Kontrollrummet

Hjälp med val av ljudkort

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Sitter med ett flera år gammalt Toneport UX1 och känner nu att det är dags att uppgradera. Jag skulle vilja ha 8 analoga ingångar med bra preamps. Framför allt är det viktigt att drivrutinerna är stabila och att kortet överlag fungerar skrupelfritt. Jag sitter på en Imac med Snow Leopard och Logic 9.

Har kikat lite på Focusrite Saffire Pro 40 som har alla de egenskaper jag är ute efter, och dessutom ligger inom prisklassen (runt 4000 kr).

Är det ngn som har erfarenheter av detta kort eller kanske kan rekommendera andra i samma prisklass?
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Sitter med ett flera år gammalt Toneport UX1 och känner nu att det är dags att uppgradera. Jag skulle vilja ha 8 analoga ingångar med bra preamps. Framför allt är det viktigt att drivrutinerna är stabila och att kortet överlag fungerar skrupelfritt. Jag sitter på en Imac med Snow Leopard och Logic 9.

Har kikat lite på Focusrite Saffire Pro 40 som har alla de egenskaper jag är ute efter, och dessutom ligger inom prisklassen (runt 4000 kr).

Är det ngn som har erfarenheter av detta kort eller kanske kan rekommendera andra i samma prisklass?

Hej Mikael!
Längesedan...

Jag tänker bara sätta upp ett litet varningens finger för M-Audio Fasttrack ultra 8r.
Precis när jag köpte mitt så dog det efter 2 dagar.
Sedan körde jag nästan precis ett år på det och så dog det för 6 veckor sedan så iväg med det och nu fick jag ett nytt för en vecka sedan.
Så jag känner ingen passion för det men när det funkar så är det behändigt och stadigt.

En parentes...när kortet skulle komma förra tisdagen så går datorn och pajar på lördagen...iväg och köpte en ny Acer Aspire 64bit i5 core...så nu flyter allt grymt.
Vilken känsla att för en gångs skull kunna mixa utan knaster och problem med att spara på pluggar.
Nu öser jag på med waves pluggar utan problem!  (sparmöjlighet finns nu också 1,5 terrabyt+2st 160Gb hårddiskar och en mediadrive på 160Gb)

Så...nu har jag gottat mig nog, nu måste vi göra nåt tillsamman igen snart, det skulle jag tycka vore kul.

Ha det! B)


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Fuck it, nu kör jag på ett Saffire!  :P ;)
Drar ner på stan imorrn och inhandlar!

Postar en liten "recension" när jag testkört det. Orgel-inspelning på tisdag!  :rolleyes:
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se