Kontrollrummet

JT och Hasse - JayCorea

gäst · 9 · 1392

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
LÅTNAMN: Jay Corea
ARTIST/GRUPP: JT&Hasse
GENRE: Fusionessive light
LÅTLÄNGD: 04:34
KOMPOSITÖR: JT & Hasse
PRODUCENT: Hasse
MEDVERKANDE: Ovan Nämnda
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

http://soundcloud.com/busstop18/jaycorea

Grundidé, piano, trummor(EZ) och viss gitarr (väl dold) JT
Slutuförande, gitarrer och bas, Hasse.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Denhär är superbra, vid ett skede i mitt liv lyssnade jag mycket på sånt här. Tycker att allt väldigt sitter bra.... utom virveln:, den låter inte bra, den låter, ja, nästan gräslig  :blink:
Försök göra nåt åt den, ta ner volymen eller nåt...

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja ..lyssnade även jag en hel del på liknande...gillar!  riktigt coolt. B)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Corea-style. Jag lyssnade en del också på liknande. Kornet (med bl a Stefan Nilsson) låg väl i närheten? Cool, intellektuell musik som rensar hjärnan på nåt sätt. Jag tycker ni lyckas bra. Låter live?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är kan ni verkligen JT och Hasse man skulle nästan kunna tro att det var ett aVANCERAT LIVE'JAM OM DET INTE VAR FÖR TRUMMORNA(whops vad stort det blev). En jazztrummis skulle aldrig kunna hålla igen på det sättet som EbeneZer gör han skulle virla om ordentligt här och var så att låten fick en ny dimension. Ljudet tyckte jag var snyggt - men vad vet jag om trummor?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Denhär är superbra, vid ett skede i mitt liv lyssnade jag mycket på sånt här. Tycker att allt väldigt sitter bra.... utom virveln:, den låter inte bra, den låter, ja, nästan gräslig  :blink:
Försök göra nåt åt den, ta ner volymen eller nåt...

Space

Tack Space! :)

Jag har förstått att EX-ljudet verkar vara av hata/gilla-karaktär. SKa se om jag kan byta ljud inom EZ vid tillfälle, då det är det jag har. Abbeys 60's drums tror jag inte fungerar lika bra ljudmässigt. De känns lite träigare, rent allmänt.

Ja ..lyssnade även jag en hel del på liknande...gillar!  riktigt coolt. B)

Tack Clemens! :)
Jo, det blev mycket sådan musik i slutet av 70, början av 80-talet för mig med. Sedan en lång paus och nu har jag åter börjat lyssna på den. :)

Corea-style. Jag lyssnade en del också på liknande. Kornet (med bl a Stefan Nilsson) låg väl i närheten? Cool, intellektuell musik som rensar hjärnan på nåt sätt. Jag tycker ni lyckas bra. Låter live?

Tack Equalitty! :)
Oj, Kornets skivor i form av band gick varma hos mig, alldeles fantastiskt band! Någon kallade denna genre för musikernas musik då den inte är helt lätt att hänga med i alla gånger. Live är det inte men mixen och Hasses tillförda röster i början skapar nog en bra livekänsla.

Det är kan ni verkligen JT och Hasse man skulle nästan kunna tro att det var ett aVANCERAT LIVE'JAM OM DET INTE VAR FÖR TRUMMORNA(whops vad stort det blev). En jazztrummis skulle aldrig kunna hålla igen på det sättet som EbeneZer gör han skulle virla om ordentligt här och var så att låten fick en ny dimension. Ljudet tyckte jag var snyggt - men vad vet jag om trummor?

Tack Eddi! :)
Tror nog också att trummisen skulle skaka loss mer en EbeneZer gör men jag tycker att det finns en "vits" i det tillbakalutade.


Det som jag själv tycker är lite roligt med låten ät att syntsolot är taget från det första, inledande gitarrsolot. In i VariAudio -> midi export och sedan in på en Moog. Rensa lite över- och undertoner som har en förmåga att dyka upp och sedan var det klart. Kul sätt att arbeta tycker jag och det kommer definitivt att användas igen. :)



Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Jag kan inte genren alls men tycker att låten är avspänd på ett skönt vis. Jag håller med föregående talare angående virveln och tror att det räcker gott att sänka den lite i volym. Roliga solon på slutet.  ^_^


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Soft låt - låter bra på det stora hela men trummorna måste dämpas - de drar ner allt - de är helt enkelt lite för enerverande i mina öron, de måste spela mera laidback och roligare

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil