Forum > Demolåtar

Jonnerstone - Turn my head --- ny refräng.

(1/6) > >>

jonnerstone:
Tjo!

Postar inte så mycket här på demosidorna längre då jag inte hinner göra så mycket musik för eget bruk nu för tiden. Blev dock inspirerad av drloop's senaste alster som doftar skönt 80-tal. Jag efterlyste där att implementera lite mer modernare sound åt "Mew" hållet (ett band från danmark för er som inte vet). Så jag knåpade ihop detta idag. Det är bara en Vers, brygga och ref. Reffen blev lite väl poppig, schlager. Så den ska göras om.

Inget intro heller än, så låten smaskar på direkt med sång!

Slasksång, slasktext som e melodynad till tusen och i stort sett helt omixat.

Känns det som lite modernare 80-tal eller är jag helt ute och cyklar??

Ny refräng
[mp3=200,20,0,center]http://extrememetalpages.com/korea/micke/turn_my_head/Turn%20My%20Head2.mp3[/mp3]

Gammal refräng
[mp3=200,20,0,center]http://extrememetalpages.com/korea/micke/turn_my_head/Turn%20my%20head.mp3[/mp3]

Piddleton:
90-tal, tycker jag. Och det är väl ett lite moderna 80-tal. :D Lovande bit, skön ton och känsla (avslappnad men med ett driv, liksom). Ganska hit-smakande.

Wernborg:
Tycker det låter helt up to date. 80 tal. Njae.

Men detta kommer bli bra. Keep going!

jonnerstone:

--- Citat från: Piddleton skrivet 03.03.2011, 23:37:45 ---90-tal, tycker jag. Och det är väl ett lite moderna 80-tal. :D Lovande bit, skön ton och känsla (avslappnad men med ett driv, liksom). Ganska hit-smakande.

--- Slut citat ---

Ja 90-tal måste ju anses som ett modernare 80-tal  :lol:

Jag e rätt nöjd med vers och brygga, får se vart det bär med reffen.

Tack för tyck  :)

--- Citat från: Wernborg skrivet 03.03.2011, 23:38:53 ---Tycker det låter helt up to date. 80 tal. Njae.

Men detta kommer bli bra. Keep going!

--- Slut citat ---

Så då menar du m.a.o att jag är helt ute och cyklar  :D

Får pula vidare nästa gång jag får tid över för lite eget lajjande  :)

Tack ska han ha för uppmuntran.

(dags för en irl igen i götet eller u-sala snart tycker jag  :))

equality:
Skitsnygg vers och brygga! Hört lite Mew (gillas!) och det här ligger nära i soundet tycker jag. Låter mer nutid än 80-tal åtminstone om jag försöker minnas de band jag gillade på den tiden (Tears for Fears, Nick Kershaw, m fl) och den enorma virveltrumma som hörde till det decenniet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion