Forum > Demolåtar

Broken Hearts & Broken Bones

(1/7) > >>

Bengan_gbg:
LÅTNAMN: Broken Hearts & Broken Bones
ARTIST/GRUPP: n:AB:os
GENRE: Country, Pop
LÅTLÄNGD: ca 3.20
Musik: Bengt Persson
Text: Bengt Persson
Piano, Elbas, Cajón, Tamburin, Sång: Annika Isaksson
Gitarr, Shaker, Sång: Bengt Persson
Dobro: Mikael Atterby
Trummor: Anders Hagström

INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Hej Gänget!

Hade förmånen att bli uppbjuden t min musikaliska granne Annika på middag för ett tag sedan. Spelade upp en liten snutt till låtskiss som hon tände på. Vi spelade in den snabbt i hennes studio på porta (acke/sång/cajón) några dagar senare och under den senaste månaden har vi skickat filer fram och tillbaka mellan gavlarna  m diverse pålägg och förslag. Senaste veckan har filerna skickats fram och tillbaka till hufvudstaden med omnejd för pålägg också.

STORT tack till kontrollrummets "Hagis" (Anders Hagström) som spelat trummorna med den äran. Mikael Atterby står för dobroliret. Hatten av för dessa killar!

Grannen och jag formerar oss med denna sång som "n:AB:os". Vi får se om det blir någon mer collab men det känns ju inte helt avlägset.

Enjoy!

Gammal version: n:AB:os - Broken Hearts & Broken Bones

Edit: Har lyssnat lite på tyck  o tänk och dragit ned bas + ahhhh....bättre eller sämre?
Senaste version: n:AB:os - Broken Hearts & Broken Bones

Jay Thomas:
Snyggt Bengan & Co! :)
Mikael sätter Dobron med sedvanlig känsla och precision och din sång är en klassisk Castor Fibre Studios version! :D
Annika kompletterar snyggt! :)
Grattis till en snygg och medryckande produktion!

equality:
Schysst låttitel! Hög kvalitet som alltid i dina verk. Ger mig samma känsla som Måns Jälevik och Ain't that lonely yet. Vacker melodi, perfekt arrad och framfört med känsla och stort kunnande.

asti:
Skön laidback låt kompetent framförd! Fin dobro.
Tycker dock att basen är lite för dominerande vilket gör att ljudbilden
totalt känns aningen "dov" och inte så klar som den kunde vara annars.

jonnerstone:
Snyggt och tilltalande. Får lite Black Sorrows vibbar vilket är ett bra betyg. Den enda jag har som stör lite är att ahhh-kören ligger i bakgrunden på reffen. Det stör ut stämmorna i melodin, och blir lite kaka på kaka. Jag hade bytt kören mot lite stråk eller nåt annat ljud som kan fungera som matta.

Härlig låt, hoppas verkligen att ni lyckas stråla samman fler gånger.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion