Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Where did tomorrow go? Ver 3 - nu med MaxB på stämsång

<< < (4/11) > >>

equality:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.03.2011, 10:05:41 ---En herre vid namn Harry Chapin gjorde mycket sådant på sina låtar, och även gruppen America ibland.
--- Slut citat ---

Jag får kolla upp Chapin. Tänkte också på Woman från plattan som skulle Lennons sista. Inte en av hans bästa låtar i mitt tycke (han hade väl bott i USA för länge då lite smörig  :P) men på refrängen sjunger han I loooove you och just på love tar han en ton utanför ackordet (jag tror ett ess på ett e-durackord). Blir lite av låtens clou faktiskt och gör den till en på miljonen i s f en av tusen.  :rolleyes:

Emlan:
Tjusig bit!
Sången blir bättre och bättre ju längre låten går!
Riktigt fin röst.

Rattlesnake:

--- Citat från: equality skrivet 04.03.2011, 15:59:31 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.03.2011, 10:05:41 ---En herre vid namn Harry Chapin gjorde mycket sådant på sina låtar, och även gruppen America ibland.
--- Slut citat ---

Jag får kolla upp Chapin. Tänkte också på Woman från plattan som skulle Lennons sista. Inte en av hans bästa låtar i mitt tycke (han hade väl bott i USA för länge då lite smörig  :P) men på refrängen sjunger han I loooove you och just på love tar han en ton utanför ackordet (jag tror ett ess på ett e-durackord). Blir lite av låtens clou faktiskt och gör den till en på miljonen i s f en av tusen.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Chapin levde ett hårt liv och blev med tiden rätt raspig i rösten. Hittar inte hans tidiga låtar på youtube, förutom i liveversioner från slutet av hans liv, och de är inte värst roliga att höra på jämfört med skivversionerna. Cats in the Cradle är väl hans mest kända men jag vet inte om jag gillar hans version bäst. A Better place to be och Taxi tycker jag bäst om. Ska försöka hitta studioversionerna av dessa åt dig.

--- Citat från: Emlan skrivet 06.03.2011, 18:48:44 ---Tjusig bit!
Sången blir bättre och bättre ju längre låten går!
Riktigt fin röst.

--- Slut citat ---
Ja, vad svarar man på det? Tack... :wub:

Rattlesnake:
Ja, sent omsider kommer här en ny version. Det som tillkommit eller ändrats är som följer:

* Ny leadsång, försökte sjunga ut mera och använde bandmick som ger ett mera kärnfast, solitt sound.
* Editerade bort det mesta av pianot
* Orgel
* Bort med flanger på gitarren förutom på solot.
* Körer

Till det bättre?  Är den färdig nu?

http://snd.sc/gXF1MP

Eddi:
Blev mer levande med kören bra gjort.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion