Kontrollrummet

equality & Gurano - Stay Free

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Stay Free
ARTIST/GRUPP: eq & gurano
GENRE: rock?
LÅTLÄNGD: 02:52
KOMPOSITÖR: eq och gurano
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: gurano
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Började som nån slags egenjam. Tyckte jag hade en ackordföljd som verkade schysst. Fåfängt försök att försöka som lead guitarist och ni som kan lira elgura kommer säkert att småle. Slutet (dur) finns säkert en del att säga om också. Hade nån sångide men inte rösten för detta.

Ny verre utan piano, mer baspådrag och eq:ad akkegura.


Ny verre: Guranos elgureåkningar heter duga! Blev ett rejält lyft tycker jag. Nu fattas "bara" en sångversion.

http://www.box.net/shared/dnoer9yc1o





« Senast ändrad: 01.03.2011, 02:36:51 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Snyggt så ini he. Hur har du spelat in ak gitarren? Och vad är det för gitarr?

Fy fan vad snyggt det var alltihop. Magi. Den där skulle jag ha velat gjort ett solo på...
Men var den inte lite kort? Instrumentala låtar kan ta lite tid på sig tycker jag.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Du får gärna lira på den här Håkan. Du lirar ju som en gud. Jag kan skicka en mp3:a utan mitt sk elgure-solo.
Akke-guran är inspelad i stereo med två K2 Röde-mickar med ganska mycket utpannat delay.Kort? Jag är skitglad om jag kommer upp i tre minuter. Antar att det skall vara ett andrastick om den skall förlängas?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Fin låt!

Får litt "prog-rock" vibb (nå er jeg på syltynn is!) Hva om du la på noen distguror i synk med basslinja på noen steder (feks i partiet i starten rett før orgelet kommer inn)?

Jeg satt akkurat å lyttet til Håkan's "life is hard" og jeg må bare si at jeg gleder meg til å høre resultatet av disse solo-pålegg.
Jeg synes også at en forlengning ville vært bra. Kan sjelden få for mye av det gode, særlig hvis det handler gitarsolo  ;)

Ikke sikkert sang hadde vært dumt heller, men den funker veldig bra som instrumental låt i mine ører.

-robert


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fin låt!

Får litt "prog-rock" vibb (nå er jeg på syltynn is!) Hva om du la på noen distguror i synk med basslinja på noen steder (feks i partiet i starten rett før orgelet kommer inn)?

Jeg satt akkurat å lyttet til Håkan's "life is hard" og jeg må bare si at jeg gleder meg til å høre resultatet av disse solo-pålegg.
Jeg synes også at en forlengning ville vært bra. Kan sjelden få for mye av det gode, særlig hvis det handler gitarsolo  ;)

Ikke sikkert sang hadde vært dumt heller, men den funker veldig bra som instrumental låt i mine ører.

-robert

Tack Robert! Bra förslag att elguran ska komma in tidigare så det inte blir allt för uppdelat. Kanske skulle förlänga outrot 20-30 sek. Tanken är ju att öka i intensitet där innan durackordet. Nu kanske det blir väl snöpligt...?
« Senast ändrad: 13.02.2011, 18:56:42 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Ackordföljden ger mig E. Claptonvibbar - gott! Tycker oxå om orgeln som kommer in, skönt ljud. Tycker dock mindre om pianot (det stör i mina öron och den behövs eg inte i låten).
Tycker även att kompgurans ljud är lite för tunt - det behöver enligt min smak tyngas lite.
Sång och nytt solo så blir detta mumma!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Guran: Tunt? Tycker det är tjockare än någonsin. :unsure: Men vissa toner skär igenom på något sätt som om strängen vibrerar kring nageln. Ska skära i diskanten något och kolla. Det är ingen eq eller kompression på akkeguran.  Solot ja.  :rolleyes: Vill du testa om inte Håkan nappar? Pianot kan säkert lyftas ut om det inte vore så tungt. Skämt åsido, ska testa med orgeln där istället. Eller spela nåt annorlunda. Claptonharmisar. Kul, tack för intressanta synpunkter.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Guran: Tunt? Tycker det är tjockare än någonsin. :unsure: Men vissa toner skär igenom på något sätt som om strängen vibrerar kring nageln. Ska skära i diskanten något och kolla. Det är ingen eq eller kompression på akkeguran.  Solot ja.  :rolleyes: Vill du testa om inte Håkan nappar? Pianot kan säkert lyftas ut om det inte vore så tungt. Skämt åsido, ska testa med orgeln där istället. Eller spela nåt annorlunda. Claptonharmisar. Kul, tack för intressanta synpunkter.
Jo jag tycker nog att det är lite tunt trots allt - men allt e ju bara en smaksak. Visst kan jag testa med solo om inte Håkan gör det  - no probs

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det låter snyggt, ja.

Bortsett från sångbristen, så är det lite svårt att höra hur göra bäst här (i mina öron). Det är redan klockrent. Mer bas kanske? (Skruvar upp rejält men hör inte mycket låga frekvenser, kanske min lyssning, eller så vill du ha det så)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Guran: Thnx pal!
Divid: Höjt basen nu. Tack Per!

Tog bort pianot. Guran, du hade rätt det blev rätt så grötigt med detta (men samtidigt lite kill your darlings... :( -_- :rolleyes:). Eq:ade akkeguran också med mindre diskant och drog upp basen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fy f-n! Gurano la på en i h-e ösig gura. Inte undra han tog sig det nicket... :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
EQ på akke-gura är balsam för själen.. Det är vad jag har att säga....
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :wub: Det var väldigt snällt sagt Hogge!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Åh int' ljuger ja' heller..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
EQ sitter på jobbet och kan inte lägga upp den senaste versionen med min gura - så jag fick tillstånd att slänga upp den här så länge........tja detta är mitt lilla försök till solo på en bra låt  <_<

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/EQ_stayFree_Gurano.mp3[/mp3]
Ha det gott
Gurano


Kör hårt - så länge det ryker!