad är det för något???
Annars håller jag med om att sången kan vara en aningens sss-ig,men utan att vara för vass...
Även om jag nu gillar 'STOOORA REVERB' i massor,så tror jag att en så här nära och intim sång skulle vinna på att vara nästan snustorr.
« Senast ändrad: 10.03.2011, 11:13:27 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


asti

  • Gäst
Lungn och skön låt,som får en att må bra...
Underbart E-piano ljud,vad är det för något???
Annars håller jag med om att sången kan vara en aningens sss-ig,men utan att vara för vass...
Även om jag nu gillar 'STOOORA REVERB' i massor,så tror jag att en så här nära och intim sång skulle vinna på att vara nästan snustorr.
Elpianot är EVP73 (Emagic), som ska efterlikna Fender Rhodes.
Ja, jag får försöka städa i ljudspåren för att få bort vassa s och andra hårda konsonantljud.
Tyckte jag var väldigt försiktig med reverbet, men det kanske gör sig bättre med ännu torrare sång....
Roligt om jag fick dig att må bra!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjenis!!

Nä jag har väl inga konkreta tips på vad du kan variera utan där får du testa dig fram. Men som sagt öka avståndet några centimeter från miken, sjung in torrt för att kunna reverb/delay lägga i efterhand samt att laborera med kompressor. Även om du själv inte tycker att du har så stark röst så skulle jag ändå prova att backa lite och låta miken/preampen göra jobbet. Närheten kan du få fram m.h.a kompressor och ett litet reverb/delay. Eftersom du sjunger så nära miken så får du mycket proximity effekt, så sångljudet blir väldigt mycket över hela frekvensområdet, och det märks fast man lägger högpassfilter att det är närsjunget. Det är absolut inget fel på det och det låter väldigt bra i många lägen och du har ju mutat in ett visst Asti-sound tack vare denna sång/mik-teknik. Men jag tror att du själv skulle bli inspirerad om du vågade leka lite mer med sången och hur du spelar in den. och på så sätt hitta andra nya och spännande klanger. Du har ju en riktigt bra röst, tonsäker och en av dom absolut bästa på att skriva snygga sångslingor här på Kr (kanske tom den bästa  :)), och det kan bli ännu bättre om du har modet att lämna din trygghetszon lite mer  :)

Detta är alltså ingen negativ kritik på nåt sätt utan bara lite allmänt spånande  :)

Ha de bäst!!

Micke
« Senast ändrad: 10.03.2011, 14:49:44 by jonnerstone »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker jag känner igen låten sen tidigare? En omarbetad låt?
Sången är suverän som vanligt, men låten känns som om den kör i gamla hjulspår. Inget fel med det i och för sig. (Måste höra grejen du gjorde med CPG)
Elpianor är coolt.
Om du använder Cubase, beroende på vilken version, kan man använda ljudenheter sas utanför och därmed lägga på effekter efteråt.


asti

  • Gäst
Tjenis!!
Nä jag har väl inga konkreta tips på vad du kan variera utan där får du testa dig fram. Men som sagt öka avståndet några centimeter från miken, sjung in torrt för att kunna reverb/delay lägga i efterhand samt att laborera med kompressor. Även om du själv inte tycker att du har så stark röst så skulle jag ändå prova att backa lite och låta miken/preampen göra jobbet. Närheten kan du få fram m.h.a kompressor och ett litet reverb/delay. Eftersom du sjunger så nära miken så får du mycket proximity effekt, så sångljudet blir väldigt mycket över hela frekvensområdet, och det märks fast man lägger högpassfilter att det är närsjunget. Det är absolut inget fel på det och det låter väldigt bra i många lägen och du har ju mutat in ett visst Asti-sound tack vare denna sång/mik-teknik. Men jag tror att du själv skulle bli inspirerad om du vågade leka lite mer med sången och hur du spelar in den. och på så sätt hitta andra nya och spännande klanger. Du har ju en riktigt bra röst, tonsäker och en av dom absolut bästa på att skriva snygga sångslingor här på Kr (kanske tom den bästa  :)), och det kan bli ännu bättre om du har modet att lämna din trygghetszon lite mer  :)
Detta är alltså ingen negativ kritik på nåt sätt utan bara lite allmänt spånande  :)
Ha de bäst!!
Micke
Skälet till att jag oftast spelat in med reverbet "inbränt" är att jag helt enkelt inte lyckats få det att fungera som en "eftereffekt"!
Inser ju naturligtvis att det är dumt att låsa inspelningen på det viset....Har också ett mjukvarureverb som jag börjat använda mer,
men ibland glömmer man sig!  :) I vissa låtar önskar jag ibland att jag kunde få till ett lite "skitigare" sångljud, men vet inte riktigt hur......
Har funderat på att skaffa en mick som t.ex SM58 för att få en annan karaktär på ljudet. Men det kanske inte är bästa vägen...?
Eftersom jag inte har en stark röst tycker jag att "proximity"-effekten ger en extra fyllighet och det har blivit en rutin att sjunga in på det viset.
Nackdelen då är ju som du säger att man måste skära en del frekvenser och man får med en del oönskade "munljud".
Ska tänka på dina tips framöver när jag spelar in och tack även i övrigt för snälla och värmande ord!
/Asti


asti

  • Gäst
Tycker jag känner igen låten sen tidigare? En omarbetad låt?
Sången är suverän som vanligt, men låten känns som om den kör i gamla hjulspår. Inget fel med det i och för sig. (Måste höra grejen du gjorde med CPG)
Elpianor är coolt.
Om du använder Cubase, beroende på vilken version, kan man använda ljudenheter sas utanför och därmed lägga på effekter efteråt.
Nej, det är en ny låt, men det är mycket möjligt att den liknar någon tidigare... :)
Ja, jag gillar den varma klangen i elpianot. Det är en rätt gammal Fender Rhodes-plugg, som jag använt en hel del.
Vet att det ska gå att lägga effekter i efterhand, men jag har inte lyckats koppla min hårdvara på rätt sätt och
jag har inte så många mjukvarueffekter. Men rätt som det är faller kanske polletten ner!  :rolleyes:
Kul att du gillar sången iallafall!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hejsan igen :)

För att få lite inspiration så kan du ju ladda hem en demoversion av EZmix, en plugg från Toontrack som man lägger på en insert på den kanal som du vill mixa. (t.ex ditt sångtrack) Sen finns där i den en massa presets för t.ex sång som innehåller allt möjligt från bara reverb till reverb+delay+dist+compressor+doubler +chorus+aircondition+toalett mm. Sen finns det 1-3 enkla reglage för att ställa mängden av dessa effeker inbördes och utbördes. Resultatet är kanske inte lika bra som om man gör det med en egen effektkedja med sina topp pluggar, men man kan få ett helt fullgott resultat, och man ser vilka effektkedjor dom använder i infon på varje preset och på så vis kan man ju göra om med sin egna pluggar vad det lider.


Här är en länk till Ezmix där man kan ladda ner en demo. Full version kostar 600kr

http://www.toontrack.com/products.asp?item=69


Nu ska jag sluta tjata på dig  :D :wub:

Micke
« Senast ändrad: 10.03.2011, 21:50:39 by jonnerstone »


asti

  • Gäst
Hejsan igen :)

För att få lite inspiration så kan du ju ladda hem en demoversion av EZmix, en plugg från Toontrack som man lägger på en insert på den kanal som du vill mixa. (t.ex ditt sångtrack) Sen finns där i den en massa presets för t.ex sång som innehåller allt möjligt från bara reverb till reverb+delay+dist+compressor+doubler +chorus+aircondition+toalett mm. Sen finns det 1-3 enkla reglage för att ställa mängden av dessa effeker inbördes och utbördes. Resultatet är kanske inte lika bra som om man gör det med en egen effektkedja med sina topp pluggar, men man kan få ett helt fullgott resultat, och man ser vilka effektkedjor dom använder i infon på varje preset och på så vis kan man ju göra om med sin egna pluggar vad det lider.


Här är en länk till Ezmix där man kan ladda ner en demo. Full version kostar 600kr

http://www.toontrack.com/products.asp?item=69


Nu ska jag sluta tjata på dig  :D :wub:

Micke
Kanon! Det ska jag absolut kolla! Tack för tips och tjata på du det har jag inget emot!  :)
/Asti


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Man kan ju alltid spela in torrt och sedan leda ut signalen till en extern effektbur och tillbaka igen om du är särskilt förtjust i någon hård effekt.

Supermysig låt. Kritiken ovan är väl rätt men jag myser mest över den sköna matta som sången och pianot bildar. Ambient med en riktning.


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert


asti

  • Gäst
Man kan ju alltid spela in torrt och sedan leda ut signalen till en extern effektbur och tillbaka igen om du är särskilt förtjust i någon hård effekt.

Supermysig låt. Kritiken ovan är väl rätt men jag myser mest över den sköna matta som sången och pianot bildar. Ambient med en riktning.

Det är just det du beskriver som jag försökt , men inte lyckats få att fungera..... Får ingen signal tillbaka hur jag än kopplar.
Jag har ett mjukvarureverb numera, som är bra, så jag borde lära mig det ordentligt och skippa hårdvaran. Men gammal hund och sitta osv.  :)
Kul att du tycker låten är mysig! Det var just det jag i första hand var ute efter - symbiosen mellan elpiano och sång. Att försöka få till en
mjuk, avslappnad stämning med förhoppningsvis lite sköna klanger.
Tack för lyssning och kommentar! Ditt namn dök upp helt nyligen (åtminstone för mig) - så om du är ny på forumet önskar jag dig välkommen!
/Asti


asti

  • Gäst
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket  ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.


-Robert


asti

  • Gäst
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket  ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.


-Robert
Jag trodde det, men var nyfiken på vad du menade!  :)
Ja, så fort man hör en mellotron är man tillbaka till Strawberry fields!  :wub:
Jag har aldrig ens sett en mellotron i verkligheten! Men du kanske har möjlighet att låna en när du behöver?  :)


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket  ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.


-Robert
Jag trodde det, men var nyfiken på vad du menade!  :)
Ja, så fort man hör en mellotron är man tillbaka till Strawberry fields!  :wub:
Jag har aldrig ens sett en mellotron i verkligheten! Men du kanske har möjlighet att låna en när du behöver?  :)

Det slo meg plutselig at "kor" kan bety noe annet på svensk.

Tror det blir vanskelig å få mellotronen ut av glassmonteren bare for hobbybruk. Kanskje om jeg hadde et riktig studio.

Fotos:
http://www.flickr.com/photos/27485954@N07/5104831486/
-R


asti

  • Gäst
Dette er en godlåt, ja. Less is more! Bra! Liker melodien. Snygga kor! Eh.. Stämmasång? Heh.
Enig med Eddi at panorert tremolo kan bli litt  :wacko: i begynnelse, men man venner seg fort og da blir det otråkigt!

-Robert

Ville göra den minimalistisk i arret och tänkte först ha enbart sång och elpiano, men då behöver man vara bättre
på piano än vad jag är för att den inte ska bli för enformig.  :) Kanske skulle man skippa flöjterna ("mellotronen")...?
Ja, det är ett försök till stämsång även om det kanske inte framgår så tydligt!  :)
Drar man på för mycket tremolo och panorerar ut den för långt kan det bli jobbigt att lyssna på.
Tyckte jag var rätt försiktig här. Roligt att du "liker"!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Det fremgår tydelig at det er stämsång, var nok bare jeg som snubler litt i språket  ;)
Liker ("mellotronen") også. Det er nok den som gjør at jeg får den beatles-vibben.
Jeg så forresten et fin hvit mellotron 400 på museum for to uker siden. Viser seg at den eies av en jeg spiller med. Heheh.


-Robert
Jag trodde det, men var nyfiken på vad du menade!  :)
Ja, så fort man hör en mellotron är man tillbaka till Strawberry fields!  :wub:
Jag har aldrig ens sett en mellotron i verkligheten! Men du kanske har möjlighet att låna en när du behöver?  :)

Det slo meg plutselig at "kor" kan bety noe annet på svensk.

Tror det blir vanskelig å få mellotronen ut av glassmonteren bare for hobbybruk. Kanskje om jeg hadde et riktig studio.

Fotos:
http://www.flickr.com/photos/27485954@N07/5104831486/
-R
"Tror det blir vanskelig å få mellotronen ut av glassmonteren" - jag hjälper gärna till!  B)


Jay Thomas

  • Gäst
Mycket bra! :) Du slår till som vanligt med en kanonlåt (i mitt tycke).  :wub:
Stämningsmässigt associerar jag väldigt mycket till Pink Floyd, tror att det är tempot och elpianot som gör det, gött är det i vilket fall. Mix och prod överlämnar jag till andra att tycka till om.


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Det är just det du beskriver som jag försökt , men inte lyckats få att fungera..... Får ingen signal tillbaka hur jag än kopplar.

Aha, jag förstår. Vad kör du för mjukvara? Hur kopplar du? Detta ska vi lösa! :)

Citera
Ditt namn dök upp helt nyligen (åtminstone för mig) - så om du är ny på forumet önskar jag dig välkommen!

Tack tack. Jag är sprojlans ny.  B)


asti

  • Gäst
Mycket bra! :) Du slår till som vanligt med en kanonlåt (i mitt tycke).  :wub:
Stämningsmässigt associerar jag väldigt mycket till Pink Floyd, tror att det är tempot och elpianot som gör det, gött är det i vilket fall. Mix och prod överlämnar jag till andra att tycka till om.
Det var roligt att höra!
Tycker väl inte själv att detta går åt Pink Floyd-hållet.....?
Men jag har inget emot jämförelsen eftersom dom tillhör mina favoriter alltsedan Dark side of the moon släpptes.  :)
Tack för lyssning och snälla ord!
/Asti


asti

  • Gäst
Det är just det du beskriver som jag försökt , men inte lyckats få att fungera..... Får ingen signal tillbaka hur jag än kopplar.

Aha, jag förstår. Vad kör du för mjukvara? Hur kopplar du? Detta ska vi lösa! :)

Citera
Ditt namn dök upp helt nyligen (åtminstone för mig) - så om du är ny på forumet önskar jag dig välkommen!

Tack tack. Jag är sprojlans ny.  B)
Jag PM:ar dig!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygg låt. Leslien lite jobbig på elpianot, åtminsine i lurar. Annars tycker jag mix och arr låter perfekt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Snygg låt. Leslien lite jobbig på elpianot, åtminsine i lurar. Annars tycker jag mix och arr låter perfekt.
"Leslien" är hur brett man panorerar ut tremolot, en inställning i pluggen som jag tycker jag var försiktig med den här gången.  :)
Tycker lite av det som tilltalar mig med det här elpianosoundet försvinner när jag drar ner på det.
Roligt att du gillar låt, mix och arr! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti