Kontrollrummet

I dont wan't to race

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad blunderhead

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
LÅTNAMN: I dont wan't to race
ARTIST: Blunderhead
GENRE: indie
KOMPOSITÖR: Mikael Jonsson
PRODUCENT: Mikael Jonsson
EV. MEDVERKANDE: Bara jag
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
LÅTLÄNGD: 6:40

LÄNK: http://blunderhead.se/musik/idontwanttorace.mp3

Tacksam för kritik och synpunkter.

[mp3=200,20,0,center]http://blunderhead.se/musik/idontwanttorace.mp3[/mp3]



Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Jag kan bara säga att låten är grym:)
I like.
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt intro och enormt sköna sound. Bra sång och bra med viss dynamik, tycker jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Kul med den "atonala" tonen som bryter av i harmisarna.
Undrar ang trummorna om det är både baskagge och virvel som slår samtidigt (hör lite dåligt i taskiga jobblurar) och i så fall varför.
Tycker låten känns för lång, men det är en smaksak. Finns bra melodikänsla i det här. Och smarta syntriff och dito guror.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt nice! I mina öron skulle den må bra av att kortas ner kanske runt 3-3:30.
Tror åxo att den skulle må bra av att minska ner instrumenten på vissa delar, verser eller liknande...bli lite för mycket instrument ibland kan jag tycka,nån harmonikrock på ett par ställen, annars topp! :)


Utloggad blunderhead

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
Tack för de fina kommentarerna!

Tokai: ja jag tror att virveln och baskaggen slår samtidigt på vissa ställen. Vet inte varför :) antar att jag ville ha en stark pumpande känsla.
Ska kolla genom trummorna överlag.

Funderar på att sjunga om sången också, det är många olika tagningar på olika partier nu och lite olika inställningar.

Ville göra en låt som inte följde vers refräng vers mönstret och även ha en monoton malande känsla...därav längden på låten.

återigen...tack för schyssta synpunkter och kommentarer.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En seriös Blunder - riktigt kul - det bästa du gjort faktiskt även om jag saknade din höga stämma och tjutande gitarrer emellanåt. Leaden kan gärna få vara liite högre och det flytande gurasolot också nååågot högre tycker jag. Tror att den skulle vinna på att kortas något men var? Nej skitbra helt enkelt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra på det stora hela med bra ljud. Känns dock lite för lång. Trummorna är lite för mycket same same genom låten vilket tillsammans med musiken gör att inget direkt sticker ut - jag skulle önska att något bet av/bröt, kanske ett spännande riff med mystiska klanger i fokus tillsammans med annan takt?

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Är det inte väldigt dött på demosidorna nu för tiden? Synd, lite av KR:s adelsmärke med inriktning på musiken tidigare. Men folk har väl annat för sig med olika festivaler och blöjbyten.

Ursäkta OT. Glad att jag hittade denna. Stundals grymt snyggt. Blir lite grötigt med någon distad synt från tre minuter och jag tror som Gurano att den skulle vinna på att kortas. Fin sångröst som påminner om någon jag inte minns namnet på. Tjusisgt avslutad med nåt atonalt som hörs av och till i ö också på ett snitsigt sätt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves