Forum > Färdiga produktioner

Fredrik Karlsson - Superego

(1/3) > >>

Fredrik Karlsson:
Halloj!

Har nymixat denna låt eftersom jag har förbättrat min lyssning.

Hjälp mig med synpunkter på mixen och låten, tycker den är färdig men har förmodligen fel  :)

LÅTNAMN:   Superego
ARTIST/GRUPP: Carson´s car
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3:22
KOMPOSITÖR: Fredrik Karlsson
PRODUCENT: Fredrik Karlsson
EV. MEDVERKANDE: Bara lilla jag
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3

http://www.speedyshare.com/744266392.html

mahan:
Oukki Fredrik
Detta kommer kanske att verka som storsågning, men gillar faktiskt låten, finns alla goda ingredienser här :)

Mina synpunkter:
Ljudbilden kunde vara bredare, nu e de lixåm bara basen som är bred, och hihatten i trumserien som är stereo, resten känns mono.
Sången är stark o bra, kunde dock lämna bort "ahaaa" o "ohoo" delarna, tycker dom hör till en annan, snällare genre.
Solodelen vid 1:04 låter lite vass o kall, sök lite mjukare o fläskigare sound.
Snygg break vid 2:19,
2:48 framåt kan jag urskilja en ytterst svag kör i bakgrunden, lyft upp den ordantligt eller ta bort den helt. Och igen det vassa gitarrsoundet som täcker lite väl mycket av det övriga.

Fortsätt med skruvningen, du har gjort dig ett gott botten att jobba på med! :)

h.  JOhan

Fredrik Karlsson:
Tackar Johan för din input och faktiskt så håller jag med direkt, kören i slutet skall upp, leadskrikguran är för diskant, det enda jag inte kan göra nåt åt är de sk mono trummorna eftersom hihat ligger lite vä o lite hö tomsen ligger vä o hö, virvel och bastrumma ligger i mitten.
Gillar själv det lite töntiga aaaha och ooho eftersom det kommer in ett rockabilly piano och en walkingbass på dessa partier!

Tackar än en gång och jag vill ha fler kommentarer  :)

Fredrik Karlsson:
hmm!

Ingen annan än Johan som har några synpunkter på mixen?
Utan input blir det svårt att förbättra  :)

Fredrik Karlsson:
Nähä!!

Får väl lägga upp låten på nåt annat Forum för att kunna få lite synpunkter på låten så den blir färdig nån gång!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion