Kontrollrummet

Gurano - Oändlighet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej!
Här kommer ett litet helg-alster. Jag kan banne mig inte lära mig att mixa ordentligt!  :(  :lol:
Tacksam för tips på allt från mix till låtidé or whatever.

Fasen kan inte någon bjuda hem mig på lite bira och mixskola  :lol:

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oändlighet.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Den här tycker jag inte låter illa vad gäller mixen. Tror att du börjat dra ner en del på reverbet...?  :)
Snygga gitarrer som vanligt och fina "figurer", men det behövs nog ett stick för variationens skull!
Om du har tänkt dig sång till detta tror jag också att du skulle hålla tillbaka gitarrerna på vissa avsnitt
för att få bättre effekt när de kommer in och ge plats åt sången. Men det kanske du inte tänkt?
Bira kan jag fixa , men nå´t vidare på mixning är jag tyvärr inte!  :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bluesigt och symfoniskt på samma gång enligt det kända Guranokonceptet. Kul med tredurackordspartiet, fungerar som ett stick mina öron. Tycker inte mixen är dålig. Sytnhar och guror var inte riktigt samma rum men hör inget annat direkt som jag kan komma på.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Den här tycker jag inte låter illa vad gäller mixen. Tror att du börjat dra ner en del på reverbet...?  :)
Snygga gitarrer som vanligt och fina "figurer", men det behövs nog ett stick för variationens skull!
Om du har tänkt dig sång till detta tror jag också att du skulle hålla tillbaka gitarrerna på vissa avsnitt
för att få bättre effekt när de kommer in och ge plats åt sången. Men det kanske du inte tänkt?
Bira kan jag fixa , men nå´t vidare på mixning är jag tyvärr inte!  :D
Roligt att du tycker om gurorna. Jo denna är nog torr som fnöske jämfört med mina andra mixar, men det är bara en tillfällighet :D. Ang min mixning så tycker jag att jag får lite diskantkrockar/fnurror, eg allt som oftast i mina mixar - problematiskt  :unsure:
Jag har nog inte tänkt mig sång på denna, men möjligen förlänga lite med ett annat slut.
Bira kan räcka - har jag vägarna förbi så knackar jag på :)

Bluesigt och symfoniskt på samma gång enligt det kända Guranokonceptet. Kul med tredurackordspartiet, fungerar som ett stick mina öron. Tycker inte mixen är dålig. Sytnhar och guror var inte riktigt samma rum men hör inget annat direkt som jag kan komma på.
Kul att du skriver bluesigt och symfoniskt - håller nog med lite där - Tackar. Ska kolla över synthens å gurornas rumsbild - bra påpekande - hör inte sånt så bra själv/blir hemmablind..

Det verkar inte vara så många som vill delge sina tankar så den är kanske inte så bra som jag själv tyckte/tycker....ja att stommen har en bra puls/tanke menar jag då  :(

Tack båda för era tankar och ideer på förbättring
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!