Oj oj oj vad dålig uppslutning och lågvatten det var denna omgång i vinyl v. cd debatten då...förra gången var det långt fler kunniga och sakliga kommentarer + fler medlemmar som deltog minns jag, typ 2 år sedan...
Man kan inte bara slänga ur sig att vinyl låter bättre på klassiskt och att cd är lurendrejeri etc (dividend kom igen nu för fan) för att sedan hänvisa frågor och opponenter till google

det är ju bara larv och visar hur dåligt underbyggda sådana kommentarer är...om man vill och kan så bör man förklara varför man intar en sådan ställning för den är värd att förklaras/försvaras och på många sätt sann!
Att cymbaler osv lät skit på vinyl är bara pure BS =bullshit kanske stämmer på nån bärbar EPA grammofon, tvärtom har vinyl det som vi hela tiden återkommer till, en värme en presens dvs en närvaro som CD'n faktiskt saknar trots bättre frekvensomfång, bitdjup och upplösning som må vara mätbara och uppgivna som klart högre värden hos cd men det säger
absolut ingenting om känslan och upplevelsen och det är heller inte lika enkelt att avfärda som att man föredrar att lyssna på distorsion etc, det är långt mer raffinerat än så och som jag sagt tidigare gäller det att välja sina vinyl (Steely Dan-Zappa-Grace Jones-och en massa massa mer) för det finns några outstanding pressningar som är gjorda på outstanding masters och lacquer's utav extremt kräsna men kunniga människor i musikhistorien som visste att dessa faser var de viktigaste och helt avgörande för slutresultatet dvs LP till kund över disk, låta skit eller super?!?
Många här kanske verkar ha usla/traumatiska minnen av vinyl eller möjligen förgrumlade sådana, jag har aldrig lagt av att lyssna på vinyl och finner ingen anledning att upphöra med detta heller, lyssnar lika gärna på CD eller kassett beroende på situation även om kassettlyssning är en helt annan grej och inte hifimässigt jämförbart med vinyl eller cd såklart torde vara självklart, det jag nämnde igår skulle vara DVD-audio och inget annat, det hade varit det bästa alternativet med 24 bit osv mot cd men så blev det tyvärr inte!
Jag säger inte att CD är sämre eller att dom dom inte fattat grejen med vinyl är kokta eller har fel, alla har rätt att föredra sina egna lyssningsmedia eller metoder men klanka inte på dom som tänker annorlunda och för guds skull reflektera lite mer på varför så många både lekmän och pro's föredrar vinyl, inte bara utav nostalgiska skäl*