Kontrollrummet

Hittade ett äntligen

gäst · 22 · 6035

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Köpte ett 5.5.1 på Ebay den sista Emagic PC och Mac versionen så nu får man hoppas att man inte blev blåst. 175 pund ex. frakt men den kan ju inte kosta mer än en femhundring så totalt runt 2200 - 2500 kr. räknar jag med.
Göran


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Vad finns i den som inte är med i din 5.2-version?
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Burnin Sven

  • Gäst
Tror det bara är nåt mer nån effekt eller nåt och kanske nån buggfix men vet ej faktiskt men jag ville ha det senaste till PC och den här är oxå Mac så vill jag sälja i framtiden så borde det gå att få lite tillbaka i alla fall. Tror jag ska kolla om jag kan hitta ett till och skicka mitt Gold 4.8 det är inte kattskit det heller. Nåja jag har inte paketet här än men pratar i alla fall med säljaren via mejl den här gången.
Göran


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Total förvirrad. Är detta en fortsättning fån en tidigare diskussion?  :blink:


Burnin Sven

  • Gäst
 :D Ingen aning :D nä jag bara skojar det här är nog en ny tråd ville bara meddela världen min totala lycka det är inte lätt att hitta dom numera. I staterna finns och även England men i staterna blir dom oftast lite dyrare och så är det ju frakt och tull och eventuell moms därifrån oxå. Det här var det första som jag sett med Buy now till ett vettigt pris 175 pund, oftast är det bara auktion och sticker ändå över det här priset. Totalt blev det 210 pund med frakt så runt 2900 svenska kronor så jo visst fan blev det dyrt man kan ju få Pro tools billigaste för ungefär samma pengar men jag ville ha ett Logic helt enkelt. Det här är den versionen som heter Big Box med syntarna i och en samplinsskiva på en 500 meg, alla manualer, senaste uppdateringen (kan man iofs. tanka hem själv från apple) allt i bra skick och en trevlig man som repar analogsyntar säljer och bygger lite eget grejs. Så är det
Göran


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Grattis! Jag skulle inte heller tveka en sekund på att köpa ett 5 år gammalt program för 2900  :ph34r:





Burnin Sven

  • Gäst
Jaru Elof på nåt konstigt sätt så är världen införskaffad så att människor kan vara olika och tänka olika än du gör och tur är väl det. Jag gillar Logic tänker inte gå över till Mac hur jävla mycket du och alla andra tycker det då finns det inget val eller du kanske tycker jag ska köra crackat? Ska du vara spydig så var vänlig yttra dig inte i trådar som jag startar. Ha det bra :ph34r:
Göran


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Självklart får alla köpa vad de vill, har absolut inga synpunkter om det. Men det låter lite konstigt att du betalar 2900kr för en uppgradering från 5.2 till 5.5 utan att riktigt veta vad du egentligen får för det. Handlar det bara om någon liten buggfix och några effekter så är ju frågan vad du hade fått för moderna effekter och instrument om du köpt det nytt nu för 2900 kronor.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Jaru Elof på nåt konstigt sätt så är världen införskaffad så att människor kan vara olika och tänka olika än du gör och tur är väl det. Jag gillar Logic tänker inte gå över till Mac hur jävla mycket du och alla andra tycker det då finns det inget val eller du kanske tycker jag ska köra crackat? Ska du vara spydig så var vänlig yttra dig inte i trådar som jag startar. Ha det bra :ph34r:
Göran

Förlåt så mycket Göran, jag menade inte att vara spydig. Jag förstår att du gillar windowsmiljön och Logic ihop.
Kommer alla syntharna och space designer med i denna box?
I sånna fall förstår jag mer varför du betalar en del, space designer pluggen när den kom kostade väl runt 5 tusen eller så.
Jag kanske är av samma sort, sitter med logic 6 fortfarande trots att en uppgardering kostar "bara" 3 tusen, man kan väl säga att jag väntat på 8an sedan 7an kom.
Ursäkta mig igen Göran. Jag önskar dig lycka till med det här köpet och hoppas att du valt rätt säljare som inte blåser dig. Vem vet, du kanske blir en legend som en av de få som kommer sitta med en "vintage DAW" om 20 år? :)


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Jag trodde Space Designer kom i o m 6'an.  :unsure:
Arbetar på XLN Audio


Burnin Sven

  • Gäst
Självklart får alla köpa vad de vill, har absolut inga synpunkter om det. Men det låter lite konstigt att du betalar 2900kr för en uppgradering från 5.2 till 5.5 utan att riktigt veta vad du egentligen får för det. Handlar det bara om någon liten buggfix och några effekter så är ju frågan vad du hade fått för moderna effekter och instrument om du köpt det nytt nu för 2900 kronor.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar det finns inget nytt Emagic Logic 5.5.1 för PC att köpa längre inte ens uppgraderingar bara Macversionerna från 6 och uppåt. Har som jag sagt förr tre PC datorer en med 4.8 en med 5.2 och nu en med 5.5.1 för att köra dessa så krävs antingen program och hårdvarulåset eller så blir det crackat och det vill vi ju inte och vill man inte eller inte har råd att köpa en mac så blir det ju begagnat så enkelt är det.

OBS! nedanstående är inte utifrån ditt citat bara ett allmänt svar så jag slipper skriva ett inlägg till.
Det är heller inte så jäkla lätt att hitta dom här programmen längre kommer ett par i månaden kanske på Ebay och dom går åt ska ni veta. Dom flesta som jag sett finns i USA och man vill inte sälja utanför landet så då blir det ju kört och dom brukar gå för mellan 350-450 dollar sen kommer frakt och eventuella avgifter. Det här kommer från England dvs. inom EU således inga avgifter bara frakt och detta var det första jag kunde köpa direkt utan att vara med i auktionen och priset låg ungefär där det ändå brukar hamna så det är väl klart att man slår till om man har råd och det hade jag. Hellre det än att hänga på auktionen och så kanske slutpriset till och hamnar över Buy Now som funkar som lägsta pris. Nåja ett grattis hade inte suttit fel om man säger så.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Jaru Elof på nåt konstigt sätt så är världen införskaffad så att människor kan vara olika och tänka olika än du gör och tur är väl det. Jag gillar Logic tänker inte gå över till Mac hur jävla mycket du och alla andra tycker det då finns det inget val eller du kanske tycker jag ska köra crackat? Ska du vara spydig så var vänlig yttra dig inte i trådar som jag startar. Ha det bra :ph34r:
Göran

Förlåt så mycket Göran, jag menade inte att vara spydig. Jag förstår att du gillar windowsmiljön och Logic ihop.
Kommer alla syntharna och space designer med i denna box?
I sånna fall förstår jag mer varför du betalar en del, space designer pluggen när den kom kostade väl runt 5 tusen eller så.
Jag kanske är av samma sort, sitter med logic 6 fortfarande trots att en uppgardering kostar "bara" 3 tusen, man kan väl säga att jag väntat på 8an sedan 7an kom.
Ursäkta mig igen Göran. Jag önskar dig lycka till med det här köpet och hoppas att du valt rätt säljare som inte blåser dig. Vem vet, du kanske blir en legend som en av de få som kommer sitta med en "vintage DAW" om 20 år? :)

Det är lugnt Elof och tack för ditt lycka till såg inte ditt inlägg har varit full fart idag så jag har bara kollat datorn lite slarvigt och sporadiskt till och från under eftermiddagen. Space designer finns nog inte med. Men 128 spår audio ska man kunna köra i maxläget det är nog inte troligt att det klarar mer än i bästa fall hälften förmodligen iom. 1 gigs begränsningen i minnet om det ska köras pluggar EQ och sånt. Det räcker åt mig iom. att jag nästan bara jobbar med traditionell popbands sättning och även en del akustiskt och inte kör så mycket syntar i min så kallade musik. Det lilla åt electronica hållet o liknande som jag klämmer ur mig gör jag först i Acid av färdiga loopar och tar sen in det som wav i Logic för mix. Skulle vara skoj att gräva lite djupare i synt musikens alla häftiga skrymslen samt att få in den i min "vanliga musik" men man har bara så mycket tid som man har och pengar med för den delen. Nåväl ha det bra, ledsen om jag tog i min sociala kompetens ligger inte alltid på topp.
Göran


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
1 gigs arbetsminnebegränsning?

Så jag sitter alltså med 2 gig helt i onödan? Fränt :)
blargh


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ey fan va skoj att du köpt en uppgradering.. :)
själv har jag fortfarande kvar min licens på Emagic Logic Platinum 4.5.1... :P
det är kickas på min (var/fd.) ibook!! :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
1 gigs arbetsminnebegränsning?

Så jag sitter alltså med 2 gig helt i onödan? Fränt :)

Nä glömde att säga att det ska finnas ett sätt att få Logic att acceptera i varje fall 2 gig om jag inte minns fel ska kolla om jag hittar länken och återkommer.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Här är i alla fall en av länkarna (hittade bara denna) som beskriver typ två sätt hur man gör OBS! har inte testat så kan inte säga säkert att det funkar.
Göran

http://tech.groups.yahoo.com/group/logic-users/message/191174


Burnin Sven

  • Gäst
Så då kom det gick fort ett par dagar bara, detta var verkligen Big Box stor jäkla låda minsann. Ska bli skoj att dra igång det måste ju testa så allt funkar innan jag ger omdömet men allt är i perfekt skick så jag tror inte det är några problem.
Göran


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Hoppas Space Designer, EVB3 och EVP88 följde med för då kan det mycket väl varit värt slantarna i mina öron.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Burnin Sven

  • Gäst
Big Box visade sig vara en återvändsgränd trodde det var den sista ultimata versionen av 5:orna med alla syntar och allt fint grejs i men i själva verket så är det förmodligen en gammal uppskrämd Silverversion så tji Platinum och ingen möjlighet att uppgradera men det vet vi ju alla vid det här laget. Det är bara att sälja det på Ebay igen och kämpa vidare eller lägga ner musiken vi får se börjar tröttna lite. Kort sagt det är Logic eller inget som gäller och mac blir det inte tal om helt enkelt.
Göran


DåligtGehör

  • Gäst
Big Box visade sig vara en återvändsgränd trodde det var den sista ultimata versionen av 5:orna med alla syntar och allt fint grejs i men i själva verket så är det förmodligen en gammal uppskrämd Silverversion så tji Platinum och ingen möjlighet att uppgradera men det vet vi ju alla vid det här laget. Det är bara att sälja det på Ebay igen och kämpa vidare eller lägga ner musiken vi får se börjar tröttna lite. Kort sagt det är Logic eller inget som gäller och mac blir det inte tal om helt enkelt.
Göran

Hej hå, det låter synd att det skall vara Logic eller inget. Hoppas du får sålt då. Annars så.... jag vet inget om Logic vs annat men är det inte just skapandet mer än plattform mm? Ok man måste ju stå ut eller gilla det lite grann men nog fan borde väl något annat vara ok. Förlåt, jag vet ju inget som sagt. Logic kanske får allt annat att skämmas och bli tråkigt?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Göran! Sälj och gå över till Sonar! Du kan ju inte ha ett system som inte kommer att uppdateras. Jag kan lära dig allt jag vet dvs inte så mycket så det går nog snabbt! :huh: :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar ska ni ha  :D vilken såpa eller hur :D nä jag gillar Logic helt enkelt. Det är så svårt att göra musik ändå så ska jag lära mig ett nytt program och sitta och reta mig på varför det inte funkar som jag är van och var fanns den där menyn nu igen o ja ni vet hur det kan snurra när mn sitter där och bara vill mecka till den där iden man fick inte snurra runt i menyer. Nä då kör jag väl på det jag har på två maskiner och gör den tredje till surfdator det är ändå dax att byta ut min 233:a  :D  mot en 433:a  :D  och säljer allt i Big Boxen utom manualen till PC versionen som kommer väl tillpass till min utlåningsmaskin som får gå på 4.8:an då. Sen gillar jag upplägget på mixerdelen i Logic och det kan ju allt som jag behöver och mycket därtill så att det skulle vara uttjänt det är en myt. 128 kanaler hur många fler behöver man :D utöver det stöd för dom vstpluggar som jag behöver kort sagt ett väldigt livligt sjunkande skepp. Jag tror inte att min musikaliska förmåga sträcker sig över den dit Logic Platinum når så gräset blir nog inte grönare om man säger så :D. Går ett hårdvarulås sen sönder nån gång i framtiden ja då anser jag nog att jag har dragit mitt strå till stacken så då får det väl bli svart taxi då helt enkelt för ingen kan säga att jag inte har gjort mitt bästa.
Göran