Kontrollrummet

hej hej

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Jag är ny här och tänker att det är lika bra att presentera sig direkt, så är det gjort. :)

Jag heter Daniel, är 30+ och bor söder om söder i Stockholm med min fru och hund.

Jag började med musiken för 20 år sedan (herregud) men är en musikalisk idiot så det tog mig ett decennium att lära mig att göra låtar så all den erfarenhet jag har märks inte av så värst mycket. När jag började var jag helt inne i vad jag tyckte var intelligent elektronisk musik (blöjgrejer, om man frågar folk som sysslar med riktig konstmusik) samtidigt som jag lite i smyg gillade rejv.
 
Jag extraknäckte som musikrecensent ett tag och kom den vägen in i den svenska hip hop-vågen, när den var som störst. Allteftersom åren gått har jag breddat min musiksmak så idag kan jag till och med titta på schlagerfestiviteterna och/eller lyssna på ett coverband utan att plågas alltför mycket (om de är bra). De senaste åren har jag intresserat mig mycket för amatörmusik. Det är kul att hitta ett guldkorn då och då.

Själv har jag olika projekt igång som är avhängiga orken efter jobbet etc. Plötsligt en dag säger jag att "nu är det dags att göra en [låt/EP/spelning]" och så hör jag av mig till någon jag vill jobba med/någonstans där jag vill spela och sätter fart. Det blir ofta pop eller skev elektronisk musik.

Jag är just nu i 12-stegsprogrammet för min patologiska GAS. Syntar är den stora svagheten.


Så, nu vet ni lite om mig.   ^_^


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Välkommen Pidde.
Ser fram emot att få höra nåt syntalster av dig i demohörnan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tsmalmbe

välkommen!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Jag tänkte bjuda på lite musik som format mig. För att ge lite förståelse om vart jag kommer ifrån och varför min egen musik kan kännas lite svår ibland. Detta är ett spår från var och en av de artister som jag alltid satte på min topp-5 lista som ung. Överlag håller det än idag, tycker jag.