Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Where did tomorrow go? Ver 3 - nu med MaxB på stämsång

<< < (5/11) > >>

MaxB:
Ska lyssna i mp3-spelaren på väg till eller från jobbet och kolla.

Dividend:
Det hörs att det är en rattlelåt, mixen låter konstig och burkig, men jag sitter med några halvsöndriga lurar här. Det gifter sig dåligt? De andra låtarna på kr lät bra dock, så jag håller tyst.

Vad kallas din sångstil? :D Man kan lätt förledas att tro att det är nåt dialektalt (typ "så snackar de i edinbourgh"). Det är nåt nasalt inblandat. Funkar, som vanligt.

Låten, vet inte, låter som mycket annat. ATomic swing, o dyl. Har svårt för det..

MaxB:
Låter bra!
I mina lurar är sången något vassare än i andra låtar jag lyssnar på (som referens).
På två ställen saknar jag en eller två körstämmor som ska ligga högre i frekvens, ha högre toner än de jag nu hör i den andra svängen.
Tänker på ett kort parti vid 1.27 och 2.50 ungefär. Där skulle det sitta perfekt att höra dessa högre stämmor. Kanske är de med men inte hörs så mycket som jag skulle vilja, vid 2.50 (i andra svängen).

Rattlesnake:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2011, 00:57:16 ---Blev mer levande med kören bra gjort.

--- Slut citat ---
Tack. Jag blev faktiskt väldigt nöjd med partiet 2:53 - 3:00. Det räcker nog att lyssna på det... ;)

--- Citat från: Dividend skrivet 24.03.2011, 07:41:07 ---Det hörs att det är en rattlelåt, mixen låter konstig och burkig, men jag sitter med några halvsöndriga lurar här. Det gifter sig dåligt? De andra låtarna på kr lät bra dock, så jag håller tyst.

Vad kallas din sångstil? :D Man kan lätt förledas att tro att det är nåt dialektalt (typ "så snackar de i edinbourgh"). Det är nåt nasalt inblandat. Funkar, som vanligt.

Låten, vet inte, låter som mycket annat. ATomic swing, o dyl. Har svårt för det..

--- Slut citat ---

Roliga comments.  :D Ska försöka bemöta dem en och en. Vad gäller mixen så är den mättad. Jag vill att det skall vara åt det hållet, men inte "övermättad". Jag undrar om det inte är åt det senare, då instrument börjar försvinna.

Jag försöker bara sjunga så gott jag kan, och försöker aldrig medvetet låta som någon speciell person eller dialekt. Jag trodde jag sjöng mer amerikanskt men en del tycker det låter brittiskt, så jag vet inte. Det blir väl ett hopkok av allt jag hört och gillar, med en krydda svengelska ovanpå. Tyvärr märker man att uttalet blir sämre med åren, trots att jag pratar mycket engelska i jobbet. Verkar vara en naturlig del av åldrande. När man hamnar på hemmet är bara modersmålet kvar, vad jag förstår.

Ja stilen är väl nån slags pop-rock, tyckte själv att det blev nån slags blandning av både Beatles och Stones ca 68.

--- Citat från: MaxB skrivet 24.03.2011, 11:27:22 ---Låter bra!
I mina lurar är sången något vassare än i andra låtar jag lyssnar på (som referens).
På två ställen saknar jag en eller två körstämmor som ska ligga högre i frekvens, ha högre toner än de jag nu hör i den andra svängen.
Tänker på ett kort parti vid 1.27 och 2.50 ungefär. Där skulle det sitta perfekt att höra dessa högre stämmor. Kanske är de med men inte hörs så mycket som jag skulle vilja, vid 2.50 (i andra svängen).

--- Slut citat ---
Med vassare antar jag att du menar att typ konsonanter hörs väl tydligt? Ska titta på det. Din idé på stämma är inte dum, jag lät överstämman gå ned och följa understämman, men de kunde ju ha divergerat istället. Kunde bli lite bättre knorr. Jag tar och provar att lägga dit en tredjestämma fläckvis så slipper jag sjunga om allt. :)

MaxB:
Det är bara dessa två små partier jag tänker på, bara där jag saknar den stämman. Jag tänker på körer man kan höra bakom Joe Cocker och Van Morrison...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion