Forum > Färdiga produktioner
Clemens- Wake up!
Wernborg:
--- Citat från: Tokai skrivet 24.02.2011, 23:25:26 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2011, 23:08:28 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 24.02.2011, 22:30:39 ---4 on the floor är disco för mig
--- Slut citat ---
det betyder inte att du har rätt. :lol:
--- Slut citat ---
Nej, du har rätt; jag kan ha fel.
Många nya indiegrupper som jag lyssnat på senare tid kör ibland denna rytm men utan att vara disco. Det är bara det att jag vill bestämma denna sorts rytm som disco.
--- Slut citat ---
Vad skönt att inte du bestämmer då. :D
Tokai:
Jag bestämmer mig fortfarande att kalla denna rytm för disco. Jag har många låtar på gång där jag i trumkompet, i Cubase, skriver "disco" och det är 4 on the floor.
Ofta är dom trummorna väldigt enkla att lägga som grund och som ett beat. Men sen raffinerar jag dom till mer intressanta rytmer som passa låten jag jobbar med
Ursäkta Clemens för den utvidgning
equality:
Syntfiguren tycker jag är stentuff men med susiga tjejstämman och stråkarna blir det för mycket polish för mig. Ta bort de senare och karl sjunger en helt egen melodi (som bara han kan) på denna och det kan bli hur spännande som helst.
Clemens:
--- Citat från: equality skrivet 25.02.2011, 00:18:03 ---Syntfiguren tycker jag är stentuff men med susiga tjejstämman och stråkarna blir det för mycket polish för mig. Ta bort de senare och karl sjunger en helt egen melodi (som bara han kan) på denna och det kan bli hur spännande som helst.
--- Slut citat ---
Tjena EQ!
Nä.. tar nog inte bort, det är liksom själva låten.. men får se med sång :) Tack! C
Markus Broberg:
Åhhh! den där skulle jag velat ha:)
Låter grymt. Riktigt skön!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida