Hej och tack!
Jo jag halkade ju in lite på ett bananskal så jag hade verkligen inte väntat mig att vinna!!!! Det var förstås på håret om jag fattar det rätt. 1 poäng.... så det känns faktiskt lite underligt. Men så roligt! JAg blev jätteglad såhär på måndagsmorgonen.
Låten var ju ett försök att göra lite Soukous-inspirerad musik. Fast sedan ville jag testa att spela in mitt nya stränginstrument, min Dulcimer så den fick stå för en del av rytmiken och då blev det väl mer pop till sist. Meningen var att det skulle vara lite repetetivt fast som vissa påpekade kanske det blev lite trist efter en stund.
Låten eller hyllningen då? Ingen som kunde gissa? Jo det var tillägnad min poetiska idol Lord Byron. http://sv.wikipedia.org/wiki/George_Gordon_Byron en riktig renässansmänniska.
Kul att så många röstade det var lite över 20 pers. Skulle vara roligt om vi fick lite fler bidrag. Vi hade ju några festivaler med riktigt mycket bidrag. Ju fler desto roligare tycker jag.
Det lutar åt
latinofestival, jag har tjatat om det ett tag. Skall suga lite på karamellen så får vi se.

Än en gång tack till alla er som rösta på mig!!!