Forum > Demolåtar

Gurano mä Mahan - Marching guitars

<< < (4/5) > >>

Gurano:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 25.02.2011, 00:19:49 ---Jag tycker det är bra som det är. På nåt vis tycker alla att alla låtar ska innehålla allt, alltid ska sång läggas på, mer melodier, mer o fler stick. Varför? Jag har har aldrig läst någon kommentera att man borde ta bort ett stick? Det enkla är det svåra, här var det ett skönt groove man lätt förstör tror jag. Fast trummorna var nog lite väl stökiga bitvis. Fint som fan i helheten. Fördärva det inte med sång...

Låtar som slagit megastort innehåller ofta bara en eller två prylar, ta tex "In the summertime" med Mungo Jerry. Ingen favorit för mig direkt, men ändå. Lika många av Fogertys låtar...

--- Slut citat ---
du e den 1a som säger att det räcker som det är. Det var trevligt att höra, tack. Men jag testar nog att lägga på en gura.......kanske du vill testa nån kul gura?
/g

Eddi:
Ja alltså det låter ju ra nu med Mahans trummor och den envetna guran som plockar men jag håller med dig om att en Santrianigura på detta gör det ännu bättre sång vet jag inte riktigt om det får plats rent ut sagt det skulle på nåt sätt "förstöra" låten som är riktigt bra i sitt grundutförande just nu.

Bengan_gbg:
Nu har jag ju bara hört Mahan-versionen och jag tycker hittills att det är det bästa jag hört från dig. Det är väl lite så att även om man vill och kan själv så gör det lite till totalen om man får hjälp av någon annan musikant på vägen. Det blir nya infall och annan approach till materialet...och oftast mer levande. Bra collab!

Gurano:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 27.02.2011, 17:54:56 ---Nu har jag ju bara hört Mahan-versionen och jag tycker hittills att det är det bästa jag hört från dig. Det är väl lite så att även om man vill och kan själv så gör det lite till totalen om man får hjälp av någon annan musikant på vägen. Det blir nya infall och annan approach till materialet...och oftast mer levande. Bra collab!

--- Slut citat ---
Man bugar å tackar - du har helt rätt..... fler musikanter så kan låten ta oväntade vägar. Jag brukar lämna mina utkast öppna för KR-medlemmar att joina om de vill, men det går ibland rätt trögt. Men musiken tar helt klart spännande vägar om fler deltar

Ha det gott
Gurano

Jay Thomas:
Låter som Gurano korsad med Mike Oldfield! Stabilt riff, välbekant sådant, med lite nya infall och överraskningar, gillas! Dessutom är det ett väldigt, för mig, tilltalande ljud på sologitarren! :) Snyggt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion