Forum > Demolåtar
Gurano mä Mahan - Marching guitars
Gurano:
Hej
Lyssnade nyligen på den gamla flummiga men jäkligt goa svenska konstellationensom Guitarsis. Blev inspirerad och gjorde detta stycke med bla 5 gitarrer (Guitarsis hade 10 gitarrer). Är det nåt att utveckla? - om så - så tar jag gärna tips på vad som kan ändras/kompletteras osv.
Ha det gott
Gurano
Ha det gott
Gurano
Låten är nu befruktad av Mahans hand :D :
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/MARCHING GUITARS ( Mahan drums o bas)-2.mp3[/mp3]
mahan:
Tjou G!
Den trudelutten har ett ju snyggt galopp som dock i längden blir lite enformigt. Skicka över en verre utan trummor o bas (om du vågar) så ska det svarvas lite variationer även på rytmavdelningen! :rolleyes:
h. johan
Gurano:
Jo nog vågar jag - jag räds inte dina fingrar på mina ideer :)
Skickar över nåt så fort jag får tillfälle att ta bort trummorna, men någon bas finns inte ännu - bara trummor, gura och synth
Jo den är lite enformig, min tanke var att så småningom bryta med lite stick å förlänga...men du får fria händer att klippa å klistra samt lägga till/dra ifrån som du vill
Tack för komment och ha det gott
Gurano
equality:
Har direkt när gitarren startar (fått den kommentaren själv många gånger) sina pentaplockningar att det är du.
Tajt och prydligt som alltid. Låter helt klart som en backing till sång eller soloinstrument. Du behöver en vokalist (-issa). Sätt igång och skriv en sångmelodi och text! -_- :D
MaxB:
Följer gitarrpromenaden med intresse. Får se vad Mahan kompletterar med.
Kom ihåg att att med en gitarr i helgen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida