Forum > Färdiga produktioner

Fredrik Karlsson - Superego

<< < (2/3) > >>

mahan:
Tjena Fredrik!

HAr du nån nyare version så skulle jag kunna tugga på den :)
Kanske skruvat på gitarrsound, körerna etc?

h.  Johan

DåligtGehör:
Ja det var himla dåligt med feedback då har fått - förutom från mahan då. Jag passar ibland när genren är lite långt ifrån vad jag tilltalas av. Men nu försöker jag ställa in kropp & själ till att vara en pop-rockare  ;)

Låten har ett coolt laidback sväng som är smittande. Den känns engagerad och engagerande. Arret känns helt ok. det finns luftigare passager samt ställen med mer tryck och händelser. Men jag undrar om man inte kunde låtit det låta som det gör mellan 1:25 - 1:40 ända tills refrängen. Visst tar du upp det snyggt men är det verkligen så bråttom att komma upp i varv igen? Hmm... jag gillar när du går ner i intensitet där.

Det blir mycket "super super ego". Lite för mycket. Inte mycket för mycket. Om du kunde variera det antingen med en svalt lågt sjungande tjejkör eller något kort mer instrumentalt parti.

Kanske kunde gitarrer panoreras ut lite mer

ynot:
lite svag mixat det saknas lixom stake i ljud bilden tror att det är lite mycket skumma saker i lägre mellan registret.
sången skulle behöva kompressor o lite mer eq åt nått håll .
faktiskt lite svajigtt här o var med nivårerna . svårt att sätta fingret på vad till baka på noll på reglarna o kör från början ..
keep it upp...

Fredrik Karlsson:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 01.06.2007, 17:07:04 ---Ja det var himla dåligt med feedback då har fått - förutom från mahan då. Jag passar ibland när genren är lite långt ifrån vad jag tilltalas av. Men nu försöker jag ställa in kropp & själ till att vara en pop-rockare  ;)

Låten har ett coolt laidback sväng som är smittande. Den känns engagerad och engagerande. Arret känns helt ok. det finns luftigare passager samt ställen med mer tryck och händelser. Men jag undrar om man inte kunde låtit det låta som det gör mellan 1:25 - 1:40 ända tills refrängen. Visst tar du upp det snyggt men är det verkligen så bråttom att komma upp i varv igen? Hmm... jag gillar när du går ner i intensitet där.

Det blir mycket "super super ego". Lite för mycket. Inte mycket för mycket. Om du kunde variera det antingen med en svalt lågt sjungande tjejkör eller något kort mer instrumentalt parti.

Kanske kunde gitarrer panoreras ut lite mer

--- Slut citat ---

Tackar för att du lyssnat!
Skall testa att softa till det som på 1:25-1:40 ända fram till refrängen.
Gitarrerna skall oxå pannas ut mer som Johan oxå påpekade.
Kommer testa att plocka bort liter "Super ego! oxå.

Tackar än en gång för idéerna!

Fredrik Karlsson:

--- Citat från: ynot skrivet 01.06.2007, 21:51:36 ---lite svag mixat det saknas lixom stake i ljud bilden tror att det är lite mycket skumma saker i lägre mellan registret.
sången skulle behöva kompressor o lite mer eq åt nått håll .
faktiskt lite svajigtt här o var med nivårerna . svårt att sätta fingret på vad till baka på noll på reglarna o kör från början ..
keep it upp...

--- Slut citat ---

Alla kanaler är highpassade och sången har LA2A kompressorn från UAD1 kortet.
Vet inte om jag är sugen på att börja om från noll men om det är så illa så får jag väl göra det!
Tackar för att du lyssnat och kommit med lite idéer om mixen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion