Kontrollrummet

Space & Raija - Pisaroiden tanssi - NY VERSION

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
HOLA B)

Ja ja, jag vet, jag har varit väldigt oaktiv.. men vintern har varit lång och all inspiration har varit insnöad. Ibland är det så att inget liksom blir som det skall, hur man än försöker... å sen efter en tid har man liksom inte ens lust att försöka, suck.
Men nu är jag glad  :), vi lyckades klämma fram en låt, äntligen. Kanske blir det sommar i alla fall :lol:


LÅTNAMN: Pisaroiden tanssi (Regndropparnas dans)
ARTIST/GRUPP: Space & Raija
GENRE: ?
LÅTLÄNGD: 4:13
Musik: Space
Text: Raija
EV. MEDVERKANDE: Raija
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3


[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/PISAROIDEN_TANSSI.mp3[/mp3]

Ny version 6.3.2011
[mp3=200,20,0,leftr]http://www.moondawnmusic.com/music/PISAROIDEN_TANSSI6-3-2011.mp3[/mp3]

Space
« Senast ändrad: 26.04.2011, 20:34:08 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tyvärr bristande kunskaper i finska här... Fin och klar röst har hon. Börjar snyggt som ett klassiskt verk sedan känns det väl automatiserat och lite för monotont, trots breaket utan trummorna.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Jay Thomas

  • Gäst
Fint som memma! :)
Trodde att det var tango på G men ack så fel jag hade. Håller med om att det är lite tomgångskörning i längden men väldigt snyggt i min hörlurslyssning.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tack equality och JT :D
Jo, trummorna är kanhända lite långrandiga... har några små tankar om hur de kunde vara. Skall se över dem ännu.

Tack för feedback

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Go röst måste jag säga!
Ni ha påpekat det men lite andra trummor tarvas, det tycker jag med - trummorna gör soundet lite tunt. Jag tycker att du borde fläska på med en hejdundrande fet mullrande synthbas tillsammans med goa trummor- det skulle lyfta det hela ett snäpp till i mina öron.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Oj, kul låt!  :) Sången är egen och grym, musiken överaskar när den drar igång. Mycket trevligt. Sedan blir det en aning långrandigt. Det behövs inga stora variationer men något mer lager skulle sitta fint. Låten skulle också må bra av en rejäl master-insats. Den är antitesen till the loudness war just nu.  ;)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nu har jag skruvat och pillrat på denna. Hjälp  :huh:  Blev det bättre eller sämre?

[mp3=200,20,0,center]http://www.moondawnmusic.com/music/PISAROIDEN_TANSSI 6-3-2011.mp3[/mp3]

Denna nya version finns även i trådhuvudet

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bättre! Mäktigt intro. Oktavsynthen och solot funkar också.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan!
Sitter på jobbet med basfattiga sunkiga lurar men jag tycke att det låter bättre än 1a verren.
Låter lite fetare.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj, kul låt!  :) Sången är egen och grym, musiken överaskar när den drar igång. Mycket trevligt. Sedan blir det en aning långrandigt. Det behövs inga stora variationer men något mer lager skulle sitta fint. Låten skulle också må bra av en rejäl master-insats. Den är antitesen till the loudness war just nu.  ;)

Det är jättefint, (vacker röst hon har!)...men nån mer variation skulle inte sitta i vägen, nåt som bryter av den behagliga lunken då..och sen tillbax till den suggestiva huvudmelodin.

Enligt mitt tycke :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Hon har bra sångröst gillar låten även om inte förstår ett dyft vad hon sjunger om! :)