Forum > Demolåtar
(parentes) - Sith (arbetsnamn)
Stolle:
Tack så mycket för feedbacken tsmalmbe, DåligtGehör och Mahan! Det är precis den typen av feedback man vill ha inför ett mixningsprojekt. Det här med internetforum är ju lysande! Blir sugen på att börja mixa denna med en gång, men tyvärr är jag helt upplåst av annat de närmaste 2 veckorna, så man får försöka hålla sig.
Skulle vilja få denna låt lite mer 'vintage' klingande än "Just get in line". Kanske lite mer luftigare, naturligare, mjukare ljud. Samtidigt så måste det vara tillräckligt distinkt för att de "funkigare" partierna fungerar. Blir klurigt.
Åskljudet/regnet kommer från lite gratis samplingar jag hittade på nätet i dålig ljudkvalité. Trodde de lät ganska bra tills jag hörde Tools "10,000 days", då insåg jag hur mycket sämre mina åskdunder lät. :P Jag får hoppas på regn/åskstorm snart så man kan slänga upp BLUE micken vid fönstret och spela in!
Återigen, tack för all feedback! Nu får man ju lite press på sig att verkligen mixa bra. :D
/Kristoffer
tsmalmbe:
Min spontana tanke när den snurrar igen: Metallica, Ennio Morricone och Roger Waters.
Stolle:
Har äntligen lyckats göra färdigt denna (hoppas jag). Tog längre tid än vad jag trodde.
Lade den under nytt ämne i "färdiga demo" avdelningen. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3602.0
mahan:
Javisst för tusan, därför kändes den bekannt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida