Kontrollrummet

Delägare sökes för investering i hardware...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej, satte denna fråga i denna kategori då jag inte hittar någon mer lämplig, saknas ju tex en hardware/outboard kategori...

Jo det är så att en rätt känd producent nu avvecklar sin rätt kända studio i Sthlm och har en del riktigt fina grejor till salu, bl.a. denna TG1 limiter/kompressor som jag verkligen velat ha i flera år:

Jag har den i vst men det är inte alls samma sak och kan heller aldrig bli som the real thing, ok crazy mycket pengar för den kostar nu 25 papp men ändå mer i nypris dessutom är det här originalutgåvan med den absolut snyggaste designen inga fula röda knappar här inte*

Min spontana fråga rakt ut; är den någon eller några som vill vara med och delinvestera i den???

Vi får komma på någon form av användarlösning eller rent av studio-samarbete kring detta om detta skulle gå att lösa!
Jag har redan pratat med honom och han håller den till mig tills på Torsdag, sedan är det kört...
En sponsor/långtida långivare skulle givetvis tagas emot med knäböjningar och bugningar meddelst tacksägelser men det är väl för mycket att önska, det är ju fan att man inte är vid stadd kassa just nu när denna guldpryl dyker upp på marknaden!

 :rolleyes:


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Man har aldrig pengarna när man behöver dem.  :( Och när man har dem så finns det inga bra erbjudanden. :wacko: Ja tills man har gjort av med kronorna igen.  <_<
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Med en avancerad examen i kvacksalveri ordinerar jag dig att genast sluta flukta på blocket och vendolin. Det är inte bra för dig!  :P ;)
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det låter som då min dotter vet att hon måste ha något...  :D

Grymt om du inte grejar det med eller utan delägande.
Kommer den från en studio där du arbetat tidigare så du dessutom skruvat på just denna?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
verkar funka bra på OH mikarna, om man kollar på tuben!
hoppas finansiering ordnar sig! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Med en avancerad examen i kvacksalveri ordinerar jag dig att genast sluta flukta på blocket och vendolin. Det är inte bra för dig!  :P ;)

Vendolin är borta sen ett par år.  :rolleyes: Det är Vend som gäller nu.  :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Det låter som då min dotter vet att hon måste ha något...  :D

Grymt om du inte grejar det med eller utan delägande.
Kommer den från en studio där du arbetat tidigare så du dessutom skruvat på just denna?


Nej jag har inte rattat på just denna burk själv men den har tjänstgjort på en mkt stor Tysk hårdrocksgrupps plattor som just trumbusskompressor etc...det är ingen transparent masteringkompressor men det den gör är helt unikt och ingen annan produkt fixar just detta sound-pump-gas-flås så snyggt, galet bra!!!
Jag har testat en likadan så därför vet jag... :rolleyes: