Forum > Demolåtar

Life is hard, liveblues

<< < (2/5) > >>

MaxB:
Skönt lir och skönt gung och... levande!
Jag tror inte den här förlorar på att du fixar med basen. Jag vet inte hur men den tar mer av helheten än nödvändigt upplever jag. Det är kanske inte så farligt men jag tycker du ska fixa så att den inte tar så stor del av den energi som man kan utnytja. Kanske klippa under 80 om du inte gjort det.
Jag gillar basspelet och jag gillar gitarristens utflykter och jag gillar sångarens insatser.
Sen tycker jag trummisen är skitbra!

Eddi:
Wonderbaum helt enkelt. Gillar mycket - bra lir och sång.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.02.2011, 00:57:53 ---Skönt lir och skönt gung och... levande!
Jag tror inte den här förlorar på att du fixar med basen. Jag vet inte hur men den tar mer av helheten än nödvändigt upplever jag. Det är kanske inte så farligt men jag tycker du ska fixa så att den inte tar så stor del av den energi som man kan utnytja. Kanske klippa under 80 om du inte gjort det.
Jag gillar basspelet och jag gillar gitarristens utflykter och jag gillar sångarens insatser.
Sen tycker jag trummisen är skitbra!

--- Slut citat ---
Ja planen är att skära den mickade baskanalen vid 80 hz, några db. Och kanske lite mindre trumreverb.
Subbasen har börjat jävlas för mig, den tappar effekt och låter för svagt. Sparkar jag till den går den för fullt igen en stund. Irriterande.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Eddi skrivet 13.02.2011, 01:48:55 ---Wonderbaum helt enkelt. Gillar mycket - bra lir och sång.

--- Slut citat ---
Tack. Jag gjorde både basen i grunden och påläggen med gitarren o sången. Försökte att inte tänka alls på hur jag spelade eller sjöng. Låten går egentligen alldeles för fort, grunden var nåt vi gjorde helt orepat. Trummisen har aldrig spelat blues, han har spelat kängpunk mest. Idiotsnabba punklåtar.

MikaelEdebro:
Skitbra och rått! Trumljudet är som redan nämnt inte det roligaste, men det ger en livekänsla till låten vilket är gött.

Det känns dock som guran står 20 meter bort och lirar. Vet inte om det är ngt med reverbet, men allt annat låter mycket "närmre" i mixen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion