Forum > Demolåtar
Jonnerstone - Turn my head --- ny refräng.
asti:
Jag tycker nog att det låter modernare än 80-tal! Men det låter bra! :)
Väldigt snygg brygga mellan vers och refräng. Sången är lite låg, speciellt i versen.
Får nog ta och kolla in Mew!
jonnerstone:
--- Citat från: equality skrivet 04.03.2011, 01:01:02 ---Skitsnygg vers och brygga! Hört lite Mew (gillas!) och det här ligger nära i soundet tycker jag. Låter mer nutid än 80-tal åtminstone om jag försöker minnas de band jag gillade på den tiden (Tears for Fears, Nick Kershaw, m fl) och den enorma virveltrumma som hörde till det decenniet.
--- Slut citat ---
Mmmmm Nik Kershaw, han va bra. Han släppte nytt för inte så länge sen, fortfarande musikaliskt bra men lite tråkigt tyvärr.
Förhoppningen var att plocka bort dom element som dom flesta gör sig lustiga över när det gäller 80-tal, som t.ex den gigantiska virveltrumman och den reverbindränkta sången. Göra det mer modernt men ändå lite med en känlsa av 80-tals ljud (som t.ex klockljudet i bakgrunden) Inser själv nu efter några lyssningar att jag nog förlorade 80-tals känslan helt på vägen :lol:
Tack för tyck :)
....och så kör vi en gammal goding med herr Kershaw
jonnerstone:
--- Citat från: drloop skrivet 04.03.2011, 11:27:49 ---Behövde bara 15 sekunder innan jag gillade det.
Gogogo!
Gör klart snart!
Ps. Skall uppdatera Crying senare. Var bara tvungen att löpa 80tals linan ut den här gången. Ds.
--- Slut citat ---
Härligt att du gillade....tack för inspirationen :wub:
Ser väldigt mycket fram mot en uppdaterad version av Crying, och som sagt du löpte linan ut helt jäkla klockrent :)
jonnerstone:
--- Citat från: asti skrivet 04.03.2011, 12:06:27 ---Jag tycker nog att det låter modernare än 80-tal! Men det låter bra! :)
Väldigt snygg brygga mellan vers och refräng. Sången är lite låg, speciellt i versen.
Får nog ta och kolla in Mew!
--- Slut citat ---
Japp du har rätt, jag missade målet helt :blink: :D
Sången är medvetet låg eftersom det är en slask med slasktext med ord ihopslängda utan nån som helst logik eller tanke.
Ny reffe finns i huvudet, ska bara få tid att mecka ihop den också.
Mew rekomenderas starkt, framförallt deras "Frengers" platta. Intelligent pop/rock och en grym trummis.
Länk till plattan om du har Spotify:
Clemens:
Ja låter ju hur bra som helst...versen och bryggan är super..Gillar "åkningen" , synthprylen in till bryggan, reffen är bra den med, men versen lovar mer kan jag tycka...bra bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida